Volkswagen

Hogyan digitalizálja ellátási láncát a Volkswagen?

2024.06.10.

Ahogy Mexikó autóipari fontossága és az ezt kiszolgáló ellátási lánca növekszik, úgy nőnek a digitalizáció kihívásai és lehetőségei is. Peter Koltai, a Volkswagen de México termelésirányítási és logisztikai főigazgatója az Automotive Logistics and Supply Chain Mexico 2023 konferencia küldötteinek elmondta, hogyan használja a digitális eszközöket, például a mesterséges intelligenciát (MI) a kockázatok csökkentése és a profit növelése érdekében.

A globális konfliktusok, a szállítási kapacitás hiánya és az infláció csak néhány kihívás, amellyel az autóipari ellátási lánc Mexikóban szembesül, de Koltai szerint ezek hatásait a digitalizációval enyhíteni lehet. Koltai úgy véli, hogy ezek a kihívások, valamint a kevés szállítási alternatíva és az ipari forrásokkal szembeni magas igény, kockázatot jelentenek a mexikói logisztikai cégek és az autógyártók (OEM) számára.

Mexikó

A fenti problémákat kibővítve Koltai elmondta, hogy a vasúti kocsik hiánya szűk keresztmetszetet okoz, a munkaerőhiány pedig tovább rontja a kész járművek logisztikájára gyakorolt hatást. Hozzátette: - A villamosításra való áttérés, valamint a fenntarthatóság mint prioritás és a munkajogi jogszabályok változása együttesen azt jelenti, hogy van egy beszállítói bázis, amely meggyengült, és néhány problémás és nehéz év után még ma sem állnak talpra.

Annak érdekében, hogy ezek a problémák ne okozzanak változásokat a gyártási folyamatokban, hiányzó alkatrészeket az összeszerelési folyamatokban, vagy akár a gyártósorok leállását, Koltai szerint az OEM-nek több adatra van szüksége a beszállítói láncról.

- Ennek mérsékléséhez világos képet kell kapniuk arról, hogy mi történik - magyarázta a konferencián. - Ám a múltbeli adatok önmagukban nem elegendőek. A kívánatos helyzet az, hogy előrejelzéssel rendelkezzünk a beszállítók eseményeiről, például a kritikus alkatrészszámokról, a hátralékokról és a gyorsított anyagáramlásról. Szükség van a mesterséges intelligenciára, hogy átnézze ezeket a múltbeli adatokat és a termelésre gyakorolt hatásokat. De ez még a VW számára is hatalmas vállalkozás. Koltai elmondta, hogy bár az autógyártó továbbfejleszti digitalizációs programját, hogy az MI-t is bevonja, a vállalat "nem képes egyedül kezelni a beérkező adatmennyiséget". Emiatt társult egy mexikói MI-specialista céggel, hogy az adatokat kiválogassa és jelezze az OEM-nek.

vw-nuevo-virtus-mg-2023

Koltai elmondta, hogy a mesterséges intelligenciát alkalmazó beszállító segítségével egy digitális kockázati mátrixot építenek, amely megmutatja azokat a beszállítókat, akiknél az elmúlt két napban incidensek történtek, és azt is, hogy mely beszállítóknál nőtt az incidensek gyakorisága. A VW Mexico értékeli az adtokban rejlő kockázatokat, mintákat keres, hogy megértse, miért fordulhatnak elő az incidensek, és várható-e ezek folytatása.

A Volkswagen Mexikó tervezi, hogy tovább bővíti a mesterséges intelligencia alkalmazását. - A következő célunk az, hogy a big data segítségével és a napi eltérés figyelésével azonnali előrejelzéseket kapjunk arról, hogy milyen valószínűséggel és hol lesz probléma, így a lehető leggyorsabban tudunk majd reagálni.

 

 

Az oldal fő támogatója

 

2025.12.06
Megkezdte a Kia új elektromos modelljének gyártását a zsolnai gyárban. Stílusosan, egy-egy Kia EV4....
2025.12.06
Levélben fordult az olasz miniszterelnök az Európai Bizottsághoz a hibrid járművek 2035 utáni....
2025.12.06
A McLaren világbajnoki pontlistát vezető brit pilótája volt a leggyorsabb a Forma-1-es szezonzáró....
2025.12.06
Ludwig Fazel december 1-jétől  a Volkswagen-csoport új csoportstratégiai, csoporttermék-stratégiai....
2025.12.05
Ki gondolná, hogy a világ legnagyobb dömpere nem a svéd Volvo, nem az amerikai Caterpillar, de még....
2025.12.05
Az Autós Nagykoalíció a 2025/2026-os tanévben is meghirdette az Autós Szakmák Tanulmányi Versenyét....
2025.12.05
Made in Európa.   ..
2025.12.05
Csütörtök este egy személy meghalt egy közlekedési balesetben Halbturn és Andau (Neusiedl am See....
2025.12.05
Az európai autóipar bealudt, majd elkezdte saját maga alatt vágni a fát. Az ilyen lépések eredménye....
2025.12.05
A két év múlva megvásárolható GR GT legalább 650 lóerős, V8-as ikerturbós benzinmotorra épülő....