elektromos autó

Igazi boomot várnak Európában az elektromos miniautók piacán

2025.12.12.

Kicsi és szép: az elektromos miniautók uniós piaca 7 éven belül 125%-kal fog növekedni. Íme, miért. A ReportsInsights Consulting készített előrejelzést, miközben mindenki az EU elektromos autókkal kapcsolatos döntéseire vár.

Mennyiben fog hozzájárulni a piac növekedéséhez az elkövetkező években az Európai Bizottság által támogatott, kis méretű, megfizethető elektromos autók új kínálata? Mennyiségileg nehéz megjósolni, tekintettel az európai elektromos autók megjelenéséhez vezető terv ismeretlen részleteire. A ReportsInsights Consulting azonban már készített egy előzetes elemzést arról, hogy ez az új piac várhatóan mekkora bevételt fog generálni a kis méretű, megfizethető elektromos járművek gyártói és forgalmazói számára a következő hét évben.

A jelentés szerint az elektromos miniautók európai piaca 2032-re eléri a 4,3 milliárd dolláros értéket, ami 125%-os növekedést jelent a 2025-ös 1,91 milliárd dollárhoz képest, átlagosan 12,3%-os éves növekedési rátával számolva. A ReportsInsights Consulting megjegyzi, hogy a támogató brüsszeli döntések „felgyorsíthatják az elektromos mobilitásra való átállást”, és segíthetnek az öreg kontinensnek „elérni az éghajlati célokat, valamint megőrizni a versenyképességet és a munkahelyeket a stratégiailag létfontosságú autóiparban”.

Az előrejelzés szerint Olaszország 590 millió dolláros bevétellel járul majd hozzá Európa piaci növekedéséhez 2032-ben, ami 119%-os bővülést jelent a 2025-ös 270 millió dollárhoz képest. Az átlagos éves növekedés a kalkuláció szerint 11,8% lehet.

A négy fő EU-s piac közül Olaszország a harmadik a kis elektromos járművek szegmensében, Németország (530 millió dollár bevétel 2025-ben és 1,18 milliárd dollár 2032-ben) és Franciaország (380 millió dollár 2025-ben és 850 millió dollár 2032-ben) mögött. Spanyolország a negyedik helyen áll (170 millió dollárral 2025-ben és 380 millió dollárral 2032-ben).

Külön hangsúlyt kap az elemzésben a Hollandiát, Belgiumot és Luxemburgot magában foglaló Benelux-régió, ahol az elektromos járművek eladásai jelenleg a legmagasabbak közé tartoznak az EU-ban. Itt azonban a drágább, prémium járművek a legnépszerűbbek. A kis elektromos autók ebben a régióban mindössze 80 millió dolláros bevételt hoztak 2025-ben, és várhatóan 2032-re elérik a 170 millió dollárt.

Ám a kis, megfizethető elektromos autók nem csak Európában népszerűek. A ReportsInsights Consulting szerint a következő hét évben a kereslet világszerte növekedni fog, átlagosan 12,1%-os ütemben, a bevételek várhatóan a 2025-ös 10,09 milliárd dollárról 2032-re 24,56 milliárd dollárra emelkednek (+143%). A legnagyobb mértékű piaci bővülés az ázsiai-csendes-óceáni térségben várható, amely 2032-ben 11,27 milliárd dolláros árbevételt fog generálni (szemben a 2025-ös 4,12 milliárd dollárral), átlagosan 15,2%-os rátával. A második helyet Észak-Amerika foglalja majd el, hét év alatt 5,64 milliárd dolláros bevétellel (a 2025-ös 2,67 milliárd dollárról) és 11,2%-os átlagos bevételi növekedéssel. Európa, annak ellenére, hogy magasabb hozamot (12,3%) mutat, mint Észak-Amerika, csak a harmadik helyet foglalja el a globális rangsorban.

Latin-Amerikában a szegmens kevésbé lesz népszerű. Bevételei a 2025-ös 850 millió dollárról 2,18 milliárd dollárra emelkedhetnek 2032-re. Hasonló tendenciára számít az elemzés a közel-keleti és afrikai régióban, melynek bevételei pedig a jelenlegi 540 millió dollárról csupán 1,24 milliárd dollárra nőnek 2032-re.

Összességében a ReportsInsights Consulting tanulmánya szerint a kisméretű elektromos járművek piaca „egy rendkívül dinamikus és gyorsan növekvő szegmens világszerte”, és ebben az összefüggésben a Brüsszel által indított „Megfizethető Kisautók” kezdeményezés „jelentős stratégiai fordulópontot” jelent, mivel „ösztönzi a megfizethető és tömegpiaci elektromos mobilitást, egy olyan szegmenst, amelyben az európai gyártók lemaradtak, mivel eddig a magasabb haszonkulcsú prémium modellekre összpontosítottak”. Mostantól képesek lesznek versenyezni egy olyan szegmensben, „amely a 25 000 euró alatti elektromos járműveket kereső fogyasztók millióit vonzza”.

Ez a bővülés az értékesítés és a termelés növelése mellett az új pénzügyi termékek iránti keresletet is fellendíti. Továbbá „az ebből eredő milliárdos értékű beruházások, valamint az egyszerűsített szabályozás védelmet jelenthet a teljes európai ellátási lánc számára, szilárd és vertikálisan integrált ökoszisztémát hozva létre”.

 

RSS kategória (Hírstart tematika): 

 

Az oldal fő támogatója

 

2025.12.12
Előbb kerülnek veszélybe, mint iskolába: a német kutatás azt mutatja, hogy az iskolák döntő....
2025.12.12
Tovább bővíti közös elektromosautó-töltőhálózatát az ALDI Magyarország és az E.ON Drive....
2025.12.12
A Peugeot ezzel az autóval új színt hozott a palettára.   ..
2025.12.12
Továbbra is Mohammed ben-Szulajem a Nemzetközi Automobil Szövetség (FIA) elnöke: az emirátusokbeli....
2025.12.12
A logisztika nem csupán szállítás, hanem összetett, valós idejű döntések hálózata – mondja Berta....
2025.12.12
Elárverezik a svéd autóipari és biztonságtechnikai cég, a Holmbergs Safety Systems gyárát - írja az....
2025.12.12
2025 végére is stabilan tartja pozícióját a Suzuki Vitara és az S-Cross a kompakt SUV szegmensben,....
2025.12.12
Bár pályafutása utolsó évét kezdi, 2026-ban félelmetesen erős nyolchengeres motorral szerelik a....
2025.12.12
Kicsi és szép: az elektromos miniautók uniós piaca 7 éven belül 125%-kal fog növekedni. Íme, miért....
2025.12.12
A hét eleje óta hivatalosan is a Volkswagen Polo Magyarország legkedvezőbb listaárú új....