Hyundai

Hyundai i20 hazai bemutató – a stílus és funkcionalitás guruló szobra

2015.02.05.

Hazánkban is bemutatkozott a Hyundai harmadik generációs B-szegmensbéli kisautója. Az igényes és tágas belső térhez egy kimondottan vonzó külső formaterv és a magasabb kategóriákban megszokott opciók társulnak, de a legszebb az egészben, hogy semmiféle földtől elrugaszkodás nincs az újdonság körül. A vásárlók örömére és egyúttal a vetélytársak nagy bánatára kategóriaelső paraméterekkel, magas alapfelszereltséggel és megfizethető vételárral érkezik februárban a kereskedésekbe az új generációs i20.

Kép és szöveg: Horváth Miklós

Ahogy azt már megszokhattuk, a Hyundai aktuális piaci helyzetéről kaptunk egy rövid beszámolót Kovács Pál márkaigazgatótól, melyből megtudtuk, hogy a Hyundai-Kia konszern globális és lokális helyzete stabilan növekvő. Európában 2,4 százalékos, világszerte pedig 4 százalékos növekedést könyvelhetett el magának a koreai autógyár a tavalyi évben. Ebben jelentős szerepe volt a teljes palettán végigsöprő megújulási hullámnak, melynek révén az elmúlt öt év folyamán jól látható és érezhető változáson mentek keresztül a modellek. Ugyanakkor a márka a Product Momentum 2017 terv szerint 22 új modell piacra dobásának ígéretével kötelezte el magát a folyamatos növekedés mellett, tehát az i20 érkezését a piaci igények és a gyár növekedési ütemterve hívta elő.

Gondán Eszter - kommunikációs szakértő és Kovács Pál - márkaigazgató volt az esemény házigazdája - további képek a galériában

A szegmens fontosságát jelezve a márkaigazgató elmondta, hogy 2002 és 2014 között kereken egymillió B-szegmensű autót értékesített a Hyundai, valamint a teljes eladást tekintve 19 százalékos volument képviselnek az i20-as kategóriájú autók. A kategóriára vonatkozó európai előrejelzések szerint 14 százalékos növekedés várható 2017-ig, így nem csoda, hogy az említett tervben a harmadik helyen áll a megújult i20 piacra dobása, hiszen ezt a hullámot érdemes meglovagolni - tudtuk meg a piaci környezet részleteit érintő fejezetből. A számadatokat követően említésre került a márka globális arculatváltozása is, melyben a bronz szín kapott dominanciát a korábbi kék-fehérrel szemben.

Nagy potenciál van a szegmensben, 2013-ban a teljes EU-s értékesítés a piaci átlag alatti volt (13 százalék)

A jövevény egyik erőssége, hogy a külső-belső formatervet a rüsselsheimi iroda dizájncsapata vetette papírra Thomas Bürkle vezetésével, emellett azonban a tervezés, fejlesztés, valamint a tesztelés és finomhangolás is európai környezetben zajlott. A sajtóanyag szerint a kisautó +40 és -35 Celsius fokos hőmérsékletben és 2500 méteres magasságban kapta a tréninget, hogy sem a dél-európai országokban, sem pedig a skandináv utakon ne érje meglepetés a leendő tulajdonosokat.

Könnyű és nagyszilárdságú elemekből épült a karosszéria, ezáltal javult a torziós merevség és csökkent a tömeg - A tervezés németországi (Rüsselsheim) a gyártás pedig törökországi (Izmit)

A helykínálatban, a letisztult formatervben és az ütős technikai-kényelmi vívmányokkal való felvértezésben látták a truvájt a Hyundainál. Ebből következik, hogy az elődnél 40 mm-rel hosszabb (4035 mm), 24 mm-rel szélesebb (1724 mm) és 16 mm-rel alacsonyabb (1474 mm) karosszéria méretekkel kecsegteti a nagyközönséget az i20, és mivel egy teljesen új platformra öntötték a formát a tengelytáv is gyarapodott 45 mm-rel. A beltér ha nem is Golf-méretű, mindenesetre megközelíti a jelenlegi kompaktok dimenzióit, maga mögé utasítva ezzel a Polót, Corsát és a Fiestát. Csomagtérben biztosan veri az említett konkurenseket, ugyanis az i20 puttonyába 326 liternyi cókmókot pakolhatunk, mellyel legalább 40 literrel felülmúlja az említett modelleket.

Konkurensek csak utánam! - A Corsa 285, a VW Polo 280, a Fiesta 276 literes csomagtérrel van jelen a pályán

Az utastér tágasságáról majd egy hosszabb teszt után nyilatkozunk, a beltéri anyagminőség nagyléptékű fejlődéséről azonban már most bátran szót ejthetünk. Végre valaki belátta, hogy a tágasság mit sem ér, ha nem vajmi kellemes, puha anyagok vesznek minket körül, és ezt még tovább lehet fokozni a burkolatok hideg vagy meleg színeivel. El kell ismerni, hogy tényleg használt a rüsselsheimi kúra a beltér hangulatának: a négyféle (felár nélkül választható) beltéri szín szabadon variálható és ezzel egy csapásra kedvére tettek kicsiknek-nagyoknak.

