gyászjelentés

Gyászol a Mercedes

2024.10.17.

Bruno Sacco, a Mercedes-Benz egykori főtervezője meghalt – írja honlapján a Daimler.

Az olasz származású tervező évtizedek óta alakította a márka formanyelvét. Szakmai élete során a stylist 1958 és 1999 között a Mercedes-Benznél dolgozott. Bruno Sacco különösen büszke volt a 126-os sorozat limuzinjaira és kupéira.

Fotók: Daimler

Bruno Sacco, az autóipar történetének egyik leghíresebb formatervezője 2024. szeptember 19-én, 90 éves korában elhunyt Sindelfingenben. Az olasz anyanyelvű, német állampolgárságú férfi 1975-től 1999-es nyugdíjazásáig volt a Mercedes-Benz főtervezője.

„Bruno Sacco ikonikus dizájnjával és az esztétika iránti szenvedélyével maradandó hatást gyakorolt ​​a vállalatra” – mondja Gorden Wagener, a Mercedes-Benz Group AG tervezési igazgatója. „Bruno Saccóval egy kiemelkedő személyiséget és egy lenyűgöző esztétát veszítünk el. Őszinte részvétünk családjának és barátainak.”

„A Mercedes-Benz mindig emlékezni fog erre a rendkívüli stylist és mégis szerény emberre” – mondja Marcus Breitschwerdt, a Mercedes-Benz Heritage GmbH vezérigazgatója. „Bruno Sacco számos Mercedes-Benz ikon formáját tervezte. Sokukkal még ma is találkozunk a mindennapi forgalomban – vagy a márka klasszikusaiként lenyűgözőek.”

A 124-es sorozat E-osztálya mind a négy karosszériaváltozattal, a 126-os sorozat S-osztálya, beleértve a kupét, a Mercedes-Benz 190 (W 201) és az R 129-es sorozat SL-je. Íme néhány jármű, amelyeket Bruno Sacco vezetésével építettek. Ugyanakkor ezek és sok más személygépkocsi és haszongépjármű is dokumentálja azt a vezérmotívumot, amelyet mindig követ: „A Mercedes-Benznek mindig Mercedes-Benznek kell kinéznie. Ez azt jelenti, hogy a tervező, akit a márkán túl is tisztelnek, több modellgeneráció tervezési nyelvét alakítja. Sacco 1958-ban csatlakozott az akkori Daimler-Benz AG-hoz, és egész szakmai életében a cégnél dolgozott.

Bruno Sacco 1933. november 12-én született Udinében, egy hegyi gyalogzászlóalj parancsnokának fiaként. 1951-ben, 17 évesen szülővárosában fejezte be tanulmányait Olaszország legfiatalabb geodétájaként. Ugyanebben az évben ellátogatott a Torinói Autószalonra: a modern formatervezési ötletek központjában Olaszország nagy autótervezői új modelleket, tanulmányokat és terveket mutattak be. Az autóformák világa által lenyűgözött Sacco 1952-től a torinói Politechnikai Egyetemre járt. 1955-ben csatlakozott a torinói székhelyű Carrozzeria Ghia SpA-hoz, és tapasztalatot szerzett a modellkészítésben.

1957 végén Sacco Torinóban találkozott Karl Wilferttel. Az 1950-es évek közepe óta a sindelfingeni gyár Mercedes-Benz karosszériás tesztelésének vezetője felállítja az új stílusosztályt, amelyet Friedrich Geiger vezet. Paul Bracqot Wilfert alkalmazza az első tisztán autótervezőként. Miután Bruno Saccót meghívták a Sindelfingen gyárba, 1958-ban felvették második stylistnak. Sacco a karosszéria-előfejlesztés területén dolgozott, majd a karosszériatervezési és méretkoncepciós osztály vezetőjeként. Ez idő alatt olyan kiemelkedő modellek születtek, mint a Mercedes-Benz 600 (W 100, 1963-1981) és a 230 SL „Pagode” (W 113, a sorozat gyártási időszaka 1963-1971). Emellett átvette a biztonsági kiállítások tervezési projektjének irányítását, és megformálta a Wankel motoros C 111 (1969) és C 111-II (1970) kísérleti járműveket. Közreműködésével olyan széles körben elterjedt járműveket hoztak létre, mint a középkategóriás 123-as sorozat (1976-tól 1986-ig).

Amikor Saccót 1975-ben kinevezték vezető mérnöknek, Friedrich Geigert-et követte a fő design osztály élén. Az első jármű, amelyért felelős volt, a 123-as sorozat T-modellje, amelyet 1977-ben mutattak be a márka első kombijaként. Ez idő alatt formálta meg a 126-os sorozat elegáns S-osztályát (1979-1992) és a hozzá tartozó kupét (1981-1991). Különösen büszke ezekre a modellekre: „A 126-os sorozat minden formájában a legjobb dolog, amit a Mercedes-Benznek tettem” – mondta Sacco, és visszatekintett évtizedekkel későbbre. Nem csoda, hogy nyugdíjas korában egy elegáns, sötétkék 560 SEC áll a dupla garázsában.

 

 

Az oldal fő támogatója

 

2025.12.09
Michelisz Norbi egykori csapata szembe megy az Italdesign vad Honda NSX restomodjával, és egy....
2025.12.08
A klasszikusok átka, vagy dicsérete, hogy sok utánzójuk akad, olykor még az utánzókat is utánozzák....
2025.12.08
Maradna a kétéves vizsgáztatási ciklus a tíz évnél idősebb autóknál is - közölte az Építési és....
2025.12.08
Az Osztrák Posta Bécsben üzembe helyezte 6000. elektromos járművét, egy Fiat e-Scudót. A vállalat....
2025.12.08
A SEAT & CUPRA két belső előléptetést jelentett be, amelyek tovább erősítik a vállalat....
2025.12.08
A Magna elektromos autókat fog gyártani a kínai GAC gyártó számára grazi üzemében – ezt a gyártó....
2025.12.08
Biatorbágy közelében, Hegyeshalom felé nagy a torlódás - írja a Katasztrófavédelem. ..
2025.12.08
Ukrán oldalon fennálló áramszünet miatt szünetelt a határforgalom a nagyhódosi közúti....
2025.12.08
A pozsonyi rendőrség december 3-án, szerdán egy közlekedési szabályokból tartott elméleti vizsga....
2025.12.08
Közel 100 nappal első Forma–1-es futama előtt az Audi már ízelítőt adott abból, milyen lesz a márka....