Renault Megane

Ígéretes a Renault második villanyautója - itt a Mégane E-Tech

2021.09.20.

A Müncheni Autószalon nyitónapján leplezték le a Renault Mégane E-Tech villanyos crossovert, aminek előzetes adatai bizakodásra adnak okot.

Hosszú felvezetés után végre teljes valójában láthatjuk az új Renault Mégane E-Tech-et, ami meglehetősen különbözik elődjeitől. Egyrészt elmozdultak a klasszikus kompakt tulajdonságoktól, és mostanra inkább mondható crossovernek az új Mégane. Mindez nem véletlen, ugyanarra a CMF-EV padlólemezre épül majd, mint a Nissan Ariya, ami pedig a Leaf suvosított változata. Másrészt villanyos – ez a francia márka második újkori, tisztán elektromos modellje.

Kétféle LG akkumulátorral érkezik az új Mégane: egy 40 kWh-s és egy 60 kWh-s verzióval. Előbbivel 299 km-t tud majd, utóbbival akár 470 km hatótávot is tudhat WLTP-ciklus szerint mérve. Különlegességük, hogy nagyon vékonyak, mindössze 110 mm vastagok, ráadásul csak 395 kg-ot nyom az akkucsomag. Egyelőre csak egymotoros változatok lesznek, 129 és 215 lóerővel. Elérhető lesz 130 kW-os gyorstöltés kapacitás is, amivel fél óra alatt feltölthető lehet a jövőben.

Odabent először láthatjuk sorozatgyártásra szánt változatában a Renault új generációs műszerfalát, amit OpenR cockpitnak hívnak. Nem véletlenül, hiszen a csúcsverzióba szerelt 12,3-colos digitális műszercsoport egybefolyik a 12-colos központi kijelzővel, és együtt alkotnak lebegő hatást. Persze a kevésbé jól felszerelt változatok csak 9-colos érintőképernyőt kapnak, azonban közös lesz bennük a Qualcomm Snapdragon processzor, és az Android operációs rendszer, amivel Google Assisztens vagy épp Google Maps is elérhető.

Alapból 18-colos felniszettel szerelik, de elérhető lesz akár 20-colos könnyűfém felni is, a Scenichez hasonló hatalmas kerékjárati íveknek köszönhetően. Összesen 26 biztonsági rendszert sorolnak az új Mégane mellett, amiben van kettes szintű önvezetés, és autonóm parkolórendszer is. Opciói között szerepel Alcantara ülés, 410W-os Harman Kardon hangrendszer vagy műbőr műszerfal borítás is. Hátul 440 literes csomagteret hord, extra 22 literrel a padló alatt, amiben a töltőkábelek tárolhatóak. Az új Mégane E-Tech 2022 márciusában jelenhet meg a piacokon, de már februártól rendelhető.

További autós tartalmakért kövess minket Facebookon is!

 

 

Az oldal fő támogatója

 

2021.11.29
Továbbra is Berlin a legnépszerűbb terület az autótolvajok körében – nagy különbséggel Brandenburg....
2021.11.29
Az autó infotainment rendszeréből történő fizetés – mobiltelefon használata nélkül – továbbra is....
2021.11.29
Amikor az angliai Dél-Derbyshire megye rendőrsége takarékos, megbízható, robusztus és....
2021.11.29
A Daimler üzemi tanácsának elnöke, Brecht úgy véli, hogy a chipek globális hiánya örökre....
2021.11.29
A ŠKODA nyolcszoros győzelmével minden márkánál több díjat tudhat magáénak a német Auto Zeitung....
2021.11.29
Elindult a Hódmezővásárhely és Szeged között közlekedő tram-train, az első utasokat szállító,....
2021.11.29
Párizsban az egész városra kiterjesztették a 30 km/órás sebességhatárokat. Brüsszel üdvözölte ezt a....
2021.11.29
A szövetségi kormány 350 millió euróval támogatja az e-autók nem nyilvános töltőállomásainak....
2021.11.29
A napokban ítélték oda az és Év Pickupja 2022/2023 díjat a Toyota legendás pickupja a Hilux....
2021.11.29
A hazai taxitársaságok közül elsőként a Főtaxinál érhető el a robotdiszpécser szolgáltatás, amelyet....