logisztika

Hogyan működik a targoncák induktív töltése?

2022.08.24.

A koncepció sok okostelefon-használó számára ismerős: az akkumulátornak jól jönne néhány százalékponttal több energia, ezért néhány percre az induktív töltőpadra helyezik, mielőtt a tulajdonos elhagyja otthonát. Nincs szükség dugóra vagy kábelre, és nincs hosszú várakozás. A lítium-ion akkumulátorral működő targoncák, vontatójárművek és automatizált irányított járművek (AGV-k) esetében az induktív töltés egyik fő előnye szintén a gyorsaság. A folyamat közbeni töltésnek ez a formája egyre népszerűbb az intralogisztikában.

 

Egyértelmű előnyei vannak a hagyományos dugaszolós vagy egyéb mechanikus csatlakozásokkal szemben, mivel nincs szükség kézi beavatkozásra. Vegyük például a vontatóvonatokat. A hagyományos töltési módszerekkel az egyes szerelvényeket, amikor lemerül az áram, a személyzetnek le kell csatolnia, és a töltési ponthoz kell vinnie - amely biztonsági okokból gyakran a főépületen kívül van. Ez alatt az idő alatt a járművek nem termelnek, és az alkalmazottakat leköti a töltési folyamat.

Az intelligens "alkalmi töltési" rendszerek elektromágneses indukción alapulnak, és lehetővé teszik a munkaidő alatti feltöltést. Más szóval, a járművek munkafolyamat közben, azaz folyamatos működés közben is feltölthetők. Egyszerűen ráhajtanak egy előre telepített töltőpadra. Egy ilyen innovatív rendszer elérhető a Wiferiontól, az ipari járművek mobil, vezeték nélküli áramellátására szolgáló megoldások vezető szolgáltatójától. A dél-németországi Freiburgban működő start-up cég olyan termékeket kínál, amelyek biztosítják, hogy a targoncák, raklapszállítók és hasonló eszközök folyamatosan elegendő elektromos energiával rendelkezzenek. Ennek eredményeképpen ezek a járművek sokkal kisebb akkumulátorokkal szerelhetők fel, mint a hagyományos dugaszcsatlakozások esetében, és a töltés során nincsenek csúcsterhelések. A töltőpadok elhelyezhetők a gyakran használt területeken, például a be- és kirakodóhelyeken és a komissiózási pozíciókban.

Az okostelefon-töltőpadokhoz hasonlóan a töltés kevesebb mint egy másodperc alatt megkezdődik. A helytűrés minden irányban 40 milliméter, így az üzemeltető gyorsan és szinte észrevétlenül töltheti fel járművét. Ez a megközelítés akár 30 százalékkal növeli az üzemidőt, és a járművek a nap 24 órájában üzemeltethetők.

Nincs szükség az infrastruktúra költséges módosítására - az AGV-k fix pozíciójú vezetési rendszereivel ellentétben nem kell kábeleket fektetni a padlózatba. A megfelelő töltési hely azonosítása után egy fali dobozzal és töltőpaddal ellátott, helyhez kötött átviteli egységet telepítenek, míg a vevőt a jármű akkumulátortálcájában helyezik el. Ha új útvonalakra vagy több töltőpontra van szükség, vagy ha az épületet bővítik, a fali dobozok hozzáadhatók vagy áthelyezhetők. A rendszer utólagosan is felszerelhető a meglévő járművek lítium-ion akkumulátoraira.

 

 

Az oldal fő támogatója

 

2025.12.23
Míg 2005-ben a targoncavezetőn múlott minden egy raktárban, 2025-ben már mesterséges intelligenciát....
2025.12.23
Rosta Gergely, az Opel magyarországi igazgatója ünnepélyes keretek között adta át az ötszázadik....
2025.12.23
A leállósávban állt meg a rendőr és a tűzoltó, amikor letarolta őket a kisbusz. ..
2025.12.23
A Škoda Auto az év eleje óta már 100 000 darab tisztán elektromos Elroq kompakt SUV-ját gyártotta....
2025.12.23
A KTM motorkerékpár-gyártó visszahívja a KTM 390 Adventure R, Adventure X, Enduro R és SMC R....
2025.12.22
A hónap tragikus híre, hogy motorozás közben életét vesztette egy fiatal kolumbiai motoros, aki....
2025.12.22
A MÁV-csoport idén is jelentős erőforrásokat fordított a vandalizmus, különösen a graffitis....
2025.12.22
Ha azt hittük volna, hogy Ken Block után nem képes stílusosabban megemlékezni 80-as évekbeli....
2025.12.22
A Budapesti Közlekedési Központ (BKK) megkötötte a szerződést a közbeszerzési eljárás nyertes....
2025.12.22
Amikor egy döntés életeket ment meg, nem maradhat régiós kísérlet: Flandria példája után....