autósport

HUMDA gyémántok: a legfiatalabb és legidősebb bajnok

2022.11.05.

Minden kalap le előttük, hihetetlen amit művelnek! Egy dicséret a sok közül, amit a műfaj legfiatalabb és legidősebb magyar bajnoka kapott az autósport rajongóktól.

A 2022-es év bajnokai: Kiss Norbert kamionkirály és Bucsi Attila, a Swift mágus

Mintha csak tegnap lett volna, amikor a Hungaroringen a bokszbeosztás úgy hozta, hogy a Bári testvérek és Michelisz Norbert által alapított M1RA versenycsapat közös bokszba került egy alig ismert és a kocsi volánja mögül alig kilátszó pilótával.

A srác szerény volt és baromi tehetséges, amire már az első körök után felfigyelt a profi csapat. A M1RA-soknak mindig jó érzékük volt a válogatáshoz, hiszen alapításuk első évében megnyerték a 2017-es TCR csapatbajnokságot, miközben pilótájuk Tassi Attila második lett, éppen hogy csak lemaradva a bajnoki címről. Mindezt a mezőny legfiatalabb pilótájaként a mezőny legfiatalabb versenymérnökével, Boriszov Dániellel.

Amikor a 14 éves srác kigurult a bokszból, már elsőre olyan köridőket futott a Hungaroringen, hogy leesett az álluk, gyorsan megtanulták a nevét: Bucsi Attila.

Bucsi Attila rajt előtt

 

Néhány mondat a M1RA októberi naplójából: Itt vagyunk Poznanban, ahol az elmúlt két napban három futamgyőzelemmel zárta az idényt a Swift Cup Europe-ban, kétszer a fordított rajtrács 8. helyéről az élre törve. De nem is ez az igazán megdöbbentő, hanem az, hogy az idény 11 futamából az összeset megnyerte.

Bajnokságtól függetlenül egészen különleges élmény, amikor valaki 100 százalékos teljesítménnyel zárja az idényt. Ilyenkor elfogynak a jelzők. Mondhatnánk, hogy tehetséges vagy némi pátosszal azt is, hogy zseni. De ő nekünk egyszerűen csak a Malac. És amikor ezt mondjuk, abban minden benne van.

Elsősorban a hála. A hála azért, hogy néhány éve egy bokszba kerültünk vele, és a hála azért, hogy vele dolgozhatunk, hogy kísérhetjük az úton. Még mindig csak 15 éves. Ha így folytatja (és ismerve őt, miért ne tenné?), a határ a csillagos ég. Ami pedig minket illet, Malacért lehoznánk az összes csillagot!

A M1RA csapat 

Ki ez a srác? Beceneve Malac és 2007-ben született, 2016-ban szerepelt először gokartversenyen, a Micromax kategóriában. A 2017-es és 2018-as évben már teljes szezont ment, mindkétszer bajnoki címet szerzett a Gokart Talent Cup-ban.

A túraautós pályafutása 2018-ban kezdődött, amikor a Kakucsringen Suzuki versenyautót próbálhatott ki, majd pár tesztnap után kategória győzelmet szerzett egy szlalomversenyen.

Az első nagypályás versenyére 2019 augusztusáig kellett várni. Tizenkét éves sem volt, amikor első versenyhétvégéjén, a Slovakiaringen rendezett Gyorsasági OB-n mindkét futamon második lett kategóriájában.

Első Swift Cup Europe versenyén, 2019-ben az 1.6-os kategóriában komoly nemzetközi mezőnyben, esős körülmények között az időmérőn a második helyet szerezte meg, az első futamon a negyedik, a másodikon pedig a második helyet szerezte meg.

Bucsi Attila és mentora, Michelisz Norbert

2019 utolsó gyorsasági futamán, a Hungaroringen is elindult, ekkor találkozott személyesen először Michelisz Norberttel és a M1RA csapattal.

2020-ban már teljes szezont versenyeztek együtt a Swift Cup Europe-ban és az első, esős időmérőn polepozíciót szerzett. Hiába sikerült szenzációsra már az első szezonja, a hat abszolút győzelem ellenére és a legtöbb szerzett ponttal sem kaphatta meg a bajnoki címet a kemény felnőtt nemzetközi mezőnyben, mert még csak 13 éves volt. Elsőre megnyerte viszont a magyar és junior értékelést.

2021-ben a Swift Cup Europe legerősebb kategóriájában indulhatott és az erős nemzetközi mezőnyben 5 abszolút futamgyőzelmet, és 4 polepozíciót szerzett. Kora miatt most sem lehetett bajnok. 2022-ben megnyerte valamennyi futamot, és egy kivételével az összes időmérőt is.

Minden futamon az élen

Bucsi Attila így mesélt az idei évről: A harmadik szezonom volt a M1RA -val…Szavakban ki sem tudom fejezni a csapat iránt érzett hálámat, amiért ilyen erővel dolgoznak értem/értünk. Az én sikereim az ő sikerük is, nem véletlen, hogy a motorsport csapatjáték, amit a Velük elkezdett munkám előtt nem igazán értettem, de mostanra minden megváltozott.

Már látom, hogy miért fontos, hogy egy olyan csapat legyen mögöttem, mint a M1RA. Nagyon jó érezni magamon a fejlődést, amit az elmúlt három év alatt értünk el, ami nagyrészt a csapat érdeme.

Persze nem csak a vezetéstechnikáról szól az autóversenyzés, ha például nem lennék biztos benne minden edzés, vagy verseny előtt, hogy az autóm 100 százalékos állapotban van, már nem lehetne úgy teljesíteni. Nem véletlenül mondják, hogy egy versenyző semmit nem ér a megfelelő háttér nélkül.

