Pekingi Autószalon

A T-Prime Concept GTE alapjaira épülő új, harmadik generációs Touareg megjelenésére már nem kell sokat várni. Amikor elkészül, akkor az öttagú Volkswagen SUV paletta zászlóshajójaként fog helytállni.
A T-Prime Concept GTE az Audi Q7-ből származó MLB padlólemezre épül, ami azt jelenti, hogy a tanulmányautó a Q7-esen kívül a Bentley Bentaygának, és a hamarosan érkező Új Porsche Cayenne-nek és Lamborghini Urusnak is közeli rokona.

Utóbbi kettő az MLB rövidített változatára épül majd, de a Touareg a hosszabbat fogja kapni a Q7-hez és a Bentaygához hasonlóan.
A T-Prime Concept GTE 5,07 méter hosszú, 2 méter széles és 1,7 méter magas, vagyis 27 centivel hosszabb, 6 centivel szélesebb, és 2 centivel alacsonyabb a jelenlegi Touaregnél. A szögletes kocsi megjelenését a krómozott maszk és a LED–es lámpák határozzák meg, a 285 mm széles gumik 22 colos felniken feszülnek.

Belül négy különálló ülés található, de a széria Touareg már három sorban összesen hét ülést fog kapni. a műszerfal digitális, a középkonzolon egy extrém nagy, 15 colos kijelző kapott helyet. Ez érintésérzékeny, de a legtöbb funkciót gesztusvezérléssel, kézmozdulatokkal is lehet működtetni. A kormányon is vannak érintésérzékeny gombok.
A T-Prime Concept GTE meghajtásáról a Passat GTE-ből ismert hibrid hajtáslánc gondoskodik. A kétliteres motor 248 lóerőt és 370 Nm-t ad le, a nyolcfokozatú automataváltó házába tett villanymotor 134 lóerős. Az összteljesítmény 380 lóerőre, az össznyomaték 700 Nm-re adódik.

A kocsi 6 másodperc alatt gyorsul fel 100 km/h-ra, a végsebessége 223 km/h, az átlagfogyasztása az európai ciklus szerint 2,7 liter benzin 100 kilométeren, amibe az is beleszámít, hogy 50 kilométert meg tud tenni tisztán elektromos üzemmódban is. A VW megadta a valós fogyasztást is, ami 8,06 liter. Hagyományos konnektorból 8 óra alatt lehet teljesen feltölteni a csomagtartó alá rejtett lítium-ion akkumulátort.