Volkswagen

Hamarosan érkezik a Volkswagen legolcsóbb elektromos SUV-ja

2025.09.12.

Túl nagynak és drágának tűnik az ID.4? Ez többé nem lehet probléma, hiszen hamarosan érkezik a Volkswagen megfizethető crossovere. 

Mivel manapság az SUV-k és a crossoverek számítanak a legdivatosabb járműveknek az utcákon, logikus döntés a Volkswagentől, hogy egy pénztárcabarátabb modellt dobjon piacra, amellyel több vásárlót tud magához csábítani. Egyelőre csak vázlatról van szó, viszont hamarosan már az autó bemutatására is sort kerít a német cég. 

Bár még nevet sem kapott a modell, már tudjuk mivel van dolgunk: az ID.2all koncepcióautó crossover változatával. A koncepciót még 2023-ban mutatta be a VW, amely azóta a B-szegmensbe tartozó modellből egy sportos, GTI-változatot alkotott, bár azt is csak koncepcióautóként láthattuk. 

A Volkswagen szándéka az, hogy az ID.2-t nagyjából 9,8 millió forint körüli áron hozza forgalomba, amivel jóval az ID.3 12 milliós ára alatt lenne. A crossover változat valószínűleg prémium kategóriás lesz, de még így is jóval az ID.4 nagyjából 16 millió forintos indulóára alá lesz pozícionálva. Az ID.2 Cross - még nem biztos, hogy ez lesz a neve - a Volkswagen-csoport első olyan autója, amely a MEB platform elsőkerék-hajtású változatát használja majd. A nagyobb, valamint drágább modellek mind hátsókerék-hajtásúak, és támogatják a kétmotoros összkerékhajtást is. 

Az autó dizájnja minden elvárást kielégít, ami egy 2025-ös koncepciónál elvárható, így a túlméretezett kerekek és az első-hátsó fénysávok is jól passzolnak a jelenlegi stílustrendekhez. A VW embléma szintén világít hátul, ami nem meglepő, tekintve, hogy egyes - már sorozatgyártásban lévő - ID-modellek is megvilágítják az ikonikus emblémát. Az ajtókilincsek még nincsenek feltüntetve a vázlatokon, így ez csak az autó hivatalos bemutatóján válik tisztává, hogy milyen dizájnt kap majd ezen a téren. 

Az új ID.koncepcióautó meglehetősen dobozszerűnek tűnik a képek alapján, még az ID.4-en is túltéve ezen a téren. Bár a vázlaton a karosszéria színére festett kerékjárati-ívek is jól láthatók, ez a sorozatgyártású modellen valószínűleg fekete műanyag burkolatot kap majd, hogy hangsúlyozza az autó robosztus jellegét. A kontrasztos, három nyílással ellátott hátsó oszlop pedig szintén segít megkülönböztetni a crossovert, a standard ferdehátú társaitól. 

Az autó méreteit illetően azt feltételezhetjük, hogy csak egy kevéssel lesz nagyobb, mint az ID.2all, ami 4,05 méter hosszú, 1,812 méter széles és 1,53 méter magas volt, 2,6 méteres tengelytávolsággal. A T-Crosshoz hasonlíthat majd leginkább a mérete, de a dedikált elektromos platformnak köszönhetően tágasabb belső térrel rendelkezik majd.

Ami a teljesítményt illeti, az ID.2all-t egy elöl elhelyezett 222 lóerős motorral tervezték, amely kevesebb, mint 7 másodperc alatt gyorsul fel 0-ról 100 km/órára, végsebessége pedig eléri a 160 km/órát. Az ID. GTI valószínűleg nagyobb teljesítményű volt, viszont a VW soha nem hozta nyilvánosságra a pontos adatait. 

Mivel ez az új koncepció az SUV-k felé hajlik, így felmerül a kérdés, hogy a platform egy napon támogathatja-e majd az összkerékhajtást. Ennek ellenére a kisebb modellek esetében valószínűleg nem lesz rá szükség, mivel nincs ehhez megfelelő mértékű kereslet. Azt is érdemes megjegyezni, hogy az ID.2, valamint a "testvérmodellek" nem sokáig lesznek már a VW elektromos kínálatának belépő szintű modellei, mivel 2026-ban az ID.1-es átveszi majd ezt a szerepet. 

A Volkswagen egyébként már a megfizethetőbb árú elektromos járműveinek érkezése előtt is jó számokat produkál az eladások terén. A VW-csoport zéró emissziós autóinak szállításai 47 százalékot nőttek 2025 első felében, mellyel elérték a 465.500 darab eladott autót. 

Képek forrása: Volkswagen

 

Forrás: 
Motor 1
RSS kategória (Hírstart tematika): 

 

Az oldal fő támogatója

 

2025.12.05
Ki gondolná, hogy a világ legnagyobb dömpere nem a svéd Volvo, nem az amerikai Caterpillar, de még....
2025.12.05
Az Autós Nagykoalíció a 2025/2026-os tanévben is meghirdette az Autós Szakmák Tanulmányi Versenyét....
2025.12.05
Made in Európa.   ..
2025.12.05
Csütörtök este egy személy meghalt egy közlekedési balesetben Halbturn és Andau (Neusiedl am See....
2025.12.05
Az európai autóipar bealudt, majd elkezdte saját maga alatt vágni a fát. Az ilyen lépések eredménye....
2025.12.05
A két év múlva megvásárolható GR GT legalább 650 lóerős, V8-as ikerturbós benzinmotorra épülő....
2025.12.05
A Stellantis-csoporton belül működő Peugeot az elmúlt években több kihívással szembesült, de a....
2025.12.05
Hétfőtől elérhetőek lesznek a 2026-ra érvényes éves autópálya-matricák. 2025. december 8-tól a jövő....
2025.12.05
A napokban állt Föld körüli pályára a Széchenyi István Egyetem iker műholdja a Hunity kisműhold....
2025.12.05
A közúti közlekedés legfőbb témája, a halálos és személysérüléssel járó balesetek csökkentése.....