CES 2022

Hyundai a CES 2022-n: az otthonokba is behajthat a mobilitás

2022.01.28.

Az elmúlt években erősödő trend, hogy az autógyártóknak a hagyományos járműves kiállítások mellett/helyett egyre fontosabb a digitalizáció és elektrifikációval témaköreit körülölelő kiállítások. Ezek egyik, ha nem a legnépszerűbb Tech-show a CES. A Hyundai hisz abban, hogy a mobilitás apró dolgokkal kezdődik. Például intelligens robotokkal, amelyeket nem csak az utakon kell automatizálni.

 

A Hyundai vezetői bevásárló körútra indultak Dél-Korea fővárosából, Szöulból, és az Egyesült Államokban találták meg, amit kerestek. Most az ázsiai csoporthoz tartozik a Boston Dynamics nevű, autonóm járású robotjairól ismert cég, amely a jövő mobilitását hivatott teljesen felforgatni. A Las Vegas-i gamer Mekkában, a CES elektronikai kiállításon az első eredmények gördültek át a színpadon.

 

 

Például egy furcsa jármű, amelynek minden sarkán négy kis elektromos meghajtású kerék van. 125 centiméter rövid, 189 centiméter magas és egy forgó karosszék. Az egész úgynevezett modul némileg emlékeztet egy drótkötélpályára. Joystickkal működik, nincs kormánykerék és pedálok nélkül. Mivel a kerekek minden irányban mozgathatók és magasságuk is változtatható, az egyedülálló eszköz nem ismer olyan akadályokat, mint a lépcsők vagy a járdaszegélyek. Az egész rendszert egy adatközpont vagy egy felhő felügyeli. A robotkabin egy alkalmazáson keresztül behozható a házba, hogy például egy fogyatékkal élő személyt otthonából orvoshoz vagy kórházba vigyen.

 

 

Miután a ház előtt elérte az utcaszintet, a teljesen beüvegezett jármű elindul a járdán vagy az úttesten, és elindul az "anyahajó" megállóhelye felé. A körülbelül hét méteres jármű körülbelül olyan hosszú, mint egy modern furgon, természetesen elektromos meghajtású, és nincs szüksége vezetőfülkére, mivel autonóm közlekedésre tervezték. Nyolc egyszemélyes modul fér el a raktérben, és két sorban, hátulról hátrafelé gurul a fedélzetre. A robot kisbusz ezután fürgén halad az utastársak úti célja felé. "Célunk egy olyan határok nélküli rendszer kiépítése, amelyben a robotika lehetővé teszi a személyes mobilitás minden formáját, miközben hálózatba kapcsolódva kommunikál, mozog és autonóm módon hajt végre feladatokat" - magyarázza Dong Jin Hyun, a Hyundai új robotikai laboratóriumának vezetője.

A guruló dobozok nem csak embereket szállítanak. A robotok valamivel kisebb változata átveszi a szállítási feladatokat, például a csomagok szállítását a taxitól a lefoglalt szobáig egy szálloda előtt. Ha négy modult összefognak, az árukat a raktárból a vásárlóhoz lehet szállítani. Mivel a kerekek egymástól függetlenül forognak egymás előtt, ez a jármű gyorsan és kis fordulókörrel képes irányt változtatni.

A CES-en a Hyundai egy olyan platformot is bemutatott, amelyen különböző felépítményeket lehet majd elhelyezni. A téglalap alakú "MobED" négy külön-külön felfüggesztett 12 hüvelykes keréken áll, amelyek stabil mozgást tesznek lehetővé még lejtős és egyenetlen utakon is. Ez lehetővé teszi a tengelytáv és a kormányzási szög szabad beállítását a városi terepen való biztonságos közlekedés érdekében. Végsebessége 30 km/h, egy akkumulátortöltés négy óra vezetésre elegendő. Elképzelhető felépítmények lennének a fogyatékkal élők, babakocsik vagy szabadidős járművek mobilitási koncepciói. Marc Raibert, a Hyundai új leányvállalatának, a Boston Dynamicsnak az alapítója: "Olyan jövőt látunk, amelyben a robotok nem csupán gépek, hanem hasznos és megbízható társak lesznek mindennapi életünkben."

 

 

Természetesen a klasszikus formájú autók a Hyundai számára is téma a CES-en. Mint például a "Seven" nevű, nagyrészt autonóm elektromos SUV tanulmánya, amelynek belsejét úgy alakították ki, mint egy elegáns társalgót. Állítólag a 4. szintű önvezető funkcióval közlekedik majd, és lehetővé teszi, hogy a vezető átadja a felelősséget az elektronikának, az üléssel elforduljon, aludjon vagy újságot olvasson. De a COVIS-19 kísértete is ott van a tervezők fejében. A "Seven" higiéniai funkciókkal rendelkezik, mint például a "Hygiene Airflow System" és egy UVC sterilizátor, amely UVC sugárzást (ultraibolya csíraölő sugárzás) használ a fertőtlenített felületek létrehozásához.

További autós tartalmakért kövess minket Facebookon is!

 

 

Az oldal fő támogatója

 

2022.12.06
A hétfőn hatályba lépett kőolajszankciók után két nappal a kormány - a Mol javaslatára - az....
2022.12.06
A bajor prémiummárka technológiai irodái a teljes nyilvánosság számára elérhetővé teszik a....
2022.12.06
Made in Hungary modellek, amiket soha nem gyártottak sorozatban.   ..
2022.12.06
Az Ökumenikus Segélyszervezet országos intézményhálózatának úgynevezett „Családok Átmeneti....
2022.12.06
Az olasz rendőrség vizsgálja az adatszemüveg használatát a forgalom megfigyelésére. A közlekedési....
2022.12.06
Romániában csaknem 7 százalékkal nőtt a forgalomba helyezett új autók száma az idei első tizenegy....
2022.12.06
Autóipari mérnökirodát nyit Szegeden a Thyssenkrupp Automotive üzletága, és ezzel a város a....
2022.12.06
100 méternyi fényfüzér, 50 tekercs szigetelőszalag és 10 órányi munkát jelentő díszítés: ezek....
2022.12.06
Öt új Solaris-Skoda Trollino 18 típusú trolibusz állt forgalomba Budapesten, a korszerű és....
2022.12.06
Gyalogátkelőhelyen gázolt a soproni sofőr – írta a Győr-Moson-Sopron Megyei Rendőr-főkapitányság. ..