kínai autópiac
Az új autó bemutatására május 7-én kerül sor, s a gyártó egyelőre csak egy álcázott prototípus fotóját tette közzé, fokozva az érdeklődést. Figyelemre méltó, hogy nemcsak a modell karosszériája van álcázva, hanem a keréktárcsák is.
A képek alapján annyi talán elmondható, hogy az Elexio nagyon el fog térni a márka irányvonalától, és kevés közös vonása van a nagyon sikeres „pályafutással” büszkélkedő Ioniq családdal.
Az erős eltérésre azonban van egy igen ésszerű magyarázat: az Elexio-t a Hyundai és a BAIC által 2002-ben alapított vegyesvállalat, a Beijing Hyundai Motor fejlesztette ki, és a kínai piacot célozta meg vele.
Az Elexio egy szögletes karosszériát kapott rövid túlnyúlásokkal és hosszú tengelytávval. A modellnek magas ablakvonala és enyhén lejtős tetője van, masszív tetősínekkel. A crossover fényszórói keskenyek, a karosszéria teljes szélességében egy vékony LED-csík fut végig. A hátsó lámpákat egyetlen egységként tervezték. Az ajtókilincsek beépítettek, de a visszapillantó tükrök hagyományosak. Több felszereltségi szinten, egy vagy két motorral lesz rendelhető.
Az Elexio lesz az első elektromos jármű, amelyet a hányatatott sorsú dél-koreai-kínai vegyesvállalat az új lendület reményével kecsegtető, 2.0 kódjelű stratégiája keretében fejlesztettek ki.
Amikor márciusban megjelentek róla az első kémfotók, olyan híresztelések kaptak lábra, hogy ez lehet az Ioniq 4 elektromos SUV maszkírozott prototípusa, de ezt tévhitnek bizonyult. Bennfentesek szerint az Elexio az egyesült államokbeli Georgiában gyártott, és néhány hete az amerikai piacra valósággal „berobbant”, három üléssoros Ioniq 9 kínai alternatívája lesz, de kevésbé kockás kivitelben, hagyományos, ötüléses belső térrel.
Mindenki arra számított, hogy az új modellt a május elején véget ért kéthetes Sanghaji Autószalonon mutatják be, de a Hyundai különösebb magyarázat nélkül az utolsó pillanatban elnapolta a premiert. Késés ide vagy oda, az Elexio ékes bizonyítéka annak, hogy a Hyundai a vegyesvállalata felpörgetésével fel akarja venni a versenyt a kínai autópiacon az olyan vezető kínai autógyártókkal, mint például a BYD.