BEV
A modell a belső égésű motoros T-Cross elektromos alternatívájaként lép piacra, s amellett, hogy gazdagítja a márka BEV-kínálatát komoly versenytársa lehet a Kia EV2-nek, a Toyota Urban Cruisernek és a Volvo EX30-nak is.

Bár egyelőre csak tanulmányautóként láthatjuk, jóformán már mindent tudunk róla, azt is, hogy a sorozatgyártása már a jövő nyáron megkezdődik.
A jármű a Volkswagen MEB+ platformjára épül, amelyet már ismerhetünk a Skoda Epiq és az ID.4 modellekből. Méreteit tekintve városi SUV kategóriába sorolható: 4,16 méter hosszú, 1,84 méter széles és 1,59 méter magas, tengelytávja pedig 2,6 méter. A csomatartója 450 literes, a motorteret pedig kiegészítettek egy kisebb, 25 literes tárolóval.

A dizájn a márka új „Pure Positive” stílusát követi, amely – mint a nevéből is kiderül - letisztult, visszafogott formákat ötvöz modern elemekkel. A magas motorháztető, az enyhén lejtő tetővonal és a széles üvegfelületek sportos karaktert kölcsönöznek az autónak. A hátsó légterelő, a sötét hátsó oszlopok, a krómozott lökhárítók, a keskeny fényszórók és a LED-csíkkal összekötött hátsó lámpák a modern megjelenést szolgálják.

Az utastér kialakítása az ID.2.all koncepcióra utal. A vezető előtt egy 11 colos digitális műszerfal kapott helyet, míg a középkonzolon egy 13 colos érintőképernyős multimédiás rendszer található, alatta az alapfunkciós fizikai gombokkal. Az első üléseket magas középkonzol választja el egymástól.

A hajtásról egy 211 lóerős elektromotor gondoskodik, amely az első tengelyen kapott helyet. A végsebesség eléri a 175 km/órát, míg a hatótáv akár 420 kilométer is lehet.
A sorozatgyártású ID. Cross 2026 nyarán kerül a piacra, és a várakozások szerint 28 000 eurós (kb. 11 mFt) indulóáron lesz elérhető, ami kifejezetten versenyképesnek mondható ebben a kategóriában.
