Lexus

Hét év után újra lehet kabriója a Lexusnak

2018.01.24.

A brit autós szaklap, az Auto Express úgy tudja, kevesebb, mint két éven belül elkészülhet a Lexus új kabriója. Ha megvalósul az LC kabrió, várhatóan ugyanazt a kétféle hajtásláncot kapja meg, amelyek közül a kupé vásárlói is választhatnak.

A cégvezetés már megadta a szabad jelzést, és talán már a szintén tervbe vett LC F sportmodell előtt színre léphet az LC Cabriolet is, írja belső forrásokra hivatkozva az Auto Express. Az egyik legnagyobb európai autós szakfolyóirat informátora szerint legfeljebb kettő, de inkább másfél éven belül megszülethet a kabrió, és ezzel régi hiányosságát pótolhatja a gyár.

A Lexus SC keménytetős luxuskabrió 1991-ben jelent meg a márka kínálatában, és egészen 2010-ig forgalomban maradt. 2008-tól egyes piacokon elérhető volt az IS C kabrió, szintén lenyitható keménytetővel, de a középkategóriás modell egy ciklus után megszűnt, az utódjának szánt RC kabrió (amelynek a 2014-es LF-C2 tanulmányautóból kellett volna kifejlődnie) pedig soha nem készült el.

Azóta persze sok minden változott, mindenekelőtt a Lexus és a Toyota filozófiája: Akio Toyoda cégelnök vezetése alatt prioritássá vált a sportos, érzelmekben gazdag autók fejlesztése, és egy luxuskabrió maradéktalanul megfelelne ezeknek a követelményeknek.

„A luxusautók piacán szükség van kabriókra. Folyamatosan tanulmányozzuk a lehetőségeket, és műszakilag semmi akadálya nincs egy nyitott tetős modellnek” – nyilatkozta az újságnak Szava Josihiro, a Lexus International elnöke.

Ha megvalósul az LC kabrió, várhatóan ugyanazt a kétféle hajtásláncot kapja meg, amelyek közül a kupé vásárlói is választhatnak: a 3.5 literes V6-ossal szerelt LC 500h hibrid és az 5.0 literes V8-as erőforrással kínált LC 500 egyaránt kiválónak ígérkezik a luxuskabriózáshoz. Az igazi csemege persze az volna, ha a régóta várt LC F sportmodell több mint 600 lóerős 4.0 V8 turbómotorja is utat találhatna a kabrió gépházába – de sem az LC F-ről, sem annak erőforrásáról nem közölt még hivatalos információkat a gyár.

 

Az oldal fő támogatója

 

2025.12.05
Az európai autóipar bealudt, majd elkezdte saját maga alatt vágni a fát. Az ilyen lépések eredménye....
2025.12.05
A két év múlva megvásárolható GR GT legalább 650 lóerős, V8-as ikerturbós benzinmotorra épülő....
2025.12.05
A Stellantis-csoporton belül működő Peugeot az elmúlt években több kihívással szembesült, de a....
2025.12.05
Hétfőtől elérhetőek lesznek a 2026-ra érvényes éves autópálya-matricák. 2025. december 8-tól a jövő....
2025.12.05
A napokban állt Föld körüli pályára a Széchenyi István Egyetem iker műholdja a Hunity kisműhold....
2025.12.05
A közúti közlekedés legfőbb témája, a halálos és személysérüléssel járó balesetek csökkentése.....
2025.12.05
Megpróbált meglépni a járőrök elől egy autós, aki ittasan ült volán mögé. Mint kiderült, ő maga is....
2025.12.05
Megérkezett a hazai márkakereskedésekbe az új Citroën C5 Aircross SUV. A 2026-os Év autója döntős....
2025.12.05
2026-ban az Audi egy igazán különleges jubileumot ünnepel: az öthengeres motor 50. évfordulóját. Ez....
2025.12.05
Tudta, hogy Bécsben már nem csak a templomban lehet beszélgetni egy lelki vezetővel? Toni Faber, a....