hidrogén

Hidrogén üzemanyagcellás tanulmány a Toyotától

2017.11.08.

Az abszolút zöld, zéró emissziós hidrogén üzemanyagcellás technológiát jegyző Toyota, amely Mirai néven már a melléktermékként csupán tiszta vizet kibocsátó technológiával hajtott személyautót, emellett targoncát, kamiont, és SORA néven buszt is kínál, újabb hidrogén üzemanyagcellás tanulmányt leplezett le a Tokiói Autószalonon. A Fine-Comfort Ride elnevezésű tanulmányautó a technológiában rejlő újabb lehetőségeket mutatja be.

A Toyota Tokióban a SORA hidrogén üzemanyagcellás busz leleplezése után bemutatta Fine-Comfort Ride nevű üzemanyagcellás tanulmányautóját is, amit készítői egy alacsony széndioxid-kibocsátású társadalomban képzeltek el, amely fejlett módon hasznosítja a hidrogént és a megújuló energiát.



A Fine-Comfort Ride nemcsak azért érdekes, mert egy prémium minőségű jármű, hanem azért is, mert jól variálható kialakítása egyedinek számít az elektromos hajtású járművek közt. A Fine-Comfort Ride fejlesztése során a Toyota arra törekedett, hogy új lehetőségeket tárjon fel az FCV-hajtás területén. Az autó rendkívül környezetbarát, hiszen működése közben sem széndioxidot, sem más szennyező anyagot nem bocsát ki, és bár csupán három percbe telik a feltankolása, mégis szokatlanul hosszú távolságot képes megtenni egyetlen feltöltéssel.



Külső

A gyémánt formájú utastér hátrafelé keskenyedik, ám a kabin elejétől a közepéig tartó szakasz a jármű legszélesebb és legmagasabb része; ez a forma egyrészt maximális helykínálatot teremt a második üléssorban, másrészt pedig kifejezetten áramvonalas. Az autó rendkívül rugalmasan alakítható, hiszen a motorok a kerékagyban kaptak helyet. A kerekek a karosszéria sarkaiba kerültek, ami remek menetstabilitást biztosít, emellett pedig a kerekek zaja hatásosan szigetelhető el az utastértől.



Utastér

A „kényelmes öltözködés” „avagy kényelembe burkolva” koncepció alapján épített autó jóval több, mint egyszerű közlekedési eszköz, így az utasok helyváltoztatása sem egyszerűen csak egy utazás. A Segéd funkció és az érintésvezérlésű kijelzők egy olyan cockpitben kaptak helyet, ami körülöleli a vezetőt és az első utast. A rendkívül sok irányban állítható ülésekben helyet foglaló utasok a kijelzők révén akadálytalanul hozzájuthatnak az információkhoz. Az ülések elrendezése sokféleképpen változtatható, így a Fine-Comfort Ride mindig tökéletesen kiszolgálja utasai igényeit – akár egyéni térre, akár intenzív kommunikációra vágynak.



Az üzemanyagcellák előnyei

A Fine-Comfort Ride halkan és simán fut, és a hidrogén üzemanyagcella bőséges mennyiségű áramot termel az utastér számos elektromos berendezésének működtetéséhez. Az autó hatótávolsága mintegy 1000 km.

 

Az oldal fő támogatója

 

2025.12.27
A Budapesti Közlekedési Központ és az Irányító Hatóság aláírta azt a támogatási szerződést, amely....
2025.12.27
Miközben Európa évek óta küzd a súlyos sérülések visszaszorításáért és több országban is....
2025.12.27
Mindhárom vezető japán autógyártó novemberi visszaesésről számolt be az előző év azonos hónapjához....
2025.12.27
A háromrészes, profi produkció a gyári csapat felkészülését követi nyomon, a fejlesztési és....
2025.12.27
Év vége felé a szarvasvonulás gyakori, látványos és egyben veszélyeket is hordozó természeti....
2025.12.27
A Toyota legújabb reklámja kreatív, látványos és – mindenekelőtt – emlékezetes. A hatóságok szerint....
2025.12.27
A Saic Motorhoz tartozó Maxus egy erős, takarékos és meglepően tágas utastérrel rendelkező....
2025.12.27
Nagyon fontos, hogy előre kell majd megvenni az e-matricát és feltölteni a HU-GO egyenleget! ..
2025.12.27
Karácsony első napján országszerte 137 tűzoltói beavatkozásra volt szükség, 35 alkalommal tűzhöz,....
2025.12.27
Akik klasszikus luxuslimuzinokra gondolnak, nem csak olyan márkákról álmodoznak, mint a Duesenberg....