logisztika

Hogyan működik a targoncák induktív töltése?

2022.08.24.

A koncepció sok okostelefon-használó számára ismerős: az akkumulátornak jól jönne néhány százalékponttal több energia, ezért néhány percre az induktív töltőpadra helyezik, mielőtt a tulajdonos elhagyja otthonát. Nincs szükség dugóra vagy kábelre, és nincs hosszú várakozás. A lítium-ion akkumulátorral működő targoncák, vontatójárművek és automatizált irányított járművek (AGV-k) esetében az induktív töltés egyik fő előnye szintén a gyorsaság. A folyamat közbeni töltésnek ez a formája egyre népszerűbb az intralogisztikában.

 

Egyértelmű előnyei vannak a hagyományos dugaszolós vagy egyéb mechanikus csatlakozásokkal szemben, mivel nincs szükség kézi beavatkozásra. Vegyük például a vontatóvonatokat. A hagyományos töltési módszerekkel az egyes szerelvényeket, amikor lemerül az áram, a személyzetnek le kell csatolnia, és a töltési ponthoz kell vinnie - amely biztonsági okokból gyakran a főépületen kívül van. Ez alatt az idő alatt a járművek nem termelnek, és az alkalmazottakat leköti a töltési folyamat.

Az intelligens "alkalmi töltési" rendszerek elektromágneses indukción alapulnak, és lehetővé teszik a munkaidő alatti feltöltést. Más szóval, a járművek munkafolyamat közben, azaz folyamatos működés közben is feltölthetők. Egyszerűen ráhajtanak egy előre telepített töltőpadra. Egy ilyen innovatív rendszer elérhető a Wiferiontól, az ipari járművek mobil, vezeték nélküli áramellátására szolgáló megoldások vezető szolgáltatójától. A dél-németországi Freiburgban működő start-up cég olyan termékeket kínál, amelyek biztosítják, hogy a targoncák, raklapszállítók és hasonló eszközök folyamatosan elegendő elektromos energiával rendelkezzenek. Ennek eredményeképpen ezek a járművek sokkal kisebb akkumulátorokkal szerelhetők fel, mint a hagyományos dugaszcsatlakozások esetében, és a töltés során nincsenek csúcsterhelések. A töltőpadok elhelyezhetők a gyakran használt területeken, például a be- és kirakodóhelyeken és a komissiózási pozíciókban.

Az okostelefon-töltőpadokhoz hasonlóan a töltés kevesebb mint egy másodperc alatt megkezdődik. A helytűrés minden irányban 40 milliméter, így az üzemeltető gyorsan és szinte észrevétlenül töltheti fel járművét. Ez a megközelítés akár 30 százalékkal növeli az üzemidőt, és a járművek a nap 24 órájában üzemeltethetők.

Nincs szükség az infrastruktúra költséges módosítására - az AGV-k fix pozíciójú vezetési rendszereivel ellentétben nem kell kábeleket fektetni a padlózatba. A megfelelő töltési hely azonosítása után egy fali dobozzal és töltőpaddal ellátott, helyhez kötött átviteli egységet telepítenek, míg a vevőt a jármű akkumulátortálcájában helyezik el. Ha új útvonalakra vagy több töltőpontra van szükség, vagy ha az épületet bővítik, a fali dobozok hozzáadhatók vagy áthelyezhetők. A rendszer utólagosan is felszerelhető a meglévő járművek lítium-ion akkumulátoraira.

 

 

Az oldal fő támogatója

 

2024.05.04
Használtautó tesztünk közelgő főszereplője egy Fiat Panda lesz, ez adta az ötletet a mai cikkemhez....
2024.05.04
Knezsik Istvánnal, az Autós Nagykoalíció (ANK), valamint a Magyar Gépjárműimportőrők Egyesületének....
2024.05.04
A Budapesti Rendőr-főkapitányság budai kerületi kapitányságai közlekedésrendészeti akciót tartottak....
2024.05.04
Az EU-s rendelet alapján március végén kellett volna bevezetni Szlovákiában az egynapos autópálya-....
2024.05.04
2024-ben Tim Gábor kategóriát váltott, a márkakupás sikerek után a GT autózás világa felé fordult a....
2024.05.04
Ha a felreppentett híresztelések helytállóak, akkor a kínai Great Wall Motor Co. (GWM) autógyárat....
2024.05.04
Gondoltátok volna, hogy ezért a tökéletes formáért a mi munkatársaink is megdolgoztak? - írja....
2024.05.04
Az ipari gyártás minden gazdaság motorja, a gyártóknak azonban egy jelentős kihívásra is kell....
2024.05.04
A november 4-re virradóra történt éjszakai baleset végzetes következményekkel járt: nem sokkal....
2024.05.03
Az MG Motor átütő sikert aratott a Román Nemzeti Szuper Szlalom és Elektromos Jármű Bajnokságban. ..