Német túraautó bajnokság

Izgalmas véghajrá előtt az Audi a DTM sorozatban

2017.09.21.

A DTM vitathatatlanul története legizgalmasabb hajrájához érkezett. Az Audi, BMW és Mercedes márkák közös döntését követően a pluszsúlyok eltörlésével nyitottá vált a bajnoki címért folyó küzdelem. Az utolsó két versenyhétvége előtt még mindhárom márka pilótáinak esélye van arra, hogy a maga javára döntse el a bajnoki cím sorsát. A mindent eldöntő hajrá Spielbergben, Ausztriában indul a Red Bull Ring pályáján szeptember 23-24-én, míg a szezon utolsó két futamát október közepén Hockenheimben rendezik majd.

112 pont vár még kiosztásra. Így a 18 DTM pilóta közül mindössze ketten szálltak ki a bajnoki címért folyó versengésből. Reális esélye tíz versenyzőnek van még a cím elhódítására és arra, hogy vasárnap éllovasként távozzon a spielbergi pályáról. Ebből a tíz pilótából négyen – Matthias Ekström (Svédország/136 pont), René Rast (Németország/124 pont), Jamie Green (Nagy-Britannia/113 pont) és Mike Rockenfeller (Németország/110 pont) - egy Audi RS 5 DTM volánja mögött versenyeznek.

A bajnoki cím sorsa elméletileg már eldőlhet a Red Bull Ring pályáján vasárnap. Azonban a szezon eddigi, igen változatos eredményeit látva valószínűbb, hogy a döntés október közepére, a hockenheimi záróhétvégére marad majd és Ausztriában inkább csak szűkül a bajnokesélyes pilóták köre.

A Stájerország festői hegyei között található pálya a versenyzők többségének kedvencei közé tartozik. A 2011-es első DTM verseny óta az Audi és a BMW egyaránt négy-négy futamgyőzelmet zsebelt be a Red Bull Ringen. A Mercedes-Benz pilótáinak ezidáig még nem sikerült győzelemmel zárni ezt a versenyt. Az Audi versenyzői közül Mattias Ekström rendelkezik a legjobb mutatókkal a spielbergi pályát illetően. 2015-ben a svéd pilóta egy esős versenyen aratott magabiztos győzelmet, legutolsó DTM-es pole pozícióját is itt, Spielbergben szerezte illetve a versenyen elért DTM körrekordot is ő tartja.

„Imádom Spielberget!” – mondja Ekström, aki az osztrák Ellmauban él, majd lelkesen folytatja: „A fekvése tökéletesen egyedi és az egészet áthatja az igényes minőség érzete. A Red Bull Ringen versenyezni mindig fantasztikus élmény. A pálya ritmusa és a szintkülönbség igazán élvezetessé teszi a vezetést, az extrém féktávolságok pedig izgalmas előzéseket tesznek lehetővé.”

René Rast, aki jelenleg harmadik helyen áll a bajnokságban és ugyanígy Ausztriában, Bregenz városában él, szintén kellemes élményeket őriz a spielbergi pályáról: „2014-ben - mindenki meglepetésére- egy Audi R8 LMS versenyautóval nyertem itt futamot az ADAC GT Masters sorozatban. Akkoriban egyértelműen nehezebb autóval versenyeztünk, mint a riválisaink. A szintkülönbségek miatt itt Spielbergen sokkal nagyobb jelentősége van a súlynak.” A teljesítményalapú súlyok eltörlésével azonban ez a gond már a múlté. „Most ismét a sportteljesítmény és a verseny kerül a középpontba.” – nyilatkozta elégedetten Dieter Gass, az Audi Motorsport vezetője. „A DTM sorozatában a Red Bull Ring pályáján haladhatnak legnagyobb százalékban teljes gázzal a pilóták. Minimális egyenetlenségek vannak csupán a pálya felületén és a MotoGP verseny kapcsán készült módosításoknak köszönhetően a rázókövek is laposabbak lettek. Kétségkívül igen izgalmas verseny elé nézünk.”

Az ARD csatorna 14.30 perctől élőben közvetíti az első versenyt szombaton, vasárnap pedig 15 órától látható a második spielbergi futam. Jegyek a www.audi.com/dtm oldalon érhetők el.

 #DTMSpielberg: Tudtad, hogy…

 … az Audi a 2017-es szezonban eddig öt DTM futamot nyert, háromszor indulhatott a pole pozícióból és a 14 futamból 11 alkalommal ő érte el a leggyorsabb versenykört?

… a Red Bull Ringen elérhető 250 km/órás maximális sebességet nem a rajt-cél egyenesben, hanem a hátsó hosszú egyenes végén érik el a pilóták?

… a pálya tengerszint fölött 677 méterrel fekszik és a pályán belüli szintkülönbség eléri a 65 métert?

… a DTM újonc Loïc Duval csupán szimulátorról ismeri a pályát és még sohasem versenyzett Ausztriában?

 

 

 

 

 

 

Az oldal fő támogatója

 

2024.03.29
- A nehéz-tehergépjárművek hétvégi forgalomkorlátozása a húsvéti hétvégén összesen 72 órán át lenne....
2024.03.29
Egyelőre csak koncepció formájában látható az első elektromos Isuzu D-Max pickup, de valószínű nem....
2024.03.29
A magyar rendőrök a francia hatóságok által körözött járművet foglaltak le Csanádpalota autópálya-....
2024.03.28
2024. április 1-től bevezetésre kerül a napi e-matrica Magyarországon. Az úthasználati jogosultság....
2024.03.28
A HangZóna mai vendége Rusznák András igazságügyi járműszakértő. ..
2024.03.28
Új hajtáslánccal bővül a Lexus első dedikáltan akkumulátoros elektromosnak fejlesztett modellje, a....
2024.03.28
Négy új hajó siófoki felavatásával vette kezdetét a 178. balatoni hajózási szezon csütörtökön. ..
2024.03.28
Két kulcsfontosságú modelljükhöz is ráncfelvarrást mutatott be a Seat és további két modell kaphat....
2024.03.28
Második évtizede viselhetik a büszke jelzőt Győrben: az Audi Hungaria üzemelteti a világ legnagyobb....
2024.03.28
Az új Toyota Yaris a kifinomult technológia és a vezetési élmény legfrissebb példája, mely a hibrid....