dízelautó

HVO100 gázolajat is tankolhatunk a jövőben a Toyota európai dízel autóiba

2022.09.03.

A Toyota európai értékesítéseinek mára több, mint 70%-át teszik ki a részben vagy teljesen elektromos autók (azaz az öntöltő hibrid elektromos, a plug-in hibrid elektromos, az akkumulátoros elektromos és a hidrogén üzemanyagcellás elektromos modellek). Az autógyártó kínálatában még szerepel néhány dízel meghajtású autó, például a saját kategóriájukban az elnyűhetetlenség, legendás megbízhatóság és elképesztő terepképességek szimbólumának tekintett Land Cruiser nagyméretű terepjáró, és a 2022/2023-as Év Pickupjának választott Hilux. A Toyota Land Cruiser és a Hilux erőforrásai a jövőben kompatibilisak lesz a HVO100 gázolajjal – ez egy fosszilis anyagoktól mentes üzemanyag, amely 100 százalékban megújuló forrásokból készül. A HVO100 üzemanyag a 2023 első negyedévétől gyártott dízel Hilux és Land Cruiser modellekben lesz használható.

A Toyota legkeményebb, alvázas modelljei kompatibilissé válnak a HVO100 gázolajjal, amely egy fosszilis anyagokat nem tartalmazó, 100 százalékban megújuló forrásokból – például használt étolaj – üzemanyag.  Így a Land Cruiser és a Hilux is csatlakozik a Proace kishaszonjárművek családjához, kompatibilissé válva a HVO100 gázolajjal.

A HVO100, mint üzemanyag

A HVO100 (hidratált növényi olaj) megfelel a paraffinos dízelre vonatkozó EN 15940 európai minőségi szabványnak. Magasabb a cetánszáma (c80), mint a normál dízelé, és alacsonyabb a kén- és aromás anyag tartalma. Növényi olajból (pálma, repce) vagy hulladékalapú alapanyagból (például használt étolajból) készül.

Az európai piac dinamikája

A HVO100 üzemanyag-töltőoszlopok egyre elterjedtebbek az európai töltőállomásokon. Belgiumban, Dániában, Finnországban, Észtországban, Lettországban, Litvániában, Hollandiában, Norvégiában és Svédországban már körülbelül 1000 darab van belőlük használatban. Ahogy egyre több vásárló vált át a HVO100-ra, a termelés is növekszik. A cél az, hogy az előállítás mennyisége 2030-ra elérje a 15,5 millió tonnát a jelenleg évi körülbelül négymillió tonnáról.

A vezetési élmény

A HVO100 használata a felhasználók részéről nem igényel semmilyen különleges beavatkozást, vagy a vezetési stílus megváltoztatását.

A jelenlegi járművekhez képest a fő műszaki változás az üzemanyag-befecskendező rendszer beállítása az üzemanyag mennyiségének növelése érdekében. Erre azért van szükség, mert a HVO100 kevésbé sűrű, mint a normál dízel. A változás nem befolyásolja a jármű normál dízelmotorral való működését, így bármelyik üzemanyag használható rendeltetésszerűen. A HVO100 használatának és a befecskendező rendszer beállításának eredményeként a maximális motorteljesítmény kis mértékben nő.  A járművek 2023 első negyedévétől ennek az új elvárásnak megfelelően készülnek.

További autós tartalmakért kövess minket Facebookon is!

 

 

 

Az oldal fő támogatója

 

2025.12.28
Heti rajzunk készítője Kelemen István, karikatúrájának címe: Ne add fel az álmaidat. ..
2025.12.28
Nézze meg a videót! ..
2025.12.28
Csütörtökön rendkívüli eset történt a tátrai villamosvasúton, amelynek következtében kb. másfél....
2025.12.28
Kóspál Ágnes, a HUN-REN Csillagászati és Földtudományi Kutatóközpont Konkoly Thege Miklós....
2025.12.28
Az autókban számos olyan apró funkció rejlik, amelyek a kényelmet és a biztonságot szolgálják,....
2025.12.28
A CUPRA újra a határokat feszegeti a nagy teljesítményű design világában: visszatér a legendás,....
2025.12.28
Elkezdődött a visszaszámlálás, hamarosan az utakon a Volkswagen ID. Polo! - írja Facebook-oldalán a....
2025.12.28
Szombat este Leondingban (Linz-járás) a B1-es autóúton egy gyorshajtót kaptak el, aki majdnem 100....
2025.12.27
Igaz, hogy eddig még csak a naptár mutatta, hogy milyen évszakban járunk, de nem kell sok, hogy....
2025.12.27
Folyamatosan korszerűsödik a járműállomány - mondta Fülöp Attila, a Belügyminisztérium....