éves eredmények
Audi TT: kizárólag Győrben készül.
A másik magyar vonatkozású hír Ingolstadtból, hogy egyelőre a győri Audiban nem terveznek száz százalékban elektromos autót gyártani. A Q3 hibrid pedig már valóság.
„Az Audi elszántan nézett szembe a tavalyi kihívásokkal, és mindent megtett azért, hogy a korábbinál erősebben jöjjön ki a válságból” - mondta Markus Duesmann, az AUDI AG vezérigazgatója. „A koronajárvány globális hatásai nagy hatással voltak pénzügyi évünkre. Miután az autó iránti kereslet a világ minden régiójában összeomlott, a piac az év előrehaladtával stabilizálódott - kezdetben Kínában, később Európában és az USA-ban is. A negyedik negyedévben végül rekord szállítási adatokkal zártuk az évet - ez volt a társaság legsikeresebb negyedéve az Audi történetében – fogalmazott.
Az erős második félévnek, a nagyon jó negyedik negyedévnek köszönhetően a 2020-as pénzügyi évben az árbevétel elérte az 50 milliárd eurót. Az üzemi eredmény 2,7 milliárd euró volt.
2020 számokban: értékesített autó száma, árbevétel, operatív eredmény, cashflow és a dolgozók létszáma.
Az Audi márka 2020-ban 1.692.773 járművet szállított ki, (2019: 1.845.573), 8 százalékkal kevesebbet, mint egy évvel korábban. A járvány okozta csökkenés lényegesen kisebb volt, mint a globális piac egésze, amely csaknem 15 százalékkal esett vissza. A nehéz évkezdés után a piacok jelentősen helyreálltak: 505 583 (Q4 / 2019: 488 471) szállítással az Audi még a cég történelmének legsikeresebb negyedévével zárta a pénzügyi évet. A 2020-as erőteljes végső roham oka a vállalat aktív koronaválság-kezelése és az alapvető piacok észrevehető fellendülése volt. Az Audi a koronajárvány kihívásaira is rugalmasan reagált digitális értékesítési és szolgáltatási kínálatának kibővítésével.
A luxusosztály és a SUV modellek különösen sikeresek voltak 2020-ban. Az Audi Q3 és az Audi A6 szállításai 18,1 illetve 11,8 százalékkal emelkedtek az előző évhez képest. A teljesen elektromos Audi e-tron az Audi e-tron Sportback-el együtt a világ legkelendőbb elektromos járműve volt a német prémiumgyártók között, a kereslet csaknem 80 százalékkal nőtt az előző évhez képest. Az Audi Sport GmbH szintén új rekordot döntött a 2020-as pénzügyi évben, a szállítások 16,1 százalékkal nőttek az előző évhez képest – hangzott el az onlinén közvetített nemzetközi sajtótájékoztatón.
Audi e-tron GT: karosszéria elemei Győrben készülnek.
A koronajárvány alakulásától és a félvezető-ellátástól függően az Audi óvatosan optimista a 2021-es évet illetően.
"Ez a viharos 2020-as év azt is megmutatta, hogy az Audi stabil helyzetben van és gazdaságilag időjárásálló" - mondja Arno Antlitz, az AUDI AG pénzügyi és jogi igazgatóságának tagja.
A jövő modelljeibe és technológiáiba történő beruházásokat a pandémia nem befolyásolja. A világjárvány idején az Audi nagy előrelépést tesz az elektromos offenzíva terén. Ez a vállalkozói és stratégiai megközelítés a következő öt évre tervezett fejlesztésekben is megmutatkozik. A tervezett 35 milliárd eurós teljes beruházás csaknem fele a jövőbeni technológiákba fog áramlani - körülbelül 15 milliárd eurót csak az elektromobilitás és a hibridizáció számára tartanak fenn.
Először az újonnan piacra dobott modellek több mint felét villamosítják 2021-ben. Az Audi e-tron GT, az első Németországban gyártott teljesen elektromos Audi világpremierje februárban kezdődött. Az Audi Q4 e-tron és az Audi Q4 e-tron Sportback hamarosan rendelhető lesz. Ezekkel a modellekkel a vállalat lehetővé teszi ügyfeleinek, hogy belépjenek az Audi elektromos világába a kompakt szegmensben. Az Audi emellett megerősíti PHEV palettáját: majdnem minden második égésű motor-sorozatnak lesz plug-in hibrid modellje idén. Az Audi azt tervezi, hogy 2025-ig több mint 20 teljesen elektromos modellt kínálnak, és jelentősen elősegíti a PHEV portfólió bővítését
Q3 TFSI-e
"Óvatosan optimisták vagyunk a 2021-es év kapcsán" - mondta Arno Antlitz. „A negyedik negyedévtől kezdődő erős lendületre akarunk építeni. Ambiciózus célunk az előző évhez képest jelentős növekedés. "
További autós tartalmakért kövess minket Facebookon is!