fejlesztés

Itt ünnepli európai premierjét a Honda következő generációs üzemanyagcellája

2025.05.20.

 

A Japánban tartott, nagy sikerű világpremiert követően az öreg kontinensen is közszemlére bocsátották a Honda következő generációs üzemanyagcelláját. Az eseménynek a május 20. és 22. között rendezett World Hydrogen Summit & Exhibition ad otthont Rotterdamban, egyértelműen jelezve, hogy a – tervek szerint 2027-ben sorozatgyártásba kerülő – rendszer fejlesztése a vége felé jár. Az új hidrogéncella minden téren felülmúlja elődjét: a gyártási költség felére esett, az élettartam duplájára nőtt, az energiasűrűséget pedig megháromszorozták a Honda mérnökei.

 

A világ legnagyobb motorgyártójaként számon tartott Honda az első vállalatok közé tartozott, amelyek felismerték a hidrogénben rejlő rendkívüli lehetőségeket. A cég elkötelezettségéről árulkodik, hogy már a nyolcvanas évek közepén megkezdte a hidrogénnel, illetve az üzemanyagcellával hajtott járművekkel kapcsolatos kutatásokat. A gyártó a felhasználás négy módját vette alapul: üzemanyagcellás járművek (FCEV-k), kereskedelmi szállítóeszközök, telepített hidrogénerőművek és építőipari gépek.

Mindemellett a Honda folytatja az új együttműködési lehetőségek felkutatását, hogy még több területen tegye kiaknázhatóvá a hidrogénben rejlő potenciált. Európában például a Hypermotive és az e-power® céggel dolgozik közösen, méghozzá olyan hajózási és építőipari célokra szánt termékeken, amelyek a jelenlegi üzemanyagcellára épülnek. A Honda elkötelezett amellett, hogy 2050-re a vállalat termékei, illetve tevékenységei világszerte karbonsemlegesek legyenek, és ne gyakoroljanak negatív hatást a környezetre.

A Honda új üzemanyagcelláját a World Hydrogen Summit & Exhibition 5. pavilonjában, a B100-as kiállítási területen csodálhatják meg az érdeklődők.

A Honda következő generációs üzemanyagcella-moduljának főbb műszaki adatai

Csúcsteljesítmény (nettó)

150 kW

Leadott feszültség

450-850 V

Maximális hatékonyság (nettó)

59,8 %

Hűtőközeg típusa

Honda Genuine FC hűtőközeg

Hidrogéngáz összetétele

Megfelel az ISO 14687 szabványnak

Alacsony feszültségű tápellátás

24 V, egyenáram

Méretek (hossz x szélesség x magasság)

730 x 580 x 700 mm

Térfogat és energiasűrűség

300 liter, 0,5 kW/liter

Tömeg és energiasűrűség

250 kg, 0,60 kW/kg

Üzemi hőmérséklet

-30-tól +60 Celsius-fokig

Tárolás hőmérséklet-tartománya

-40-tól +60 Celsius-fokig

Maximális tengerszint feletti magasság

3500 m

IP-besorolás

IP67-tel egyenértékű

CAN kommunikációs szabvány

ISO11898

Kommunikációs protokoll

SAE J1939 / Honda nagy sebességű CAN (választható)

Kompatibilis kommunikációs sebesség

500 kbps

 

 

Az oldal fő támogatója

 

2025.06.18
Legkorábban június 22-én, vasárnap indulhat az Axiom-4 misszió legénysége, köztük Kapu Tibor....
2025.06.18
Már vagy tíz kínai autómárka kapható Magyarországon. Legújabb fejlemény, hogy Közép-Európában is....
2025.06.18
Évek óta nincs könnyű helyzetben az autóipar, a nehézségek pedig egyre inkább szemléletváltást....
2025.06.18
Az ország számos pontjáról több tucat motorost vonzott a Vas Vármegyei Rendőr-főkapitányság Baleset....
2025.06.18
A mozi varázsával várja a Honda mindazokat, akik ellátogatnak a 2025. július 10 és 13. között....
2025.06.18
Kezd általános elvárássá válni, hogy a forgalmasabb utak mentén rendelkezésre álljon e-töltő, sőt,....
2025.06.18
A Volkswagen visszatért az UEFA pályájára. Az autógyártó az UEFA női labdarúgó-Európa-bajnokság....
2025.06.18
A németországi Ingolstadtban bemutatták az új, győri gyártású Audi Q3 modellt. A nemzetközi és....
2025.06.18
A Škoda Auto hat hónappal a vadonatúj Škoda Elroq világpremierje után piacra dobja az RS....
2025.06.18
A MOONCITY Budaörs 2023 végi megnyitása óta folyamatosan azon dolgozunk, hogy az elektromobilitás....