Honda
A vásárlók a márka minden modellje iránt élénk érdeklődést mutattak, de a siker elsősorban a HR-V, a Jazz és a Civic érdeme. Az új HR-V remekül teljesített, 34 921 példány fogyott belőle, és a Jazz is rendkívül népszerű, miként azt a 26 százalékos fejlődés, no meg a 39 613-as darabszám (EU és EFTA) is jelzi. Az új Civic Type R érkezésével még kelendőbbé vált a Civic család, erről árulkodik, hogy 2016-ban 47 300 példányt adott el a japán gyártó, 4,9 százalékos gyarapodást könyvelve el.
A Honda szárnyalása leginkább a fő piacokon tapasztalható keresletnövekedésnek tudható be, az Egyesült Királyságban, Németországban, Franciaországban, Olaszországban és Spanyolország egyaránt jól fogytak 2016-ban a vállalat járművei. Olaszországban például 98,0 százalékos növekedést regisztrálhatott a márka, így a déli állam a Honda harmadik legnagyobb európai piacává lépett elő. Mindemellett jól teljesítettek a kisebb országok kereskedői is, Finnországban 47,7, Magyarországon 58,1, Portugáliában 38,6 százalékkal értékesítettek több Honda személyautót.
Jean-Marc Streng, a Honda Motor Europe autós üzletágának vezetője elmondta: „Az új modelleknek köszönhetően nagyot léptünk előre 2015 vége óta, szinte minden piacunkon nőttek az eladások. Nagyon örülök, hogy termékeink ilyen közkedveltek, különösképp a Civicre vagyunk büszkék, hiszen ez volt a kilencedik generáció utolsó teljes éve, és mégis rengetegen voksoltak rá. Az új ötajtós Civic pár héten belül megérkezik az európai szalonokba, s bízom benne, hogy hasonlóan népszerű lesz."
Az értékesítési sikereket nagy jelentőségű bejelentések, illetve történések kísérték az év során. A Genfi Autószalonon leleplezték például az új ötajtós Civicet, egyúttal kiderült, hogy a modellt a Honda angliai gyáregységéből szállítják a nemzetközi piacokra. A swindoni gyár 70 országot lát majd el, közöttük az öreg kontinens és Észak-Amerika államaival.
Emellett szeptemberben, a 2016-os Párizsi Autószalonon ünnepelte világpremierjét az új Civic Type R prototípusa, amelyet 2017 leginkább várt autójának szavaztak meg a What Car? olvasói. Ráadásként 2016 novemberében befutottak a Clarity Fuel Cell névre keresztelt üzemanyagcellás autó első példányai, hogy részt vegyenek a HyFIVE projektben, és megérkezett a várva várt NSX is, első példányát a Honda Switzerland egykori vezetője, Claude Sage vehette át.