Siemens
Szijjártó Péter arról számolt be, hogy a Siemens Mobility egy kutatás-fejlesztési projekt keretében több mint hatmilliárd forint értékben újgenerációs informatikai megoldásokat fejleszt a magyar fővárosban a kötöttpályás közlekedés automatizációjához kapcsolódóan, amihez a kormány nagyjából 1,5 milliárd forint támogatást nyújtott, így segítve negyven új, magas képzettséget igénylő munkahely létrejöttét.
Fotó: MTI/Hegedüs Róbert
Beszédében kifejtette, hogy a német vállalat itteni kutatóközpontjában így mára több mint négyszázan dolgoznak hetven, csúcstechnológiás megoldásokat alkalmazó projekten. Valamint leszögezte, hogy a további bővítési törekvéseket a magyar kormány is támogatni fogja, mivel hazánk a legmagasabb szintű együttműködésben érdekelt.
Aláhúzta, hogy a német cégek alkotják a legnagyobb beruházói közösséget Magyarországon, körülbelül 300 ezer embernek adva munkát, évente három-négymilliárd eurónyi fejlesztést végrehajtva.
Szijjártó Péter hangsúlyozta, hogy miután az utóbbi időszakban duplájára nőtt az ipari termelés és közel került a teljes foglalkoztatottság, szükségessé vált a gazdaság dimenzióváltása is, hogy hazánk a globális technológiai forradalomban ne pusztán követő legyen, hanem az élen járjon. Úgy vélekedett, hogy ehhez a technológiai színvonal és a hozzáadott érték növekedésére, az innováció, a kutatás-fejlesztés szerepének bővülésére van szükség.
"Magyarország tehát kontinentális gyártóbázis lett, és a cél egyértelmű, hogy Magyarország innovációs központ is legyen Európában" - szögezte le.

Majd óriási eredménynek nevezte, hogy az itt termelő vállalatok egy jelentős része más tevékenységeit is Magyarországra hozta, például a kutatás-fejlesztést, ami megalapozza a dimenzióváltás legfontosabb lépését.
Üdvözölte, hogy tavaly először ezermilliárd forint fölé ment a kutatás-fejlesztési ráfordítások értéke, s a szektorban foglalkoztatottak száma meghaladta a 90 ezret. Illetve tudatta, hogy a kormány az elmúlt tíz évben hetvenegy kutatás-fejlesztési beruházáshoz nyújtott támogatást, amelyek összesen 374 milliárd forintos értéket képviseltek.
Végül hozzátette, hogy az ilyen fejlesztésekért éles verseny zajlik, ezért több változtatást is eszközöltek a beruházásösztönzési rendszerben, hogy Magyarország még vonzóbb környezetet jelentsen, és ezáltal a nagy technológiai forradalom nyertesei közé tartozhasson a jövőben.
A miniszter ezután érintette a közelmúlt legsúlyosabb kihívásait is, és aláhúzta, hogy a magyar gazdaság mindezek ellenére is meg tudta őrizni a stabilitását, ugyanis az utóbbi tizenöt évben megerősödött.

A Siemens Mobility Kft. az MTI-hez eljuttatott közleményében ismertette: a budapesti K+F központban jelenleg mintegy 70 projekt fut, amelyek célja a globális piacra szánt csúcstechnológiás, digitalizációs vasúti megoldások, fenntartható és környezetbarát közlekedési rendszerek fejlesztése.
A legújabb beruházás keretében a budapesti K+F központ munkatársai a pályamenti és fedélzeti rendszerek, valamint konfiguráló mérnöki rendszerek fejlesztése témakörökben végeznek kísérleti fejlesztést kimagasló hazai hozzáadott értékkel és nagy mértékű felelősséggel. A projektek további magyarországi beruházások létrejöttét is elősegítik, amelyek révén a Siemens Mobility budapesti K+F részlege 500 főre is bővülhet a következő három évben.
A Siemens Mobility Kft. értékesítésének nettó árbevétele a 2024. szeptember 30-án zárult gazdasági évében 11,5 milliárd forint, adózott eredménye 551 millió forint volt. Az ezt megelőző évi értékesítési nettó árbevétel 12,9 milliárd forintot, az adózott eredmény 853 millió forintot tett ki.