szervíz

Inter Cars – Q-Service bemutató: West-Gate Truck

2019.02.20.

Nehéztehergépkocsik javítása könnyedén

Egy idén alakult teherautó javítóvállalkozásnál jártunk. Vendéglátónk Molnár Tamás, beharangozta, hogy az ő életpályája unalmas, de végül kétszer annyit beszélgettünk, mint amennyi időt eredetileg szántunk az interjúra, bár mindenki élete ilyen unalmas lenne…

Már az óvodában is fogaskerék volt a jele

Na, jó, ezt csak én találtam ki, de azért már kamaszkorától készült a gépészmérnöki hivatásra. Középiskolába az azóta megszűnt Rippl-Rónai Közlekedésgépészeti Szakközépiskolába járt, aztán első diplomáját Győrött, a SZIF járműgyártás szakán szerezte. A gépészmérnöki diploma megszerzése után a Műegyetem gazdasági képzésére iratkozott be és szerzett még egy oklevelet.

Papírok zsebben, irány a nagybetűs

Első munkahelye 1997-ben az Iveco és az akkoriban még létező Hungarocamion vegyesvállalata, az ETS Kft. volt a Cinkotai úton. A cégnél hamar átlátta, illetve kipróbálta mindazon munkaköröket, amelyek egy szerviz életében előfordulnak.

Egy év elteltével az Iveco friss diplomásoknak szóló programjába kapott torinói ösztöndíjat, ahol végigjárta a gyártó multinacionális cég különböző részlegeit, a műszaki osztálytól, az értékesítésen át a vevőszolgálati területig mindenbe bele lehetett kóstolni. A program lezárásakor egyenes út vezetett az Iveco Magyarország vevőszolgálatára. 2004-ben szintén az Iveco berkein belül jött a lehetőség, hogy Tamás nemzetközi porondon is bizonyítson, így költözött ki – akkor már családdal együtt – a görög fővárosba. Athénból zajlott akkoriban az Iveco kelet-mediterrán térsége hálózatának irányítása, Tamásra a vevőszolgálati vezetést bízták.

Teherautó márkaképviselet a 90-es években

Egy ponton félbeszakítottam a beszélgetést. Nem tudtam elképzelni ugyanis, hogy egy főleg nehéz-tehergépjárműveket forgalmazó és szervizelő cég, hogyan tudott prosperálni az 1990-es évek Magyarországán, ahol jellemzően a teherfuvarozás a félrebillent sörös IFA-król szólt?

Hirdetés

Tamás szerint is „érdekes” volt az az évtized. Jellemző volt a rendszerváltozás előtti tehergépjármű flotta, de ez különösen egyre inkább a belföldi fuvarozásban maradt csak meg. A kibontakozó nemzetközi teherszállításban viszont már akkor is szükség volt az új tehergépjárművekre, amelyeket itthon az importőröknél lehetett beszerezni, illetve erősödött a használt teherautók behozatala. Ezeknek a modern eszközöknek a javítására felkészíteni a piacot nem volt egyszerű feladat, de sokat lehetett tanulni ebben az időszakban mind technikailag, mind szervezetfejlesztés, emberi kapcsolatok terén.

Athén – Prága – Budapest

A 6 éves görögországi kiküldetés közben Tamásnak nem csak a családja bővült még, hanem feladatai is széleskörűbbé váltak. Afrika és Közel-Kelet lett az új térség, amiért ő felelt. Ez azért volt izgalmas, mert egészen más egy márkaszervizzel szemben támasztott követelmény pl[MT1] . Teheránban vagy Marokkóban, mint amit mi megszoktunk itt, Európában

Tamás szerint a legfőbb erény ebben a helyzetben az alázat, hiszen egy számunkra ismeretlen kultúrájú embert akaratunkon kívül nagyon könnyen (és mélyen) meg lehet sérteni. Ő mindig a helyiek tudására, jól elvégzett környezettanulmányaira támaszkodva segítette a helyiek fejlődését.

2010-et írtunk már, amikor a család elhagyta Görögországot, de nem haza érkeztek, hanem Prágába, mert Tamás a Iveco kelet-európai autóbusz üzletágának lett a vevőszolgálati igazgatója.

Hazaköltözés

2013 vége felé a haza Iveco vezérképviselet addigi vezetője távozott, ezzel a feladattal is Tamást bízták meg, így egy rövid ideig párhuzamosan végezte a nemzetközi buszos és a hazai ügyvezetői feladatokat. Egy év leforgása alatt a márka importőri jogai gazdát váltottak, Tamás pedig ment a márkával és feladatait a magán importőrnél folytatta egészen az idei év kezdetéig mint ügyvezető igazgató.

Tapasztalatok és tudás birtokában

Azt hiszem nyugodtan állíthatjuk, hogy Molnár Tamás eddigi karrierje során megismerte a szervizvilág minden részletét. Hiszen egy márka szervizszolgáltatásainak fenntartásához és fejlesztéséhez az értékesítéstől a szervizig, a munkafelvételtől a pénztárig ismerni kell minden folyamatot, sőt, a haszon-gépjárműves iparágban tisztában kell lenni a különböző tevékenységekhez szükséges célgépek megfelelő konfigurálásával és a javításukhoz szükséges technológiával.

Ezzel a tudással már bátran belevághatott egy saját vállalkozásba, ez lett a West-Gate Truck Kft. A sors érdekes játéka, hogy jelenleg annak a biatorbágyi szerelőcsarnoknak a nagyobbik részét béreli, amelyet még Tamás első munkahelye, az ETS Kft épített az ezredfordulón.

