szervíz

Inter Cars –Szerviz a város szélén

2017.08.21.

A válság nehéz évei után, immár a Q-Service hálózat tagjaként erősödik a családi vállalkozás Hatvanban

Egyetlen városunk, amely nevében elárulja távolságát a fővárostól, Hatvan. A 23 ezer főt számláló település Budapest felé eső szélén találjuk az M&M Autó Company Kft márkaszervizét. Vendéglátónk a Maldrik testvérpár elmesélte, hogyan maradhat fent csaknem 30 éven át egy szerviz.

A Jól ismert embléma ad garanciát a minőségre

A szülők belefogtak

Az autóalkatrész kereskedelemre alapított vállalkozás 1988-ban indult el, amelyet még a szülők alapítottak. Az azóta a magyar piacról azóta kivonult alkatrész nagykereskedés árukészletére alapozó alkatrészboltból később az akkori hálózat tagjaként AutoFit szerviz lett. A három állásos szerviz ekkor kezdte megalapozni ügyfélkörét, amelyet azóta is tart.

2005-ben Hyundai márkaszervizzé és kereskedéssé avanzsáltak, de a szűk két év alatt nem jött el az átütő siker. 2007-ben a Peugeot-hoz váltottak, a márkának azóta is márkaszervizeként működnek Hatvanban. De az is betérhet, aki új Peugeot-ot szeretne rendelni, hiszen úgy nevezett márkakereskedői ügynökségként is működnek.

Felszerelés előtt az új cégér

A mai napig is családi vállalkozásként működnek, a szervizt Zsolt vezeti, és ő látja el a járművillamossági és diagnosztikai munkákat, testvére a munkafelvételen dolgozik, és bizony még mindig helytállnak a szülők is.

Csatlakozás a Q-Service-hez

A piaci átalakulást és a szakma meghatározó résztvevőit követve a szerviz tagja lett egy szervizhálózatnak, de 2015-ben végül a Q-Service-hez való csatlakozás mellett tették le a voksukat. A színvonalas márkafüggetlen szolgáltatást akarták megemelni egy márkaszerviz ügyfélkörrel és szolgáltatással. De a válság éveit az M&M szerviz is megérezte, a márkaszerviz egyre kevesebb fizetőképes ügyfelet tudhatott magáénak. De amellett, hogy újra erősödött a független szervizforgalom, Zsoltéknak sikerült megtartaniuk Peugeot márkaszerviz jogokat.

Az Inter Cars feltételeit kezdetben is könnyű volt teljesíteni – mondják, hiszen a szerződés feltételei eredetileg is rájuk szabva lettek kialakítva. Zsolt és Mariann kiemelték, hogy az Inter Cars kínálatában elérhető alaktrészek, szerszámok és garázsipari berendezések köre folyamatosan bővül. Ezek közül a gazdag klíma alkatrész kínálatot emelték ki, de az új járműdiagnosztikai berendezést is tőlük vásárolták már.

Vizsgasoron a Micra

Annál is inkább, mert minél több, a munkához szükséges árut vesznek az Inter Cars-tól annál nagyobb mértékben nő a bónuszpontjaik száma, amelyet mindig visszaforgatnak a vállalkozásba és a munkatársak új eszközöket, szerszámok és munkaruházatot is kapnak. Szerszámbeszerzésük például 80-90%-ban már az Inter Cars-tól van.

Hogyan alakul a piac?

Zsolt és testvére nem rejtik véka alá, hogy olykor akad még szabad kapacitás a szervizben, viszont valamikor a meglévő sem elég. Ez hektikusság nehezen tervezhetővé teszi a mindennapokat, de azért látják maguk előtt a fejlődés útját. Az interjúra például Zsoltot egy autó mellől kellett elhívni és maga is (Q-Service logós) szerelőruhában ült le velem beszélgetni, mert most éppen nagy a hajtás. Arra készülnek, hogy ez most már így is marad, sőt! Most is keresnek munkaerőt, vizsgabiztosnak mindig lenne mit csinálnia, de elkél lassan egy plusz fő a munkafelvételre és a szerelőállásokba is.

Ami az óradíjat illeti

Mariann szerint még mindig általános tévhit, hogy egy márkaszerviz a „maszekoknál” sokkal nagyobb óradíjon dolgozik, holott ez nem igaz. A hivatalos óradíj az M&M-nél 9.135,- forint bruttóban óránként, de ha az ügyfél rájuk bízza az alkatrész beszerzését, akkor ez máris lecsökken 6.850,- Ft-ra. Egyébként nem is lehet náluk mindenre saját alkatrészt hozni. A vezérléshez, kuplung-, vagy lendkerék cseréhez nem engednek be külsős hozzávalókat, de a fékjavítások is olyan kényes ügynek számítanak, ahol csak a saját forrásból beszerzett alkatrészeket hajlandóak beépíteni. Cserébe a drágább alkatrészek árából ők is adnak kedvezményeket, máshogyan ez nem működne.

Zafira emelkedett hangulatban

Megtérő ügyfelek

A szerviz jelenleg összesen 6 szerelőállással, 1 vizsgasorral és egy lakatosműhellyel rendelkezik. Ezen kívül nagyon jól felszereltek, sokan térnek be olyan problémákkal, amit a kisebb, felkészületlenebb műhelyek nem tudnak megoldani, egészen egyszerűen azért, mert nincsen gépjük, szerszámok az adott hiba kijavításához. Jellemzően ekkor találkoznak vele, hogy egy korrekt műhely is működhet korrekt áron, úgyhogy nem egy ügyfél „ragadt” már náluk egy-egy korábban reménytelennek tűnő, de az M&M Autó Company-nál megoldott probléma után.

 

Az oldal fő támogatója

 

2023.03.22
Autós üldözés közben, egy vezetői engedéllyel nem rendelkező férfi, rendszám nélküli terepjáróval....
2023.03.22
Németországban a Nio együttműködik az EnBW-vel. A váltóállomások a gyorstöltők mellé vannak....
2023.03.22
A fejlesztéseknek köszönhetően 2022-ben csaknem 1,2 millióan szállítottak kerékpárt vasúton a MÁV-....
2023.03.22
A Wizz Air magyarországi utasszáma a tavalyi több mint 3,7 millióról idén 4,8 millió fölé emelkedik....
2023.03.22
Az izraeli akkumulátorgyártó 2024-re a 100in5 cellák tömeggyártását szorgalmazza, amelyek állítólag....
2023.03.22
A katasztrófavédelem honlapja szerdán, hajnali négy óra előtt néhány perccel arról számolt be, hogy....
2023.03.21
Autóshow-k ünnepelt sztárjai voltak egykor, ma is ragyognak: száz évnyi Audi koncepció ..
2023.03.21
A Geely Auto Group kínai autógyártó rekordbevételt ért el tavaly a tartós chiphiány és a....
2023.03.21
Egy 54 éves motoros halt meg, amikor személyautóval ütközött - írja a police.hu ..
2023.03.21
Az elektromos mobilitás korában is tovább írja kompakt modelljei sikertörténetét a Volkswagen márka....