autó értékesítés

A hárommilliomodik Mazda6

2014.12.22.

A Mazda Motor Corporation bejelentette, hogy a hárommilliomodik Mazda6 modellje (Japánban Mazda Atenza) 2014. november végén legördült a gyártósorról*.

A mérföldkövet jelentő globális darabszámot 12 év és 9 hónapon belül érte el a márka, miután 2002 februárjában megkezdte az első generációs Mazda6 gyártását hofu-i 2-es számú telephelyén, Yamaguchi prefektúrában.
A modell ezzel a második leggyorsabb, amely ezt az eredményt produkálja; egyedül a Mazda3 (Japánban Mazda Axela) érte el a hárommilliós darabszámot gyorsabb ütemben.

A Mazda6 első generációja óta hű az eredeti célkitűzéseihez: bemutatása óta a Mazda egyik legkiegyensúlyozottabb, élvezetesen vezethető modellje, és a Zoom-Zoom üzenettel együtt a gyár modellválasztékának zászlóshajója. A Mazda6-ot aktuálisan Japánban még mindig a hofu-i telephelyen gyártják, ill. a FAW Car Co. üzemében, Kínában. Mindezek mellett Oroszországban (MAZDA SOLLERS Manufacturing Rus) és Vietnam-ban  (Vina Mazda Automobile Manufacturing Co.)is van egy összeszerelő üzeme.

A mostani, harmadik generációs Mazda6-ot az alapjaitól tervezték újra 2012-ben. A SKYACTIV technológia és a „KODO – A mozgás lelke” formanyelv minden elemét használva a Mazda második modellje lett, mely a márka új időszámítását fémjelzi. Ennek sikere az elmúlt két évben bebizonyosodott, a Mazda6 többek között 2014-ben a japán újságírók által választott Év Autója lett (2014 RJC Car of the Year), és 2013-ban Világ Év Autója döntős volt – globálisan mintegy 40 díjat szerzett**.

A Mazda6 2015-ös változata januártól jelenik meg a világ autópiacain Japántól az USA-ig folyamatosan. A Mazda legújabb ötleteinek és fejlesztéseinek (MZD Connect és az i-ACTIVSENSE*** vezetőtámogató rendszerek).köszönhetően a frissített modell még érettebb és kifinomultabb benyomást kelt. Megjelenése markánsabb, dinamikus vezetést és nagyobb, minőségi kényelmet kínál.

A Mazdának leghíresebb modelljével továbbra is az a célja, hogy amellett, hogy élvezetesen vezethető autókat gyárt, melyek kiemelkedően biztonságosak és egyre kevésbé terhelik a környezetet, az autó és tulajdonosa között különleges kötődés alakuljon ki.

*1 generáció: 1,945,850 db, 2. generáció: 718,882 db,3. generáció: 335,773 db. Összesen: 3.000.505 db

** Mazda saját adatok, 2014. október végével.

***A felszereltség országonként és piaconként eltérő lehet.

 

Az oldal fő támogatója

 

2024.04.19
A debreceni autógyárát érintő társasági szerződést kötött a BMW Group a Lufthansa légitársasággal,....
2024.04.19
Koldus vagy királyfi, aki belépett? Örök dilemma ez ékszerüzletben, autókereskedésben,....
2024.04.19
Nagy esemény a MINI háza táján: a tisztán elektromos meghajtású MINI Aceman a 2024-es Pekingi....
2024.04.19
Ha ezt használja, megőrzi autója értékét.   ..
2024.04.19
A CX-60 után a vadonatúj Mazda CX-80 a második modell Európában, amelyet a Mazda nagy platformjára....
2024.04.19
Mostanában a szokásosnál is több szó esik a BMW legutóbbi 5-ös sorozatáról.  ..
2024.04.19
Az új BMW X3 a BMW Group dél-franciaországi, Miramasban működő tesztközpontjában a sorozatgyártás....
2024.04.19
A külső design alapján egy erőteljes és stílusos SUV rajzolódik ki, a frissítést követően a modell....
2024.04.19
Az idei első negyedévben megkötött teljes körű casco-szerződések átlagdíja 206 900 forint volt, 5,9....
2024.04.19
A kvalifikációt az első szakaszt követően negyedórára félbe kellett szakítani, mivel lángra kapott....