magyarok a világ járműgyártásában

„Ha elég szorgalmas és tehetséges vagy, eljuthatsz a világ tetejére!” – 4. rész

2017.03.10.

A „Magyarok a világ járműgyártásában”című tematikus kiállítás célkeresztjében elsősorban a pályaválasztás előtt vagy az útkeresés stádiumában lévő fiatalok állnak, ugyanakkor kortól és nemtől függetlenül ígér maradandó élményt az Autós Nagykoalíció által szervezett program március 24. és 26. között. A múltat, jelent és jövőt idéző kiállítás ötletgazdája, Knezsik István további kedvcsináló részleteket közölt a programról.

Szöveg: Horváth Miklós, fotó: ANK

Hogy mennyire átfogó és széles spektrumú az AMTS keretein belül 5. alkalommal megrendezésre kerülő esemény, az ANK elnöke, Knezsik István a következőket mondta: „A G-pavilon több mint 1000 négyzetméteres területén egy időben lesz látható a hazai járműipar minden korszaka, melyek a világ járműgyártásának mérföldkövei is egyben. Ennek okán remélem, hogy minél többen leszünk március 24-én 13 órakor a színpadnál, ahol rengeteg csodálatos embert fogunk bemutatni a nagyközönségnek, akik valóban eljutottak a világ tetejére. Az élő show tehát emberi történetekről szól, miközben az időutazást és számtalan újdonságot ígérő felfedezést tartogató installáció megmutatja mindazokat a találmányokat, melyeket mi magyarok adtunk a világ járműgyártásának. Olyan csodákat mutatunk be a háromnapos rendezvény idején, melyekről sokan nem is tudnak idehaza. Ha ismernénk, akkor pedig büszkék lennénk a kifogyhatatlan szellemi tőkére és annak minden gyümölcsére, hiszen Magyarország a járműipar szilícium-völgye – ennek bizonyítékai lesznek láthatók és a hallhatók a tematikus kiállításon”.

Knezsik István, az Autós Nagykoalíció elnöke - képre kattintva galéria nyílik

Mátyás király idejében született találmányunk a Kocs községből származó kocsi, mint mindennek a kezdete jelenti a null kilométerkövét ennek az időutazásnak, melyet Galamb József és Henry Ford közös munkájának gyümölcse, a Fordson traktor követ. A múltidézés különlegességei között megtekinthető lesz a Die Hard 5. epizódjában látható romboló is, melyet Szalay Balázs és az Opel Dakar Team épített ZIL-alapokra. Az MRAP Cougar replika különlegessége, hogy képes hídról leugratva, lépcsőkön fel s alá masírozva, vagy akár felborulás után is mindenen át- és továbbmenni. Szalay Balázs elmondása szerint pedig azért volt érdekes kihívás számukra ez a projekt, mert 7 hónap alatt kellett megépíteni három ilyen kamiont, melyek kivitelezői általában angliai vagy amerikai cégek. A három elkészült modellből egyet visszavittek Amerikába, kettő viszont itt maradt, melyeket csúnyán összetörtek. A kiállításon a film kulisszatitkaira is fény derülhet.

Egy másik réteg megszólítására fókuszálnak a Formula Student csapatok, melyek közül három kecskeméti (KEFO Motorsport, KEFO Motostudent, GAMF Hungary), két győri (Arrabona Racing Team és a SZEngine) és négy fővárosi (BME Formula Racing Team, BME-Shox Motostudent Team, a Pneumobil-Óbuda és az OECO Bánki Donát Shell Eco-marathon) csapat áll a nagyérdemű elé. A fenti csapatok esetében van ahol a takarékosság, van ahol a gyorsulás, és van ahol a végsebesség számít. A lényeg a közös munka, az egyének tehetségéből és szorgalmából megszületett produktum, mely egy csapatot fémjelez. A műfaj különösen főiskolások és egyetemisták körében népszerű, de akadnak profi senior résztvevők is egy-egy mezőnyben. A világsorozatokat járműgyártók és beszállítók inspirálták, mert felismerték a felsőfokú végzettségűek hiányosságait, ezért már a diploma megszerzése előtt komoly gyakorlati munkára ösztönzik a magyar mérnökhallgatókat is.

A solar autóverseny legjobbjai között szerepelt a GAMF MegaLux jármű

Knezsik István az érdekességeket beharangozó közleményében kiemelte az Audi Hungaria standján bemutatásra kerülő legsportosabb termékeket. A győri gyár standján látható lesz egy Audi TT RS Coupé, egy RS3 Limousine és egy S3 Cabriolet modell, valamint a hétszeres „Engine of the Year” díjas 400 lóerős, 2.5 literes öthengeres erőforrás, mely a kiállításra kerülő TT RS Coupé motorházában teljesít szolgálatot. Az öthengeres motor sorozatban immár hetedik alkalommal nyerte el a kitüntetést. A különleges motorok sorát erősíti az Audi S3-ban dolgozó kétliteres, 310 lóerős TFSI agregát is, valamint az 5.2 literes V10-es, 610 lóerős motor, mely jelenleg a Lamborghini Huracán és az Audi R8-as erőforrása. A felsorolt sportautók és motorok mind a gyár kompetens, magyar munkatársainak világszínvonalú High-End termékei.

A győri gyártású Audi TT RS Coupé

 

Az oldal fő támogatója

 

2024.04.19
A debreceni autógyárát érintő társasági szerződést kötött a BMW Group a Lufthansa légitársasággal,....
2024.04.19
Koldus vagy királyfi, aki belépett? Örök dilemma ez ékszerüzletben, autókereskedésben,....
2024.04.19
Nagy esemény a MINI háza táján: a tisztán elektromos meghajtású MINI Aceman a 2024-es Pekingi....
2024.04.19
Ha ezt használja, megőrzi autója értékét.   ..
2024.04.19
A CX-60 után a vadonatúj Mazda CX-80 a második modell Európában, amelyet a Mazda nagy platformjára....
2024.04.19
Mostanában a szokásosnál is több szó esik a BMW legutóbbi 5-ös sorozatáról.  ..
2024.04.19
Az új BMW X3 a BMW Group dél-franciaországi, Miramasban működő tesztközpontjában a sorozatgyártás....
2024.04.19
A külső design alapján egy erőteljes és stílusos SUV rajzolódik ki, a frissítést követően a modell....
2024.04.19
Az idei első negyedévben megkötött teljes körű casco-szerződések átlagdíja 206 900 forint volt, 5,9....
2024.04.19
A kvalifikációt az első szakaszt követően negyedórára félbe kellett szakítani, mivel lángra kapott....