nemzetközi
Az ICDP 2014-2015-ös programjával a szervezet tagjai annak idején azt tűzték ki célul, hogy autóipar disztribúciós folyamatainak minden szereplője számára támogatást adjanak, segítve például a kiskereskedőket az értékesítési tervek kidolgozásában és végrehajtásában. Szembenézve a piaci trendekkel, a változó vásárlói magatartással, és az új technológiák által nyújtott lehetőségekkel és kihívásokkal az ICDP meghatározta, hol és hogyan kell új megközelítés mentén beavatkozni a szektor működésébe, hol szorul továbbfejlesztésre a szervezeti struktúra és a folyamatok, és hogyan lehet megbirkózni a piacra lépő új versenytársakkal. Különösen fontosnak értékelték a vevők hatékony megszólítását és a velük való kapcsolattartást a vásárlást megelőzően, közben és után egyaránt. Ez egyrészt hozzájárulhat a vásárlói elégedettség növeléséhez, másrészt a tulajdonlási cikluson keresztül ennél még több értéket hordozhat mind a vevő mind az eladó számára. Éppen ezért lesz ez a terület a kulcs témája az ICDP 2015. tavaszi találkozójának.
Az ICDP tavaszi találkozójának helyszíne, a festői szépségű francia város, Chantilly
A szakemberek gondolatébresztő kulcskérdéseikkel már készülnek az interaktív előadásokra és workshopokra. Ezek pedig – a teljesség igénye nélkül – a következők:
1. Hogyan változnak a vásárlói szokások, és hogyan tudja a szektor hatékonyabban megszólítani a meglévő és potenciális vevőket még a kereskedővel való találkozás előtt?
2. Mennyire lehet jól kiszolgálni a meglévő csatornákon keresztül a flottavásárlókat?
3. Hogyan lehet felkészíteni a hálózatokat a minden értékesítési csatornát átölelő jövőre?
4. Hogyan lehet az újautó értékesítés esetében még jobban törekedni a termékválaszték és az átfutási idők egyensúlyára?
5. Hogyan tudnának a kereskedők jobban teljesíteni a használtautó értékesítés területén?
6. Milyen stratégiai lehetőségek állnak rendelkezésre annak érdekében, hogy a szereplők tudjanak valamit kezdeni az egyre gyengülő értékesítés utáni piaccal?
7. Hogyan tudná a szektor sikeresen kiaknázni a telematikát, mint a megtartás egyik lehetséges eszközét?
8. Az online csatornák valóban képesek forradalmasítani az alkatrészek piacát?
9. Mit érdemes kezdeni a mobilitási csomagokkal, mint az autóvásárlás alternatívájával?
A kétnapos szakmai rendezvény lehetőséget biztosít majd arra, hogy a résztvevők részletesen megvitassák a fenti témákat, és folytassák az ICDP munkáját az értékesítési szektor fejlesztésének területén. A találkozó eredményeiről és tapasztalatairól beszámolunk majd az Autószektor hasábjain.