tesztprogram

A Himalájáról a trópusokra: a Ford „klímagyárában” semmi sem lehetetlen

2018.06.01.

Az egyik helyiségben éget a forróság, akár a sivatagban, néhány méterrel arrébb mégis olyan hideg van, hogy hóembert lehetne építeni. Egy harmadik teremben 5-ös erősségű hurrikán tombol. Isten hozott a Ford klímagyárában! 

A Ford létrehozta Európa legmodernebb klimatikus tesztközpontját. A legfejlettebb technológiával rendelkező létesítmény adottságai lehetővé teszik, hogy a mérnökök az autókat a földgolyó legextrémebb meteorológiai körülményei között teszteljék, anélkül, hogy azok egyetlen métert is megtennének az épületen kívül – írja az autocosmos.com mexikói autós portál.

 A környezeti viszonyokhoz, a klímaváltozáshoz és az szélsőséges időjárási körülményekhez való alkalmazkodás kulcskérdéssé vált az autós technológiák fejlesztése során is. Egészen más elvárásoknak kell megfelelnie egy gépkocsinak a forró égövön vagy metsző szélviharban, a jégről és a hóról nem is beszélve. A Ford ezért felépítette saját „klímagyárát”, azt a létesítményt, amely képes szimulálni a legszélsőségesebb időjárási körülményeket. 

Egy futballpályányi területen modellezni tudják, milyen időjárás fogadja az autókat az Alpokban, a Mont Blanc közelében, vagy a dél-amerikai Andokban, az Atacama sivatagban. Képesek szimulátorokkal előidézni az orosz sztyeppék zord időjárását, és Costa Rica óceánpartjának párás, nehéz trópusi levegőjét.

A 70 millió eurós beruházás részeként létrehozták Európa első, kifejezetten az autók tesztelésére kifejlesztett szélcsatorna rendszerét. Ezekben a mérnökök szabályozni tudják a levegő páratartalmát, képesek előidézni egy nagy erejű vihart, hogy kiderüljön, miként képesek állni a sarat a gépjárművek. Hogyan reagál a szélsőséges körülményekre az autó egésze. A „klímagyár” képes produkálni 95 százalékos páratartalmat és plusz 55 fokos hőséget, amit úgy harminc darab, egyenként 4 ezer wattos reflektor állít elő.

Ugyancsak beállítható a különböző tengerszinteknek megfelelő légköri nyomás. A limitek 100 métertől 5200 méterig terjednek. Ez utóbbi több mint az Alpok legmagasabb csúcsain, és nagyjából megegyezik a Mount Everest északi alaptáborában regnáló időjárási kondíciókkal.  A maximális szélerő 120 kilométer/óra, a minimális hőmérséklet pedig mínusz 40 Celsius fok, ami megfelel a szibériai tél átlaghőmérsékletének – írja a mexikói  autocosmos.com.

A Klímagyár ideális tesztszínhely arra, hogy a lehető legapróbb részletekig tanulmányozhassák az egyes modellek tűrőképességét, és a mérési eredmények ideális technológiai megoldásokat fejlesszenek ki a világ bármely táján élő kliensek számára.

A Fordnál azt mondják: a Kölnben megépült klímagyár bekerülhetne a Guinness Rekordok Könyvébe, hisz ez egyszerre a legforróbb, a leghidegebb és a legpárásabb hely Európában.

 

Az oldal fő támogatója

 

2024.04.19
A debreceni autógyárát érintő társasági szerződést kötött a BMW Group a Lufthansa légitársasággal,....
2024.04.19
Koldus vagy királyfi, aki belépett? Örök dilemma ez ékszerüzletben, autókereskedésben,....
2024.04.19
Nagy esemény a MINI háza táján: a tisztán elektromos meghajtású MINI Aceman a 2024-es Pekingi....
2024.04.19
Ha ezt használja, megőrzi autója értékét.   ..
2024.04.19
A CX-60 után a vadonatúj Mazda CX-80 a második modell Európában, amelyet a Mazda nagy platformjára....
2024.04.19
Mostanában a szokásosnál is több szó esik a BMW legutóbbi 5-ös sorozatáról.  ..
2024.04.19
Az új BMW X3 a BMW Group dél-franciaországi, Miramasban működő tesztközpontjában a sorozatgyártás....
2024.04.19
A külső design alapján egy erőteljes és stílusos SUV rajzolódik ki, a frissítést követően a modell....
2024.04.19
Az idei első negyedévben megkötött teljes körű casco-szerződések átlagdíja 206 900 forint volt, 5,9....
2024.04.19
A kvalifikációt az első szakaszt követően negyedórára félbe kellett szakítani, mivel lángra kapott....