Hyundai i20
Biztossá vált, hogy a Hyundai sportváltozatot készít a nemrég bemutatott vadonatúj i20-asból, miután fotókat és egy videót tett közzé a Ford Fiesta ST vetélytársának szánt modellről. Az i20 N erősebb motort, erősebb fékeket, sportosabb futóművet és harciasabb megjelentést kap majd az alap i20-nál, a változások hasonlóak lesznek ahhoz, ami az i30 N-el történt pár éve Albert Biermann, a BMW M részlegének egykori vezetőjének irányítása alatt.
Az i20 N fejlesztésében a Hyundai többszörös futamgyőztes rali versenyzője, Thierry Neuville is aktív szerepet vállal. A videón az látható, ahogy a belga pilóta az Északi-sarkvidéken található Hyundai fejlesztési központ közelében teszteli a prototípust. A felvételen hallható motorhang hasonlít az i30 N hangjára, de szinte biztos, hogy az i20 N kisebb motor kap, mint a nagy testvér „Theta” kétliteres turbója.
A legvalószínűbb, hogy a Konából ismert 1,6 literes turbómotor kihegyezett változata kerülhet a kisautóba kb. 200 lóerővel, esetleg 48 voltos hibrid hajtással kiegészítve, amely a gyengébb modellekben már megtalálható. A motor erejét hatfokozatú kézi váltó továbbítja majd az első kerekekhez, remélhetőleg önzáró differenciálmű közbeiktatásával.
A képeken látható prototípus karosszériája megegyezik a normál i20-aséval, de a 18 colos kerekek az i30 N-ről származnak. Jól látható, hogy a felnik mögött hatalmas tárcsafékek vannak piros féknyergekkel, a kipufogóvég pedig dupla. A küszöbön látható pöttyök talán egy sportos küszöbtoldat érkezését jelzik.