szervíz

Inter Cars – Q-Service az autósok szemszögéből

2017.06.27.

Azt már tudjuk miért jó a Q-Service hálózat tagjának lenni, most kiderül, milyen előnyöket tartogatnak az autósok számára

Olvasónk korábbi cikkeinkből már ismerhetik, milyen előnyökkel jár egy autójavító vállalkozásnak, ha Q-Service hálózat tagja, most az autó tulajdonok következnek, hogy megtudják miért érdemes ilyen szervizbe vinni autójukat.

Full service, vagyis teljes kiszolgálás

Egy autó életében sokféle javítási és karbantartási igény lép fel. A gyártó által meghatározott időszakonként, vagy futásteljesítmény után cserélni kell a motorolajat, annak szűrőjét, a levegőszűrőket és a pollenszűrőt. De nem csak a teljesen nyilvánvaló kenőanyag és alkatrészcserék kötelezőek, hanem például a fékfolyadék, a váltóolaj, de említhetnénk még vezérlés elemeit is.

A javítások másik részét a kopó-forgó alkatrészek cseréje jelenti. Ilyen klasszikus kopó-forgó alkatrész a féktárcsa és a fékbetétek, a kuplungtárcsa és a kettőstömegű lendítőkerék, de idővel elhasználódnak a motortartó bakok, ablaktörlő lapátok, lengéscsillapítók, és sajnos a részecskeszűrő is cserejogos egy idő után, hogy a gumiabroncsok elhasználódásáról már ne is beszéljünk.

Megnyugtató látvány az új fékbetét

Sajnos van még egy harmadik válfaja is javításoknak, amikor nem kopó alkatrésznek számító részegység megy tönkre. Ilyenek a jeladók, a kipufogórendszer elemei, a járműben található csapágyak, tömítések. Ide sorolható a tüzelőanyag rendszer elemeinek meghibásodása, vagy a motor alkatrészein megjelenő káros hatású lerakódás.

Az, hogy egy műhely teljes körű szolgáltatást – full service-t – nyújt, azt jelenti, hogy az ügyfelek a járműveikkel kapcsolatos összes problémára találnak megoldást. Bármilyen beavatkozásra, javításra és karbantartásra is legyen szükség, mindennel bátran fordulhatnak az autósok a Q-Service emblémás javítókhoz.

Mi lesz a garanciámmal?

2010 óta van érvényben az Európai Unió úgy nevezett csoportmentességi rendelete. A rendelet lényege röviden az, hogy elismerik a több márkával is foglalkozó szerelőműhelyek jogát az autószereléshez a garanciális karbantartási idő alatt anélkül, hogy a garancia érvényességének elvesztésével járna.

Persze ehhez be kell tartani néhány előírást. Minden esetben munkalap és számla kell, hogy készüljön a beavatkozásról, amelyen fel kell tüntetni az elvégzett műveleteket, a beszerelt (kicserélt) alkatrészeket és külön a kenőanyagot is.

Q-Service egy márkaszerviz oldalában - jól megférnek egymás mellett, így megoldott a minőségi márkafüggetlen autójavítás

Ez a rendelet csak az időszakos karbantartásokra vonatkozik – tipikusan ilyen karbantartás az olajcsere és a vele járó műveletek elvégzése. Ezekre is csak akkor érvényes a garanciamegtartás, ha a karbantartást a gyártó előírásai szerint végzik, gyári (gyári beszállító által gyártott és gyári minőségű) alkatrészekkel, illetve a folyamatot megfelelően dokumentálják. Fontos kritérium még a javításhoz használt eszközök és műszerek hitelesítése, kalibrálása.

Bármilyen más javítás, esetleges visszahívási kampány esetén csak a márkaszerviz nyúlhat az autóhoz, illetve garanciavesztéssel jár, ha a fenti feltételek nem teljesülnek egy karbantartásnál.

A Q-Service-ekben mindez megvan

A hálózat nem titkolt szándéka, hogy a fenti minőségbiztosítási követelményeknek megfelelő rendszerben működő partnerei által, kedvező árakat biztosítva a garanciaidőn belül járó autótulajdonosokat csábítsanak át saját szervizeikbe.

Ennek érdekében minden Q-SERVICE rendelkezik olyan adatbázissal, műszaki információval, ami garantálja az átvizsgálások, javítások szakszerűségét.

Meglepetések helyett

Mindenki szeretné előre tudni, hogy mennyit kell fizetnie egy javításért. Ez csak akkor mondható meg előre pontosan, hogy ha megfelelő állapot felvételt követően állítják össze karbantartások listáját. Ezért Q-Service-ekben minden esetben részletes árajánlat készül, amelyen még az egyes munkák időigénye is fel van tüntetve, így az ügyfeleket nem érik kellemetlen meglepetések a kasszánál.

Auditálás

A Q-Service műhelyeket nem csak a hálózathoz való csatlakozáskor méri fel a franchise tulajdonosa. A szigorú előírások megtartását évente ellenőrzik a tagoknál, így garantálják, hogy az ide betérő ügyfelek mindig azonos, magas színvonalú szolgáltatást kapnak.

Ki is lehet esni a pixisből! A tagság nem örök garancia. Csak a szerviz élvezheti a hálózat nyújtotta előnyöket, aki vigyáz a Q-Sercive márkanévre. Aki nem teljesíti az előírásokat, az a többi tag megítélését rontja, ezek a szervizek – amennyiben nem változtatnak a hozzáállásukon – nem maradhatnak Q-pontok.

Keresse a jelet!

Tehát az autósok biztosak lehetnek benne, hogy a regió bármely országában bárhol feltűnik a Q-logója, oda bizalommal betérhetnek, magas színvonallal, kellemes környezettel és profi szolgáltatással fognak találkozni.

 

Az oldal fő támogatója

 

2024.04.20
Rendkívül izgalmasan alakul a rali-vb szezon második aszfaltos versenye, ugyanis még Ogier is....
2024.04.20
Megközelítette az 1500-at a hazánkban a tavaly eladott kínai autók száma és ebbe nem számoltuk bele....
2024.04.20
Azt gondolta, jó ötlet felmászni a méregdrága szupersportkocsira. ..
2024.04.20
A negyedik helyről rajtoló Max Verstappen, a Red Bull címvédő és háromszoros világbajnok....
2024.04.20
Németországnak nem sikerült elérnie kitűzött klímaterveit, úgyhogy egészen szokatlan tervekkel....
2024.04.19
A debreceni autógyárát érintő társasági szerződést kötött a BMW Group a Lufthansa légitársasággal,....
2024.04.19
Koldus vagy királyfi, aki belépett? Örök dilemma ez ékszerüzletben, autókereskedésben,....
2024.04.19
Nagy esemény a MINI háza táján: a tisztán elektromos meghajtású MINI Aceman a 2024-es Pekingi....
2024.04.19
Ha ezt használja, megőrzi autója értékét.   ..
2024.04.19
A CX-60 után a vadonatúj Mazda CX-80 a második modell Európában, amelyet a Mazda nagy platformjára....