Cégalapítás a munkaerő válság közepén

Tamásnak a tomboló munkaerőhiány ellenére is sikerült egy tízfős szakember csapatot összeállítania, amellyel elindulhatott a vállalkozás. Azóta még hárman csatlakoztak hozzájuk, és a tervek szerint a közeljövő további bővülést tartogat.

Alapvetés, hogy főképp az Iveco marad hangsúlyos a portfólióban, de – ahogyan az ügyfelek is többféle márka járműveit használják – a West-Gate műhelyében is láttunk MAN, Mercedes és egyéb teherautókat is, valamint különböző márkájú furgonokat. A gépes járművek mellett pedig a csarnok hátsó részét ma már pótkocsik és félpótkocsik töltik meg, mert a vállalat stratégiai célként tűzte ki maga elé egy pótkocsi centrum létrehozását.

Az alkatrészek forrása

Mivel nem homogén a javítani kívánt járművek állománya, bonyolult és időigényes feladat lett volna márkánként alkatrész beszállítót keresni és szerződéseket kötni. Olyan szállítóra van szükség, aki a megrendelt alkatrészek többségét rövid időn belül, magas minőségben képes szállítani. Bár a garázstechnika fajsúlyosabb elemeit a műhellyel együtt bérlik, a kopó szerszámok folyamatos pótlása is megoldandó feladat.

Mindkét feladatban az Inter Cars nyújtotta szolgáltatások nyerték el Tamás tetszését. A közösen kialakított és vállalható célokat Tamás külön is kiemelte, hiszen egy rosszul meghatározott rendelési kvóta, vagy forgalmi érték a vállalkozót akár frusztrálhatja is, pedig az eredeti célnak mindig motiválónak kell lennie.

A három legfontosabb érv az Inter Cars mellet

Elsőként az interjúim során megszokott választ kapom, ami a minőség. Tamás is azonnal azt emeli ki, hogy az Inter Cars kínálatában – természetesen a szerényebb minőségű és árfekvésű hozzávalók mellett – megtalálhatók a magas minőséget képviselő alkatrészek, amelyről az tulajdonos úgy vélekedik: nem is érdemes mást beépíteni, hiszen ígéretét, hogy „gyorsan és elsőre sikeresen” javítanak meg autókat -  csak így teljesítheti. Nem kockáztathatják, hogy a beépített alkatrész minőségi problémája miatt az ügyfelek alatt megálljon az autó, további károkat okozva.

A második kiemelt előny a kedvező ár. Az ügyvezető szerint az Inter Cars éppen a minőségi alkatrészek piacán kínál igazán előnyös árakat.

Végül, de nem utolsó sorban a kiszolgálás minőségét említi. Azt, hogy a bőséges magyarországi árukészletnek és a fejlett logisztikának köszönhetően a lehető leggyorsabban jut hozzá az alkatrészekhez a szerviz. Éppen ezért nincs is szükség komolyabb árukészlet felhalmozására, amely lehetővé teszi, hogy a vállalkozás más területeken fektessen be (szerszámozottság, oktatások).

A napi négy kiszállítás biztosítja, hogy akár a váratlan helyzetek is rövid idő alatt megoldhatóak legyenek. Ha csak egy csavarra van szükség – említi Tamás például – akkor kihoznak egy csavart.

Azonnal egy illusztris csapatban

A Q-Service hálózat ma már nem csak a személyautó javítókat integrálja, de több tucatnyi teherautó javítással foglalkozó, minőségi szerviz tartozik az égisze alá. Egy induló, vagy fiatal javítóvállalatnak fontos, hogy munkájuk minőségét egy olyan szervezet is elismerje, ami korábban már éppen a minőségi szoláltatások nyújtásával szerzett hírnevet magának. A West-Gate Truck Kft. indulása után nem sokkal már csatlakozott ehhez a klubhoz.

Minden jöhet, ami szállít valamit, vagy valakit

Személyautókkal nem foglalkoznak, de a legkisebb áruszállítóktól a teherautókon és nyergesvontatókon át, az autóbuszokig és a nehéz pótkocsikig bezárólag mindent javítanak. Rövidre tervezett, de hosszúra nyúlt látogatásom során az fogalmazódott meg bennem, hogy vállalkozást indítani így érdemes: biztos tudás, nagy tapasztalat birtokában, nyugat-európai színvonalon és minőségi beszállítói háttérrel. Sok sikert kívánunk a West-Gate Truck Service csapatának!

Cikkünk megjelenését az Inter Cars támogatta,

 

Az oldal fő támogatója

 

2021.09.28
Ha a Volkswagenről, vagy a Mercedesről vagy a BMW-ről beszélünk, német autókra és elsősorban német....
2021.09.28
A Toyota Gazoo Racing egyedülálló projektje keretében rég nem gyártott, ám a gyűjtők által annál....
2021.09.28
Október 10-én autós közlekedésbiztonsági napot rendez a Groupama Tanpályán a HUMDA Magyar Autó-....
2021.09.28
Az elektromos autók gyúlékonyabbak, mint a hagyományos járművek?  Nem, mondja a Allianz.  Csak az....
2021.09.28
Évtizedek óta napirenden van Németországban, bevezessék-e autópályákon az EU-ban általános 130....
2021.09.28
Tavaly nyáron thaiföldi, belpiacos modellként jelent meg, és nem tűnt többnek kuriózumnál.....
2021.09.28
Két személygépkocsi ütközött, három ember megsérült - írja a police.hu ..
2021.09.28
Az AutoWallis Csoport árbevétele a 2020-as érték több mint négyszeresére, 400 milliárd forint fölé....
2021.09.28
Újabb faceliftet kapott a Mini Cooper család, mi pedig egy jól felszerelt, de alapmotoros....
2021.09.28
A svéd Volvo és kínai anyavállalata, a Geely, a hétfői bejelentés alapján, a tőzsdei bevezetés....