szakszerviz

Jár a gondoskodás a használt autónknak is

2016.05.18.

Az autók megfelelő karbantartása üzemeltetői feladat, de a tendenciák azt mutatják, hogy sokan kizárólag probléma esetén keresik fel a szervizeket. A gépkocsink megfelelő állapotának fenntartása azonban folyamatos odafigyelést igényel, mivel így garantálható a biztonságos, környezetbarát autózás.

A felelős gépjármű-üzemeltetés minden közlekedő feladata, amennyiben nem megfelelően karbantartott autóval járunk, saját életünket és környezetünk biztonságát is veszélyeztetjük. Sokan azonban ezt nem veszik figyelembe, s a garancia-időszak lejárta után szinte kizárólag akkor fordulnak javítóműhelyekhez, ha hibát észlelnek. Ezzel jelentősen megrövidülhet gépkocsink élettartama, s minőségileg is kifogásolhatóvá válhat járművünk.


A javítások során a hazai ügyfelek alapvetően árkérdést csinálnak a karbantartásból, s jellemzően a legolcsóbb megoldást keresik. A márkaszervizek rugalmasan reagáltak e piaci igényhez, s kedvezőbb feltételek mellett szolgálják ki ügyfeleiket, így akár a 4-8 évnél idősebb autók tulajdonosainak számára is elérhetővé teszik a márkaszervizek szolgáltatásait. A javítás mellett fontos szempont a felhasznált alkatrészek minősége is. Több autógyár kínál kedvező áron alkatrészeket az idős autók számára, érdemes ezeket a lehetőségeket is figyelembe venni, főképp azért, mert az eszközökre garanciát vállal a szerviz.

Az idősebb autókat célzó ajánlatoknak köszönhetően egyre többen térnek vissza a hivatalos márkaszervizekhez, hiszen a költséghatékonyság mellett az ügyfelek igénylik a minőségi munkavégzést. E tekintetben a márkaszervizek felkészültebbek a piaci versenytársaknál, elég, ha a műhelyek felszereltségét vagy a munkatársak képzését hasonlítjuk össze. A márkaszervizek esetében 1500-2000 féle célszerszám áll a szerelők rendelkezésére, de megemlíthetőek a diagnosztikai eszközök is, amelynek ára egységenként 2-4 millió forint között mozog, s emellett komoly összegeket fordítanak az oktatásra is.


- Amikor autót vásárolunk, tisztában kell lennünk azzal, hogy egy olyan közlekedési eszközt veszünk, aminek a fenntartása költséges. Jelentős százalékban akadnak olyanok, akik teljesen elkerülik a rendszeres javításokat. Autónk rendszeres ellenőrzése pedig elengedhetetlen, átlagos futásteljesítmény mellett évente legalább egy alkalommal nézessük át kocsinkat - tanácsolja Erdélyi Péter, a Magyar Gépjárműimportőrök Egyesületének ügyvezető elnöke.

- A rendszeres kontroll azért is fontos, mert így semmi olyan karbantartást nem mulasztunk el, melyek befolyásolhatnák autónk élettartamát vagy minőségét. Az olajcsere periódusok (motor, váltó) kihagyásával például költséges problémákat idézhetünk elő, s akár a környezetet is jobban károsíthatjuk; ha nem ellenőrizzük a fékek állapotát, balesetet idézhetünk elő. A minőség fenntartása mellett az is fontos szempont, hogy a használt autó piacon a vezetett szervizkönyvű autók nagyobb értéket képviselnek, s az eladások során is könnyebb dolgunk van, ha márkaszervizben javíttattuk a kocsinkat - tett hozzá.


Javítási periódusok:

Motorolaj-csere periódus: 15-30.000 kilométerenként
Automataváltó olajcsere: 60-80.000 kilométerenként
Fékfolyadék csere: 60-80.000 kilométerenként
A féktárcsa, fékpofa karbantartási igénye a vezetési stílustól függ.

Az "Értünk hozzá" kampányról
Tizenkilenc MGE tagvállalat (30 márka képviseletében) úgy gondolta, szakmai összefogásra van szükség annak érdekében, hogy a márkaszervizek által képviselt valós értékek kerüljenek a köztudatba. A márkaszervizek garantálják a gépjármű biztonságát, garanciát adnak munkájukra és a beépített eredeti gyári alkatrészekre. A résztvevő márkák egy közérdekű tájékoztató kampányt folytatnak, amelynek részeként létrehozták a www.ertunkhozza.hu honlapot, és az autozzbiztonsagosan.hu blogot, hogy bemutassák azokat a valós és hiteles értékeket, amelyeket a márkaszervizek képviselnek, és amelyek fontosak valamennyi autós és közlekedés biztonsága számára. 

 

Az oldal fő támogatója

 

2022.01.20
A Pest megyei rendőrök az elmúlt napokban az M0 autóúton tevékenykedtek, két horrorkaravánt is....
2022.01.20
A Volkswagen autógyártó 2021-ben lényegesen több járművet tudott eladni az Egyesült Államokban,....
2022.01.19
Eltűnő kategóriák, halálra ítélt topmodellek? Hihetetlen, de egyre népesebb a mezőny. ..
2022.01.19
- A Dacia legyártotta a hétmilliomodik járművét dél-romániai üzemében, amely 1968 óta működik -....
2022.01.19
Mexikó a hetedik legnagyobb autógyártó a világon. Az országban 2021-ben kevesebb autót gyártottak,....
2022.01.19
- A Continental csoporthoz tartozó ContiTech Fluid Automotive Hungária Kft. makói üzeméből....
2022.01.19
Volt, amit egyszerűen kalapácsnak, míg más autót egyenesen a család barátjának neveztek el. Egy....
2022.01.19
- Tavaly a Liszt Ferenc Nemzetközi Repülőtéren 4,6 millió utas és 183 ezer tonna légiáru fordult....
2022.01.19
A prémium járműveket gyártó Audi az értékesítés csekély visszaeséséről, egyidejűleg az elektromos....
2022.01.19
A Stellantis N.V. alapító társaságai merész és jövőbetekintő szelleméből született pontosan egy éve....