Peugeot

Indul a Peugeot 9x8 Hypercar tesztelése: irány Le Mans!

2022.01.22.

Végre részleteiben is megmutatta magát a Peugeot új versenyautója a 9x8, melyet különleges kulisszák között fotóztak. A versenygép tesztelése már elindult, hamarosan a versenypályán is láthatjuk.

A laikusok és a szakemberek is egyetértenek abban, hogy a Peugeot 9X8 radikálisan szakít a versenyautók korábbi generációi által képviselt hagyománnyal, bármilyen márkáról is legyen szó. A Hypercarral új korszak veszi kezdetét. A koncepció legfeltűnőbb és sokak számára legmeghatározóbb jellemzője a hátsó légterelő hiánya, ami teljesen egyedi sziluettet eredményezett.

A hátsó légterelő először az 1967-es Le Mans-i versenyen jelent meg a versenyautókon, és azóta kötelező elemnek számít. 1971 óta, azaz több mint 50 éve először fordul elő, hogy egy autó hátsó szárny nélkül indul. Ez sokat elárul a Peugeot mérnökeinek és dizájnereinek bátorságáról és leleményességéről.

A Peugeot 9X8 tervezői rengeteget dolgoztak az autó hátsó részén. Az eredeti vázlaton szereplő, ugrásra kész vadállatra emlékeztető autót továbbgondolva jutottak el a kissé előrenyúló pilótafülkéhez és a hátsó kerekeknél alkalmazott jellegzetes megoldáshoz.

Korábban a Peugeot két, más-más generációhoz tartozó versenyautóval már nyert Le Mans-ban: a V10 benzinmotoros 905-tel 1992-ben és 1993-ban, a FAP-szűrős V12 HDi motorral felszerelt 908-cal pedig 2009-ben. Az alkalmazott meghajtás miatt is korszakváltást jelez a Peugeot 9X8. „A hosszútávú versenyzésre vonatkozó szabályozás lehetőséget nyújt arra, hogy a Peugeot részben villamos hajtáslánc esetén is meg tudja mutatni, hogy mire képes” – magyarázza Olivier Jansonnie, a projekt műszaki vezetője.

A négykerék-meghajtás és a hibrid hajtáslánc révén a Peugeot 9X8 több Peugeot modellel is rokonságot mutat, például a Peugeot 3008-cal és a Peugeot 508-cal. A hátsó tengelyen egy 2,6 literes, 500 kW-os (680 LE) V6-os biturbó motort találunk, míg az első kerekeket egy 200 kW-os villanymotor hajtja.

„A Peugeot 9X8-cal – folytatja Olivier Jansonnie – a Peugeot megnyitja az utat a hibrid versenyautók előtt. A teljesítményt részben egy környezetkímélőbb villanymotor biztosítja, mégpedig úgy, hogy a versenyzés miatt fontos szempontok semmiben sem szenvednek csorbát.”

További autós tartalmakért kövess minket Facebookon is!

 

Az oldal fő támogatója

 

2024.04.25
A Blaha Lujza téri állomáson végeznek műszaki mentést a tűzoltók - írta a Katasztrófavédelem....
2024.04.25
Komoly mérnöki feladatot könnyít meg a két vállalat közös fejlesztése: a villamosenergia-....
2024.04.25
Július 1-jétől Achim Grewe Dr. Patrick Heineckétől veszi át az igazgatóság Pénzügy, IT, Beszerzés....
2024.04.25
Súlyos közlekedési baleset történt az A4-es autópályán Bruck közelében a magyar határ felé vezető....
2024.04.24
A legsikeresebb európai autó fél évszázados történelme eddig nyolc nemzedéket ölel fel. ..
2024.04.24
Egy külföldi turistabuszba hajtott hátulról egy energiaitalt szállító kamion az M1-es autópályán, a....
2024.04.24
- A kormány felszólítja az üzemanyag-forgalmazókat, hogy áraikat önkéntes alapon igazítsák a régiós....
2024.04.24
A Ford 1965 példányt fog gyártani a Mustangból a debütálás évének emlékére ..
2024.04.24
A bajor prémiumgyártó a tisztán elektromos meghajtású BMW i4 és a BMW 4-es Gran Coupé....
2024.04.24
A második napon, péntek délután már csúcsra járt a HUMDA Zöld Életre Valók komplex e-mobilitási....