a hét embere
Csonka Lívia dr. Stróbl Alajosné (nyitóképünkön)
Példamutató módon ápolja nagyapja,Csonka János emlékét. Döntő érdemeket szerzett abban, hogy tavaly Budapesten, a Bartók Béla út 31. alatt megnyílt a Csonka János Múzeum. Fáradhatatlanul dolgozik azon, hogy az esztétikusan kialakított múzeumban minél több látogató, iskolai csoport ismerhesse.
Rupp Herbert
Tizenhat évig töltötte be a a Magyar Járműalkatrész-gyártók Országos Szövetségének elnöki posztját. Ezzel magyar rekorder, autóipari szövetség élén ilyen hosszú időt még soha senki nem töltött a legújabbkori Magyarország történetében. A tagság megelégedésére dolgozott, s ezt mi sem jelzi jobban, hogy amikor lemondott és önként hátrébb lépett, a MAJOSZ tiszteletbeli elnöki címével tüntették ki.
Holló Péter
Magyarország legelismertebb közlekedésbiztonsági szaktekintélye. Okleveles gépész, gazdasági mérnök, euromérnök, az MTA doktora, habilitált doktor, egyetemi tanár, kutató professzor, központvezető h. a KTI Közlekedéstudományi Intézet Nonprofit Kft.ben, oktat a Széchenyi István Egyetemen. Munkásságát 450 tudományos és szakcikk, 150 kutatási jelentés, 180 tudományos konferencia előadás kíséri
Spindler Tibor
Az Autotechnika kiállítás 2013-ban ismét egy helyen, azonos időpontban hozta össze a gépjármű fenntartó és autó háttéripari szakma jelenlegi és jövőbeli szereplőit. Az Auto-Diga kiállítások hagyományait megőrizve és szem előtt tartva, Magyarország idei autójavító és -fenntartó fórumán a piac meghatározó és feltörekvő résztvevői mutatták meg, hogy mire képesek ma, valamint hogy merre tart a garázsipar, a szerviztechnika, az alkatrészgyártás és jövő szakembereit képező hazai oktatási intézményrendszer. Az Autótechnika Kiállítások rendszeres kiállítója az Autószerelők Országos Egyesülete.
Dr. Nagyszokolyai Iván
Dr. Nagyszokolyai Iván a hazai autósszakma jó ismerője, egyben közismert alakja, az X-Meditor Kft. üzletág igazgatója, a BME Gépjárművek tanszék oktatója, az Autótechnika folyóirat főszerkesztője. A magyar autógyártás centenáriuma alkalmából (2005) 100 kiemelkedő szakember körének oklevéllel kitüntetett tagja, aki a hazai automobilizmus fejlődéséhez, a magyar tudomány és technika gazdagításához jelentős mértékben hozzájárult.
Boros Jenő
Egyetlen magyarként képviselte az autoszektor.hu-t is az AutoBest tizenöt tagú zsűrijében, ahol bolgár, ciprusi, cseh, görög, horvát, lengyel, makedón, román, orosz, szerb, szlovák, szlovén, török, ukrán és magyar tag pontozott, a képviselt országok háromszázmillió embert és hárommilliós piacot jelentenek
Nagy Bandó András
- Öngyilkosjelöltek, akik nyári gumival közlekednek - fogalmazott portálunknak adott interjújában Nagy Bandó András a népszerű humorista, publicista és sofőr, aki felkérésünkre vállalta, hogy visszatérő rendszerességgel elemzi majd a magyar közlekedéskultúra helyzetét, vezetési szokásainkat, a magyar úti mentalitást. Szavaira bizonyára sokan odafigyelnek, hiszen generációk nőttek fel a humorán.
Szalay Balázs és Bunkoczi László
Tíz év a sivatagban, tíz év Opellel, s tíz év után visszatérés a gyökerekhez. Szalay Balázs és Bunkoczi László Afrikában kezdte közös pályafutását – körülbelül százezer (!) versenykilométerrel ezelőtt, s most hét közös Dakar (hét célba érkezés…) után a fiúk úgy döntöttek, ismét Afrika felé veszik az irányt. Beneveztek az Africa Eco Race-re, amely a Dakar legendás útvonalán halad, vagyis Marokkón és Mauritánián keresztül érkezik meg végül Szenegálba, a Rózsaszín-tó partjára.
Balogh Zoltán
A jó oktató az türelmes és a konfliktusokat is jól kezeli. Igen, a türelem a legfontosabb, amikor én tanítok, ezt előbbre szoktam tenni, mint a szakértelmet – vallja Balogh Zoltán, aki öt évtizede a járművezető-képzés és vizsgáztatás abszolút doyenjének számít. Nagy álma, hogy Autósiskola múzeumot hozzon létre.
Anisits Ferenc
Anisits Ferenc csapatával három dízelmotor-generáció 15 motorját fejlesztette ki, ezekből a mai napig több mint 5 millió darabot gyártottak; hat- és nyolchengeres dízeljeik 1999-ben és 2000-ben elnyerték Az év motorja kitüntetést, a motor-Oscart. A konstruktőr világhírét négyhengeres, kétliteres dízelmotorja alapozta meg 1998-ban, amikor a BMW 320d modellje a nürburgringi 24 órás autóversenyen messze maga mögé utasította a benzines versenytársakat. A győztes autó 160 kilométerrel előzte meg a többieket, nem zabálta a gázolajat, emellett 4 és fél másodperc alatt gyorsult 100-ra.