járműipar

Győr-gönyűi kikötő: egy német cég mellett az állam is beruház

2014.04.27.

Újabb lendületet kaphat a győr-gönyűi kikötő fejlődése, miután a német Wuppermann AG nyerte a Nemzeti Vagyonkezelő Zrt. nyílt pályázatát. A leverkuseni acélipari vállalkozás mellett az állam is beruház a kikötőben – tudtuk meg Kara Ákos miniszteri biztostól.

A tervek szerint május 8-án, Budapesten írják alá azt a megállapodást, amelynek értelmében a leverkuseni központú Wuppermann cég harminc milliárd forint értékű beruházást hajt végre a győr-gönyűi kikötő területén. Bár a hivatalos szerződés megkötéséig nem hozzák nyilvánosságra, hogy milyen jellegű vállalkozás kezdi meg ténykedését, a német vállalkozás honlapjáról nyert információink szerint nem kétséges, hogy egy újabb járműipari beszállító telepedik le az Audi vonzáskörzetében.

A német honlap szerint a Wuppermann AG-nak erős a járműipari üzletága, mind személygépkocsikhoz, mind pedig haszonjárművekhez szállít fém alkatrészeket. A cég ezen kívül a gépgyártásban, az építőiparban, az orvosi műszeriparban valamint a megújuló energiák területén is otthonosan mozog.

- A térségben élők számára nem csak az jelent nyereséget, hogy a beruházás által 100-120 új munkahely keletkezik, hanem az is, hogy az állam is folytatja a kikötő fejlesztését – nyilatkozta portálunknak Kara Ákos frissen kinevezett miniszteri biztos. Elmondta: egy februári kormányhatározat értelmében, amennyiben sikeresnek minősítik a Nemzeti Vagyonkezelő Zrt. pályázatát, az állam hétmilliárd forint értékben infrastruktúra fejlesztést hajthat végre a kikötőben.

Egyebek mellett új hajóállomásokat alakítanak ki, a kikötő partfala mentén meghosszabbítják a vasúti pályaszakaszt, s tovább épül a kikötő közúthálózata is. A munkálatokkal a tervek szerint 2015 december 30-ig végeznek.

A német acélipari cég beruházása további járulékos hozadékokkal is jár. Minden bizonnyal a Dunaferrtől vásárolják majd az acélt, ami Dunaújvárosnak nagy megrendelést jelenthet. Ennél is nagyobb előny, hogy a 2004 és 2006 közötti átgondolatlan fejlesztések miatt Magyarországnak nyolc milliárd forintot kellett volna visszafizetni az uniónak, ám ha most új erőre kap a fejlesztés, akkor komoly esély kínálkozik arra, hogy a visszafizetés elkerülhető lesz.

A győr-günyűi kikötőben letelepedni szándékozó, 140 éves hagyományokkal rendelkező, családi vállalkozásnak számító Wuppermann-csoport Németországon kívül nyolc európai országban rendelkezik telephellyel. Csehországban, Svájcban, Svédországban, Romániában, Lengyelországban, Ausztriában, Hollandiában és Franciaországban.

 

 

 

Az oldal fő támogatója

 

2024.04.15
Ismét felvillanyozódott a Hyundai márka és újabb elektromossal bővíti márkakupa-sorozatát. ..
2024.04.15
Visszatér a tél Ausztriába, hétfőn figyelmeztetést adtak ki az autósoknak – írja a Heute című....
2024.04.15
Miért áll egy kihegyezett versenyautó egy hófödte versenypályán, és miért sorakoznak mögötte....
2024.04.15
Az Audi Hungária Független Szakszervezet (AHFSZ) és az Audi Hungaria tárgyaló delegációi közötti....
2024.04.15
Az Audi több mint 20 új, tisztán elektromos, plug in hibrid és hagyományos, belső égésű motorral....
2024.04.15
Április 9-én Pekingben mutatta be legújabb, működésének első öt évében kapacitás- és....
2024.04.15
Erősen indította az AutoWallis Csoport Kiskereskedelmi üzletága az idei évet, miután 16 százalékkal....
2024.04.15
Alkalmanként átlagosan 2,5 órát parkolnak a magyar autósok az utcán és 6 órát a parkolóházakban, az....
2024.04.15
Európai tervezés, törökországi gyártás, japán hagyományok - ezek a sarokpontjai a Mitsubishi Colt....
2024.04.15
Múlt és jelen egyhelyen mindig izgalmas egyveleget mutat, nem véletlen, hogy az Akkor és Most Jármű....