Minőségi anyagokkal és kategóriaelső térkínálattal kelleti magát

A már említett technikai újdonságok az i20-ban valójában a Hyundai nagyobb modelljeiből ismert kényelmi-biztonsági rendszereket takarják. Immár ebben a kategóriában is elérhető a fűthető kormánykerék, a kanyarkövető fényszóró, az automata páramentesítő vagy a parkradar és a sávelhagyásra figyelmeztető rendszer. A felépítmény formája és tartalma szinte önmagáért beszél, azonban a hajtáslánc is megér egy misét.

A motorkínálatban az 1,25 (75/84LE)és 1,4 (100LE) literes Kappa MPI jelzésű benzinesek, valamint az 1,1 (75LE) és 1,4 (90LE) literes gázolajosok szerepelnek, melyek mindegyike Euro 6-os normákat teljesít. Az 1,1 literes, öngyulladós három hengerrel operál, a maradék mind négyhengeres aggregáttal üzemel és a nyomatékot öt, vagy hatfokozatú manuális váltón keresztül továbbítják az első kerekekre. Az automata váltó és a két pedál adta kényelmet csakis a legerősebb benzinmotornál (1,4 Kappa MPI) lehet igénybe venni, ezzel persze némileg csökken a végsebesség és emelkedhet a fogyasztás, ugyanis nem a legmodernebb egységet, csupán csak egy négyfokozatút kínál az i20-hoz a gyár.

A sok vonzó tulajdonság mellett itthon – mivel árérzékeny piac a magyar – talán nem meglepő, hogy a 2,9 milliós induló ár és az ehhez kapcsolódó alapfelszereltség miatt jelenthet komoly kihívást a jövevény. Entry szinten már több olyan tétel is fellelhető, melyekért borsos felárat kérnek máshol, íme a teljesség igénye nélkül néhány részlet: elsők között említendő az 5 év kilométer korlátozás nélküli garancia, 6 légzsák, elektromos szervokormány, ABS+EBD+BAS+ESP, visszagurulás-gátló, fokozatváltást kijelző, fedélzeti számítógép. Természetesen a következő szinttől (Life) élhetőbb egy kicsit a konfiguráció, mivel abban már széria az RDS funkciós rádió/MP3 lejátszó, elektromos és fűthető visszapillantó tükrök és még számos megjelenés, biztonság és kényelembéli többletet kínálnak, mindössze 400 ezer forinttal többért. És hogy mennyire a földön járnak az opciók árazásával, azt misem mutatja jobban, minthogy egyes felszereltségi szinteken a fűthető kormányt és első szélvédőt tartalmazó téli csomag csupán 95 ezer forintért ikszelhető. A specifikációt egyébként 5 különböző felszereltséggel és 6 csomaggal lehet egyéni igények szerint alakítani, az elérhető opciók között pedig 7 colos navigációs, táblafelismerő rendszer, panorámatető, nyomógombos indítás, mobiltelefon dokkoló és bőrkárpitozás is szerepel az eddig felsoroltakon túl.

A hazai importőr 2015-re tervezett értékesítési darabszáma 300 új i20 eladása, mellyel 2,3 százalékos piaci részesedést céloztak meg elérni.

 

Az oldal fő támogatója

 

2024.03.29
Több szempontból is sokat fejlődött és ezért pozitívan értékeli a Formula 4 Winter Series-ben....
2024.03.29
- A nehéz-tehergépjárművek hétvégi forgalomkorlátozása a húsvéti hétvégén összesen 72 órán át lenne....
2024.03.29
Egyelőre csak koncepció formájában látható az első elektromos Isuzu D-Max pickup, de valószínű nem....
2024.03.29
A magyar rendőrök a francia hatóságok által körözött járművet foglaltak le Csanádpalota autópálya-....
2024.03.28
2024. április 1-től bevezetésre kerül a napi e-matrica Magyarországon. Az úthasználati jogosultság....
2024.03.28
A HangZóna mai vendége Rusznák András igazságügyi járműszakértő. ..
2024.03.28
Új hajtáslánccal bővül a Lexus első dedikáltan akkumulátoros elektromosnak fejlesztett modellje, a....
2024.03.28
Négy új hajó siófoki felavatásával vette kezdetét a 178. balatoni hajózási szezon csütörtökön. ..
2024.03.28
Két kulcsfontosságú modelljükhöz is ráncfelvarrást mutatott be a Seat és további két modell kaphat....
2024.03.28
Második évtizede viselhetik a büszke jelzőt Győrben: az Audi Hungaria üzemelteti a világ legnagyobb....