Audi

Itt az új Audi RS 5 Coupé

2017.03.09.

Az Audi RS 5 Coupé* az új RS formai nyelvezet első Audi Sport modellje. Teljes egészében új fejlesztésű 2.9 TFSI biturbo motorja 331 kilowattot (450 LE) teljesít, maximális forgatónyomatéka pedig 600 newtonméter. Az alapkivitelhez tartozó quattro hajtásrendszer mind a négy kerékre eljuttatja a motor teljesítményét.

„Az új Audi RS 5 Coupé az Audi Sport RS modelljei kínálatának Gran Turismo tagja. A nagyteljesítményű kupé az elegáns esztétikum és a zavartalan mindennapos használhatóság igényes ötvözete. V6-os biturbo motorja teljes egészében új fejlesztés, amely magasabb fokú gazdaságosság mellett kínál még jobb menetteljesítményeket” – jellemezte az újdonságot Stephan Winkelmann, az Audi Sport GmbH ügyvezető igazgatója.

Az RS 5 Coupé megalkotásakor az Audi 90 quattro IMSA GTO markáns versenysport-részletei ihlették a formatervezőket. Az új Audi RS 5 Coupé elejét az RS-modellekre jellemző méhsejt mintázatú rácsozattal fedett, masszív hatású légbeömlő nyílásai határozzák meg. A Singleframe hűtőrács jóval szélesebb és alacsonyabb, mint az alapmodellen, a fényszórók mellett pedig további oldalsó légbeömlő és -kilépő nyílások tűnnek fel. Az extrafelszerelésként rendelhető Matrix-LED fényszórókat sötétített betétjeik különböztetik meg. Oldalt a „quattro blister” motívumok emelik ki még jobban a 15 milliméterrel kiszélesített kerékjáratok felett húzódó, erőteljesen domborodó formákat.

Kimondottan sportos stílusjegyek az RS-specifikus diffúzorbetét, az RS-kipufogórendszer ovális végcsövei és a kiegészítő légterelő perem. Az RS 5 Coupé alapkivitelben 19 col peremátmérőjű kerekeken gördül, de extrafelszerelésként 19 és 20 colos könnyűfém keréktárcsák is rendelkezésre állnak. Az egyéni kialakítási lehetőségek kínálatát fényes fekete, szénszál-erősítésű műanyag (karbon) és matt alumínium optikai csomagok bővítik tovább. Az új Audi RS 5 Coupé 4723 milliméteres hosszúsága 74 milliméterrel haladja meg elődjét.

Egyaránt jelentős előrelépés az erő és a gazdaságosság terén, a semmi mással össze nem téveszthető RS-hangzású, új fejlesztésű 2.9 TFSI V6-os biturbo motor. Teljesítménye 331 kW (450 LE), 600 newtonméter maximális forgatónyomatéka (170 newtonméterrel több, mint az elődé) pedig igen széles, 1900 és 5000 percenkénti fordulatszám közötti tartományban mindvégig a pilóta rendelkezésére áll.

Az A5-család csúcsmodellje álló helyzetből mindössze 3,9 másodperc alatt gyorsít fel 100 kilométer/órás tempóra, végsebessége pedig az opcionális RS dinamika-csomaggal eléri a 280 kilométer/órát.

 

Az oldal fő támogatója

 

2025.12.07
Az egyik eset Angyalföldön, a másik Szentgotthárdnál történt – közölte az Országos....
2025.12.07
A teherfuvarozást érintő úthasználati díjakról szóló átfogó intézkedéscsomag célja mindenekelőtt a....
2025.12.07
A japán gyártó sportrészlege, a Toyota Gazoo Racing (TGR) elmélyíti a két éve kezdett....
2025.12.07
Csak kevés sofőr van tudatában annak, hogy az autóban hallgatott zene hatással van a vezetésre, és....
2025.12.07
A tervek szerint 2026 januárjában Budapesten, illetve a Ljubljana melletti Trzin-ben megnyíló....
2025.12.07
A II. Kerületi Rendőrkapitányság illetékességi területén tíz helyszínen telepített traffiboxok 2025....
2025.12.07
A kínai Great Wall Motors (GWM) 2029-ben 300 ezer autó előállítását tervezi Európában és a....
2025.12.06
Öt világbajnoki címmel évtizedeken át rekorder volt és nemcsak a Forma 1-ben vált legendává Fangio....
2025.12.06
Donald Trump amerikai elnök szerdán a Fehér Házban bejelentette, hogy jelentősen enyhíteni kívánja....
2025.12.06
A Skoda fontos mérföldkőhöz érkezett: a vállalat bejelentette, hogy a Mladá Boleslav-i gyárban....