légi közlekedés
Az Environmental Science & Technology szaklapban közzétett tanulmány modelljében adott repülőgépmotor-típusok és ezek teljesítményét vette figyelembe. Ezeket összevetették az időjárási viszonyokkal és a kondenzcsíkok légköri hatásaival – írta a The Daily Mail.
A tanulmány szerint, ha csak repülőgépek 1,7 százaléka térne el minimálisan az eddig megszokott repülési magasságtól, az már jelentősen csökkentené ezeknek a felhőknek a képződését, ez pedig a szennyeződés csökkenésével járna.
A kondenzcsíkokból úgynevezett pehelyfelhők keletkeznek, amelyek felülete kilencszerese a repülőgépek nyomán keletkező vonalszerű csíknak. A kondenzcsíkból kialakuló cirrusfelhők visszaverik a felszínről sugárzó hőt, vagyis fokozzák az üvegházhatást.
A Londoni Imperial College építőmérnöke szerint a légiközlekedés az egyik legszennyezőbb iparág. A tanulmány pedig azt jelzi, hogy milyen nagy lehetőségek vannak a repülőgépek ökológiai lábnyomának csökkentésében.