logisztika

Hogyan működik a targoncák induktív töltése?

2022.08.24.

A koncepció sok okostelefon-használó számára ismerős: az akkumulátornak jól jönne néhány százalékponttal több energia, ezért néhány percre az induktív töltőpadra helyezik, mielőtt a tulajdonos elhagyja otthonát. Nincs szükség dugóra vagy kábelre, és nincs hosszú várakozás. A lítium-ion akkumulátorral működő targoncák, vontatójárművek és automatizált irányított járművek (AGV-k) esetében az induktív töltés egyik fő előnye szintén a gyorsaság. A folyamat közbeni töltésnek ez a formája egyre népszerűbb az intralogisztikában.

 

Egyértelmű előnyei vannak a hagyományos dugaszolós vagy egyéb mechanikus csatlakozásokkal szemben, mivel nincs szükség kézi beavatkozásra. Vegyük például a vontatóvonatokat. A hagyományos töltési módszerekkel az egyes szerelvényeket, amikor lemerül az áram, a személyzetnek le kell csatolnia, és a töltési ponthoz kell vinnie - amely biztonsági okokból gyakran a főépületen kívül van. Ez alatt az idő alatt a járművek nem termelnek, és az alkalmazottakat leköti a töltési folyamat.

Az intelligens "alkalmi töltési" rendszerek elektromágneses indukción alapulnak, és lehetővé teszik a munkaidő alatti feltöltést. Más szóval, a járművek munkafolyamat közben, azaz folyamatos működés közben is feltölthetők. Egyszerűen ráhajtanak egy előre telepített töltőpadra. Egy ilyen innovatív rendszer elérhető a Wiferiontól, az ipari járművek mobil, vezeték nélküli áramellátására szolgáló megoldások vezető szolgáltatójától. A dél-németországi Freiburgban működő start-up cég olyan termékeket kínál, amelyek biztosítják, hogy a targoncák, raklapszállítók és hasonló eszközök folyamatosan elegendő elektromos energiával rendelkezzenek. Ennek eredményeképpen ezek a járművek sokkal kisebb akkumulátorokkal szerelhetők fel, mint a hagyományos dugaszcsatlakozások esetében, és a töltés során nincsenek csúcsterhelések. A töltőpadok elhelyezhetők a gyakran használt területeken, például a be- és kirakodóhelyeken és a komissiózási pozíciókban.

Az okostelefon-töltőpadokhoz hasonlóan a töltés kevesebb mint egy másodperc alatt megkezdődik. A helytűrés minden irányban 40 milliméter, így az üzemeltető gyorsan és szinte észrevétlenül töltheti fel járművét. Ez a megközelítés akár 30 százalékkal növeli az üzemidőt, és a járművek a nap 24 órájában üzemeltethetők.

Nincs szükség az infrastruktúra költséges módosítására - az AGV-k fix pozíciójú vezetési rendszereivel ellentétben nem kell kábeleket fektetni a padlózatba. A megfelelő töltési hely azonosítása után egy fali dobozzal és töltőpaddal ellátott, helyhez kötött átviteli egységet telepítenek, míg a vevőt a jármű akkumulátortálcájában helyezik el. Ha új útvonalakra vagy több töltőpontra van szükség, vagy ha az épületet bővítik, a fali dobozok hozzáadhatók vagy áthelyezhetők. A rendszer utólagosan is felszerelhető a meglévő járművek lítium-ion akkumulátoraira.

 

 

Az oldal fő támogatója

 

2025.12.10
A Mattel magyarországi képviselete adventre időzítette első, teljes egészében digitális illúziókra....
2025.12.10
Egy éves az Omoda & Jaecoo ikermárka Magyarországon, az autók importőre a Hovány és Petrányi....
2025.12.10
Willi Webert (83 éves) kedden este kirabolták stuttgarti villájában – írja a Bild.   ..
2025.12.10
A hideg reggeleken sok sofőrnek gondot okoznak a bepárásodott ablakok, ami nemcsak idegesítő tud....
2025.12.10
Az Audi Hungaria motorgyárában teljes erővel zajlik a felkészülés a MEBeco új generációs elektromos....
2025.12.10
A bécsi Schwechati repülőtéren a Mikulás modern repülőgépet választott szán helyett. Kicsiknek és....
2025.12.09
A Citroën bemutatta az ELO-t, azt a tanulmányautót, amely új fejezetet nyit a márka történetében. ..
2025.12.09
Globális terjeszkedés új márkával, modellparádéval, hyperversenyautóval. ..
2025.12.09
A forgalom-ellenőrző járőrök 11 perc különbséggel kétszer is bemérték ugyanazt a személygépkocsit....
2025.12.09
Az újenergiás autók (NEV) kínai piaca erős, a verseny egyre kiélezetebb, de aligha jelent veszélyt....