postakocsi

Íme a postakocsik új generációja

2021.03.22.

360 fokos kamerával, holttérfigyelővel és vészfék rendszerrel érkezik az amerikai postakocsik új generációja, amit ismét egy harcászati cégcsoport tervez.

Emlékeznek a múltkori sztorimra Amerika ikonikus postakocsijáról, amit még a Grumann repülőgép gyár tervezett egy Chevrolet terepjáró alapjaira? Akkor még arról írtam a cikkben, hogy a 20 éve szolgáló postakocsiknak egyelőre nem döntöttek a leváltásáról, noha a tendert már kiírták rá. Hiába szánnak további 10 évet a jelenlegi LLV-knek, az utódra már jó előre felkészülnek, hiszen szeretnének egy legalább ennyire tartós igáslovat helyette. Nos, a kérdés előbb megválaszolódott, mint azt gondoltam.

Ugyanis a napokban bemutatták az amerikai postakocsik új generációját, ami még a United States Postal Service szerint is az eddigi legdrámaibb modernizálása lesz a flottájuknak. Érdekesség, hogy pályázatot ismét egy harcászati eszközök fejlesztésével foglalkozó cégcsoport nyerte az Oshkosh Defense személyében. Sőt, a névadás is meglehetősen hasonló. Míg a jelenlegi modell LLV neve is egy mozaikszó, ami a Long Life Vehicle-t takarja, addig az utód az NGDV nevet kapta, ami pedig a Next Generation Delivery Vehicle rövidítése.

Noha a sorozatgyártásra szánt verzióra még várni kell, néhány előzetes grafikát már mutattak az új postakocsiról. És hát nem egy szépség. Ahogy az elődje sem volt annak mondható. A funkcionalitás itt is előrébb került a szépségnél. Aránytalanul apró orr kialakítása mögött egy hatalmas szögletes dobozt hordoz, hogy maximalizálják a szállítási kapacitását. Szintén méretes lökhárítóira pedig azért volt szükség, hogy az elkövetkezendő éveket komolyabb sérülések nélkül megússzák a posta dolgozói, és persze az alap szerkezet.

Megmaradnak a tolóajtók, és javítanak a komforton is, többek között klímával. Illetve most először kapnak légzsákot, kipörgésgátlót és holttérfigyelőt a postakocsik. Mi több, automata vészfékező rendszert és 360 fokos kamerarendszert is beszerelhetnek, ami még a legtöbb civil autóban sem alapvetés. A szerződés szerint az elkövetkezendő 10 év során minimum 50 000, maximum 165 000 postakocsi tervezését vállalta az Oshkosh Defense.

Gondolhatnánk, hogy egy ennyire modern autó esetén egyértelmű, hogy nyitnak az elektromosság felé, viszont úgy tűnik, hogy Amerikában nem sietnek ennyire a kérdéssel. Annyit jelentettek be, hogy üzemanyag-takarékos belsőégésű motorral vagy villanymotorral is felszerelhetik – utóbbit akár utólag beépítve. Pontosabbat viszont nem közöltek. Ugyanakkor fokozatos bevezetésük a tervezettnél korábban, akár 2023-ban megtörténhet.

További autós tartalmakért kövess minket Facebookon is!

 

Az oldal fő támogatója

 

2025.12.09
A benzines csúcsmotorral is kipróbáltuk a BMW 2-es Gran Coupét. Jó utazóautó igényes ügyfeleknek. ..
2025.12.09
A Forma-1-es világbajnok Lando Norris jövőre a bajnoknak járó 1-es rajtszámmal indul majd. ..
2025.12.09
Újabb Mercedes-Benz Citaro csuklós dízel autóbuszok jelentek meg a fővárosi utakon. Az új járművek....
2025.12.09
Japánban bejegyeztette a GR MR2 kifejezést a Toyota, és ezzel minden korábbinál közelebb került a....
2025.12.09
Michelisz Norbi egykori csapata szembe megy az Italdesign vad Honda NSX restomodjával, és egy....
2025.12.08
A klasszikusok átka, vagy dicsérete, hogy sok utánzójuk akad, olykor még az utánzókat is utánozzák....
2025.12.08
Maradna a kétéves vizsgáztatási ciklus a tíz évnél idősebb autóknál is - közölte az Építési és....
2025.12.08
Az Osztrák Posta Bécsben üzembe helyezte 6000. elektromos járművét, egy Fiat e-Scudót. A vállalat....
2025.12.08
A SEAT & CUPRA két belső előléptetést jelentett be, amelyek tovább erősítik a vállalat....
2025.12.08
A Magna elektromos autókat fog gyártani a kínai GAC gyártó számára grazi üzemében – ezt a gyártó....