beszállító

Hagyományos autóra specializált beszállítók az elektromos világban

2021.08.25.

A beszállítók az autóipar sokszor elfeledett, de annál fontosabb szereplői. Bár mostanság gyakran hallani róluk a globális chiphiány miatt, ritkán foglalkozunk velük egy-egy említésen túl. Annak ellenére, hogy összességében legalább annyi embernek adnak munkát, mint az autógyártók, ráadásul ugyanúgy nem lenne nélkülük autó, ahogy a gyártók nélkül sem.

Ugyanígy, sokszor van szó az autógyártók jövőjéről az elektromos autók világában, de szinte sosincsenek megemlítve a beszállítók. Ha mégis szóba kerülnek, elsősorban az olyan óriásokról van szó, mint a Bosch, a ZF vagy a Denso. Az ő esetük azonban egyedi: ők és a hozzájuk hasonló vállalatok már jó ideje aktívak az elektromos autózás terén, szállítanak alkatrészeket hagyományos belső-égésű motorral hajtott és elektromos autókba is.

Számukra nem kérdés a fennmaradás, az ő feladatuk inkább az, hogy a hagyományos üzletág fokozatos leépítése mellett fejlesszék fel az elektromos autókkal foglalkozó részlegeket. Az ICDP nemzetközi autóipari kutatószervezet várakozásai szerint ezek a nagy beszállítók idővel át fogják helyezni a belső égésű motoros autókba szállított alkatrészeket gyártó üzemeiket olyan területekre, ahol lasabban haladnak az elektromos autózás felé, mint például Dél-Amerika. Mindeközben az európai gyárak egyre inkább átállnak az elektromos autókra, ahogy az európai autógyártók is fokozatosan haladnak az elektromos közlekedés világa felé.

De mi lesz a hozzájuk képest teljesen jelentéktelen beszállítókkal, akik specializált alkatrészeket gyártanak dízel- vagy benzines autókba? Ők rengetegen vannak, de egyesével nem elég nagyok ahhoz, hogy be tudjanak kerülni a köztudatba.

Becslések szerint az elektromos autók erőforrása körülbelül 20 különféle alkatrészből áll, míg egy hagyományos benzines- vagy dízelautóé nagyjából 2.000 elemből áll össze.

Egyes rendszereket, például az üzemanyagrendszert teljesen lecseréli az akkumulátor és a töltőrendszer, másokat, mint például a fűtési, szellőztető és légkondicionáló rendszert nem, de más elvek alapján működnek ezek is egy elektromos kocsiban. Ha egy beszállító elsősorban üzemanyagtartályokat gyárt, akkor valószínűtlen, hogy rendelkezik olyan készségekkel és eljárásokkal, amelyek alkalmazkodnak az akkumulátorok gyártásához. Ezzel szemben, ha klímaberendezésekkel foglalkozik az adott vállalkozás, jó eséllyel van jövője az elektromos autók által dominált iparban is.

A probléma az, hogy rengetegen vannak az üzemanyagtartálygyártókhoz hasonló cipőben járó beszállító. Annak ellenére, hogy kétségtelenül szükség van rájuk, mivel az átállás nem egyik napról a másikra történik, hanem évtizedek alatt, és a meglévő hagyományos autópark számára is biztosítani kell az alkatrészeket, nehéz jövő vár rájuk.

Minden bizonnyal sokuk válik majd egy nagyobb konszern tagjává, hogy limitált szinten, de tovább folytassák tevékenységüket, a meglévő skilljeiket és munkaerejüket pedig más területen használja fel az autóipar.

Néhány évtized múlva, amikor már tényleg valódi egzotikum lesz egy benzines autó, már arra is kevese fognak emlékezni, hogy léteztek üzemanyagtartály-gyártók.

További autós tartalmakért kövess minket Facebookon is!

 

Az oldal fő támogatója

 

2021.11.27
A Toyota és DRIVR taxiszolgáltató több mint 100 darab zéró emissziós, melléktermékként tiszta vizet....
2021.11.27
2023-ban érkezik az elektromos Porsche Macan, amivel több mint 1,8 millió tesztkilométert terveznek....
2021.11.27
Megtörtént az új Jaguar és Land Rover szalon műszaki átadása a Váci úton. ..
2021.11.27
Az év sötétebb hónapjaiban a rossz időjárási és látási viszonyok miatt megnő a közlekedési....
2021.11.27
A Mercedesnek vannak a legfiatalabb vásárlói, ha új autóról beszélünk, míg a Smartnak a....
2021.11.26
Összeroncsolódott személyautó a II. kerületi Nagykovácsi úton november 26-án, miután a járműre....
2021.11.26
Az FIA Túraautó Világkupa menetrendje szerint 2022-ben ismét 10 versenyhelyszín lesz. ..
2021.11.26
A legtöbb európai országban már kötelező a téli abroncs, van, ahol a hólánc is, de vannak, akik....
2021.11.26
A BMW Group újabb húsz európai városban, így többek között Koppenhágában, Veronában és Toulouse-ban....
2021.11.26
A Bács-Kiskun megyei rendőrök közúti veszélyeztetés bűntette miatt folytattak eljárást, és....