Még csak október eleje van, rengeteg idő van a következő szezon kezdetéig. Még nem tudom, hogy 2023 mit hoz majd, de bízom benne, hogy jó helyen leszünk. Addig is dolgozunk tovább, hogy jövőre innen folytassuk!

A M1RA pilóta Bucsi Attila és a Révész Racing pilótája, Kiss Norbert is a HUMDA Magyar Autó-Motorsport és Zöld Mobilitás-fejlesztési Ügynökség Zrt. közreműködésével versenyez.

A kamionkirály Kiss Norbert

A 37 éves Kiss Norbi az autóversenyzés öreg rókája, aki a legtöbb fiatalhoz hasonlóan kölyökként csöppent bele a szimulátorok világába, majd több kategóriasiker után jutott a nehézsúlyúak közé.

Autóversenyző pályafutása úgy kezdődött, hogy 2004-ben szimulátor világbajnok lett, napjainkban is az e-sport aktív résztvevője játékosként, játékfejlesztőként, 2020-ban megnyerte a z ETRC Digital Racing Challange bajnokságot.

A kamionozás előtt Norbi megnyerte a Renault Clio kupát, többször lett bajnok a Seat Leon Szuperkupában, a Suzuki Swift sorozatban és a Formula Renault szériában.

Többször választották az év versenyzőjének, de ma sincsenek sztárallűrjei, ugyanaz a közvetlen és szerény srác, mint aki először megjelent a kiskunlacházi repülőtér betonján rendezett Astra kupa futamon.

Akárhonnan rajtol, Norbi mindig az élre tör

Őstehetség és műszaki profi, ahogy druszája és korábbi versenytársa, régi barátja, a túraautós Michelisz Norbi, a bajnok magyar párosért idén is negyvenezren látogattak ki a Hungaroringre.

Kiss Norbi igazi harcos, akinek így szól a filozófiája: Azért versenyzel, hogy nyerj! Ha második vagy, te vagy az első, aki veszít.

Így igaz ez versenyzői pályafutására, mert szenvedélye a sebesség és a küzdelem, legyen az szimulátor, formula autó, gokart, túrakocsi, vagy éppen versenykamion. Bármilyen kategóriában indult, mindig az élen végzett.

2011-ben csatlakozott az OXXO Racing csapathoz, mellyel három év múlva már megvalósította álmát és Európa-bajnok lett, melyet 2015-ben megvédett. Ő volt az első magyar, aki egy versenyhétvégén, 4 futamon 4 győzelmet szerzett, egy szezonban 19 első hellyel pedig minden idők legeredményesebb kamionversenyzője lett. 2016-ban a Tankpool24 csapatával ötödik lett a bajnokságban. Nem mellékesen kipróbálhatta a Mercedes DTM-es versenyautóját.

Százezer newtonméteres mezőny

2018-ben is a német csapat színeiben indult, de baleset miatt elúszott Norbi dobogós helyezése, ötödik lett. 2020-ban a Révész TRT csapathoz igazolt.

Eddig négyszer nyerte meg az FIA kamionbajnokságát, pedig az ötödik is kijárt volna neki, de hiába végzett a legtöbb ponttal első helyen a 2020-as European Truck Racing Championship szezonjában nem hirdettek bajnokot a futamok az elmaradt futamok miatt.

A FIA ETRC 2021-es bajnokságát megnyerve megszerezte harmadik Európa-bajnoki címét, kitüntették Magyar Arany Érdemkereszttel és ismét megszavazták az Év Magyar Autóversenyzőjének, 2022-ben megvédte bajnoki címét.

Kiss Norbi megvédte bajnoki címét

Sikeres, de nehéz év volt, különösen a hazai verseny, ahol a mezőny gépei a szokásos százezer newtonméternyi nyomatékot próbálták talajra préselni, de ez nem mindig sikerült a gördülő rajtnál, sőt, az első kanyarokban sem. Az idei mogyoródi futam szombatján alaposan összetörték Norbi kamionját, amit végül éjszaka sikerült helyrekalapálnia a Révész Trans csapatnak, olyannyira, hogy Norbi a vasárnapi fordított rajtrácsos nyolcadik helyéről indulva is nyert, így három kupával zárta a hétvégét a Hungaroringen.

További autós tartalmakért kövess minket Facebookon is!

 

 

Az oldal fő támogatója

 

2024.04.25
Több mint egy tucat elektromos autó hirtelen lángra lobbant egy Eibesbrunn melletti cég telephelyén....
2024.04.25
Több mint 20 év után megújult a márka logója és vizuális arculata – írja honlapján a német....
2024.04.25
Tudja mi a különbség a sales maneger, a business development manager és account manager munkakörök....
2024.04.25
A Porsche újabb változattal teszi teljessé a 2023-ban teljes modellfrissítésen átesett Cayenne....
2024.04.25
A Magyarországon működő járműipari vállalatok, beleértve a nagy autógyárakat és azok széles....
2024.04.25
A BMW Group debreceni gyára és a Lufthansa együttműködése révén kapacitás bővítés valósult meg a....
2024.04.25
A Hyundai Motor Company a németországi Nürburgring versenypályán tesztelte az IONIQ 5 N - a márka....
2024.04.25
A Blaha Lujza téri állomáson végeznek műszaki mentést a tűzoltók - írta a Katasztrófavédelem....
2024.04.25
Komoly mérnöki feladatot könnyít meg a két vállalat közös fejlesztése: a villamosenergia-....
2024.04.25
Július 1-jétől Achim Grewe Dr. Patrick Heineckétől veszi át az igazgatóság Pénzügy, IT, Beszerzés....