ittas vezetés

Ittas vezetés: komoly lépésekre készül az EU

2023.03.01.

Az Európai Bizottság a vezetői engedélyekre vonatkozó követelmények aktualizálását, digitális vezetői engedély bevezetését, és a közlekedési szabályok külföldi érvényesítésének javítását javasolja, valamint egyebek mellett az egész Európai Unióra kiterjesztené az ittas vezetésre vonatkozó zéró tolerancia szabályát - tájékoztatott a brüsszeli testület szerdán.

Adina Valean közlekedésért felelős uniós biztos brüsszeli sajtótájékoztatóján a javaslat részleteit ismertetve elmondta, az új szabályok javítani fogják az úthasználók biztonságát, és segíteni azon uniós célkitűzés megvalósítását, amely szerint 2050-re nem lesz haláleset az Európai Unió útjain.

Elmondta, a javaslatok korszerűsítik a vezetői engedélyekre vonatkozó szabályokat, például tartalmazzák az EU egészében érvényes digitális vezetői engedély bevezetését. Az új szabályok biztosítják azt is, hogy a járművezetők, különösen, ha fiatalok vagy kezdők, megszerezzék a biztonságos és környezetbarát módon történő vezetéshez szükséges készségeket, tudást és tapasztalatot, és tisztában legyenek a kockázatokkal. A javaslatok nyomán orvosolhatók lesznek azok a hiányosságok, amelyek jelenleg tapasztalhatók a külföldön történt, közlekedésbiztonsággal kapcsolatos jogsértések kivizsgálása során a tagállamok közötti együttműködésben, és lehetőség nyílik arra, hogy a súlyos közlekedési jogsértések elkövetőit az egész unióra vonatkozóan eltiltsák a járművezetéstől - tette hozzá az uniós biztos.

Az uniós bizottság közleménye szerint a testület legalább kétéves próbaidő bevezetését javasolta a kezdő járművezetők számára a vizsga letétele után, valamint az ittas vezetésre vonatkozó zéró tolerancia szabályának elismerését az egész Európai Unióban. A testület javítaná a biztonsággal kapcsolatos közlekedési szabályok határokon átnyúló hatékony betartatását, hogy egy külföldi illetőségű közúti szabálysértő ne maradhasson büntetlen. Az új szabályok ennek érdekében lehetővé tennék az illetékes nemzeti hatóságok számára, hogy hozzáférjenek más országok vonatkozó nyilvántartásaihoz.

Az uniós bizottság azt is javasolja, hogy a közlekedési szabálysértések körét terjesszék ki a kötelező követési távolság be nem tartására, a veszélyes előzésre, a veszélyes parkolásra, az előzést tiltó táblák és az útburkolati jelek figyelmen kívül hagyására, továbbá a túlterhelt jármű, és a vészhelyzeti használatra szánt leállósávok illetéktelen használatára.

A javaslatokat most az Európai Parlament és az Európai Unió Tanácsa rendes jogalkotási eljárás keretében fogja megvizsgálni.

MTI

További autós tartalmakért kövess minket Facebookon is!

 

 

Az oldal fő támogatója

 

2024.04.25
Megszólalásig hasonlít a Citroen C5 Aircrossra és osztozik is majd technikai alapjain az új Opel....
2024.04.25
Több mint egy tucat elektromos autó hirtelen lángra lobbant egy Eibesbrunn melletti cég telephelyén....
2024.04.25
Több mint 20 év után megújult a márka logója és vizuális arculata – írja honlapján a német....
2024.04.25
Tudja mi a különbség a sales maneger, a business development manager és account manager munkakörök....
2024.04.25
A Porsche újabb változattal teszi teljessé a 2023-ban teljes modellfrissítésen átesett Cayenne....
2024.04.25
A Magyarországon működő járműipari vállalatok, beleértve a nagy autógyárakat és azok széles....
2024.04.25
A BMW Group debreceni gyára és a Lufthansa együttműködése révén kapacitás bővítés valósult meg a....
2024.04.25
A Hyundai Motor Company a németországi Nürburgring versenypályán tesztelte az IONIQ 5 N - a márka....
2024.04.25
A Blaha Lujza téri állomáson végeznek műszaki mentést a tűzoltók - írta a Katasztrófavédelem....
2024.04.25
Komoly mérnöki feladatot könnyít meg a két vállalat közös fejlesztése: a villamosenergia-....