Audi

Hankook abroncsokon gördülnek ki az új Audi TT és TTS modellek

2014.12.09.

A Hankookot választotta első gyári felszerelésű (OE) abroncs beszállítójává az Audi a harmadik generációs TT modelljeihez. Az új Audi TT és TTS modellek a Hankook felsőkategóriás Ventus S1 evo² gumiabroncsain fognak kigurulni a győri gyárból. Az abroncsokat a kiváló tapadás, tartósság és az alacsony gördülési ellenállás jellemzi. Az Audi győri gyáregységébe egyenesen a Hankook rácalmási gyárából történik a szállítás.

A Hankook magyarországi gumiabroncsgyára szállítja az eredeti gyári felszerelésű gumiabroncsokat az Audi TT és TTS modellekhez. Az ingolstadti prémium autógyár teljesen újratervezett sportkocsijait a Hankook nagy teljesítményű Ventus S1 evo² abroncsaival szerelik fel 225/50R17, 245/45R17 vagy 245/35R19 méretekben, alap- illetve választható felszerelésként, a motorváltozattól függően.

„A nemrégiben debütált új Audi TT a kifinomult dizájnt, a dinamikát és az innovációt testesíti meg, ami teljes összhangban van a Ventus S1 evo² kimagasló tulajdonságaival” - nyilatkozta Pae Ho-Youl, a Hankook Tire európai igazgatója. „Csúcsmodellünk fejlesztésénél a legújabb technológiákat alkalmaztuk, ezzel is hozzájárulva a jármű egyébként is nagyszerű tulajdonságaihoz. Nagyon büszkék vagyunk rá, hogy az Audinak ezt a sportos, dizájn ikonját láthatjuk el gyári abroncsokkal”.

A Hankook Ventus S1 evo² abroncsok a rácalmási gyárban készülnek, és úgy tervezték őket, hogy a sportautó által megnövekedett igénybevételnek is maximálisan megfeleljenek. Mindez a precíz kezelhetőségben, a kimagasló fékteljesítményben és iránytartásban nyilvánul meg. A DTM-ben is használt rendkívül nagy szakítószilárdságú, mégis rendkívül könnyű acélszál-szerkezetes anyagnak köszönhetően a Ventus S1 evo² kimagaslóan dinamikus vezetést tesz lehetővé, állandó nagyfokú igénybevétel mellett is. Az abroncs fejlesztése során különösen ügyeltek az egyre hangsúlyosabb környezetvédelmi szempontokra is, aminek eredményeként sikerült jelentősen csökkenteni a gördülési ellenállást és zajt, de ezen felül a nedves úton való tapadás terén is kimagasló teljesítményt nyújt. A két fél közötti megállapodás újabb jó példa arra, hogyan kerülhet egy kiváló magyar termék a nemzetközi prémium piacra.

„Büszkék vagyunk rá, hogy az ultramodern rácalmási gyárból szállíthatunk abroncsokat az Audi győri üzemébe a TT modellekhez, vagyis egy Magyarországon készülő prémium abroncs kerül egy szintén itt gyártott prémium autóra. A magyar mérnökök hozzáértése, szakértelme és elhivatottsága is hozzájárul ahhoz, hogy ilyen és ehhez hasonló nagyszabású és stratégiailag fontos megállapodások kötődhetnek” - mondta Lee Sang Il, a Hankook Tire Magyarország Kft. ügyvezető igazgatója.

Jelenleg mintegy ötven mérnök és technikus dolgozik az európai autógyártóknak szánt testreszabott abroncstechnológiák fejlesztésén a Hankook Hannoverben található Európai Technológiai Központjában (ETC). Itt fejlesztik és tesztelik az Audi számára készülő abroncsokat is, míg a gyártás a cég magyar üzemében, a fejér megyei Rácalmáson zajlik. Az ultramodern gyáregység speciálisan az európai piacra gyárt személygépkocsikra és kisterepjárókra (SUV) szánt abroncsokat.

 

Az oldal fő támogatója

 

2025.12.11
2028-tól a brit villanyautósok már nem csak töltenek, hanem minden megtett távolság után fizetnek....
2025.12.11
Ötszáznál több munkahelyet szüntet meg Bosch Global Business Services – írja az economedia.ro a....
2025.12.11
Mivel az elektromos autók egyre nagyobb számban özönlenek a piacra, a német autóklub, az ADAC....
2025.12.11
A BYD két új Super Hybrid modellje, a SEAL 6 DM-i és kombi változata, a SEAL 6 DM-i TOURING....
2025.12.11
Magyar autóversenyzők csúcstalálkozójának adott helyszínt a kápolnai Hello Cuki cukrászda. Ahol....
2025.12.11
Átfogó menetrendi módosításokat vezet be a VOLÁN-járatok közlekedésében a MÁV-csoport december 14-....
2025.12.11
A Ford és a Renault Csoport minap bejelentett egy mérföldkőnek számító stratégiai partnerséget,....
2025.12.11
Az elmúlt hetekben két újabb modellel bővült a nálunk is rohamtempóban sokasodó kínai autókínálat.....
2025.12.11
25 éve jelent meg a Bosch első adaptív sebességszabályozó rendszere. Bernhard Lucas veterán mérnök....
2025.12.11
Szöveges és térképes figyelmeztető előrejelzést adott ki Magyarország területére 2025.12.11.....