autóipar

Jó a renoméja a Toyotának

2017.07.18.

A Business Insider szerint 2016-ban az egy évvel korábbihoz képest 4,6%-al több, mintegy 88,1 millió új autó talált gazdára világszerte. Ebből közel 10,2 millió darabot, azaz nagyságrendileg minden nyolcadikat a világ leginnovatívabbnak és legzöldebbnek tartott autógyártója, a Toyota, és prémium márkája, a Lexus adta el.

Az idén immár 20 éve környezetbarát hibrid modelljeivel hódító Toyota, és luxusmárkája, a világ vezető prémium hibrid gyártójaként ismert Lexus együttesen tavaly közel 10,2 millió új autót értékesített világszerte. Ezzel a japán gyártó minimális lemaradással a második helyre szorult az autógyártók rangsorában (csak hogy az idei év első negyedévének végére már vissza is szerezze az elsőséget), ám mindezt úgy tette, hogy közben messze a Toyota volt a legnépszerűbb autómárka a legtöbb országban.

A brit Regtransfers által összesített adatok, és az azok alapján készült infografika  tanúsága szerint ugyanis a Toyota márka tavaly 49 országban végzett az értékesítési statisztikák élén, amit egyetlen másik márka sem tudott még csupán megközelíteni sem.

Ez persze nem véletlen annak ismeretében, hogy a Toyota évek óta az egyetlen autógyártó (és autómárka), amelynek három modellje is szerepel a világ tíz legnépszerűbb autója között (az Európában nem forgalmazott Camry, a hibrid meghajtása révén idehaza is rekordokat döntögető RAV4 és az örök kedvenc, világelső Corolla), miközben a Hilux révén a világ legnépszerűbb pickupját is jegyzi.

Világszintű eladások

A modelljeinek legendás megbízhatóságáról, elnyűhetetlenségéről és alacsony fenntartási költségeiről ismert, újabban azonban látványos, trendi dizájnjával is hódító japán autógyártó elképesztő világszintű sikerének titka kétségtelenül a húsz éve általa kifejlesztett és világhódító útjára indult hibrid technológia: az elmúlt húsz évben a Toyota és a Lexus több, mint 10,5 millió hibrid autót értékesített világszerte, és miközben az első 1 millió hibrid modell eladásához 10 év kellett, addig az utolsó 1 millió már kevesebb, mint 1 év alatt talált gazdára, a hibrid értékesítések növekedésének üteme pedig folyamatosan növekszik.

Világszintű eladások

2016-ban egyébiránt a világ autópiaca 2012 óta a legdinamikusabb növekedést produkálta, aminek motorja Kína (+3,2 millió új autó) és az EU voltak (+1,1 millió új autó). Az idei évben a szakértők hasonló dinamikájú növekedést várnak, aminek köszönhetően a Toyota akár 10,58 milliós értékesítéssel is zárhatja az évet (szemben az eredeti, 10,2 milliós céllal), ami a vállalat fennállásának legjobb eredménye lehet. 

 

Az oldal fő támogatója

 

2022.07.06
A magyar mérnöki tudás mindig rendelkezésre állt speciális járművek tervezéséhez és fejlesztéséhez....
2022.07.06
- Halálra gázolt egy kétéves gyereket egy kisteherautó Hajdúhadházon szerda délután - közölte a....
2022.07.06
Újabb hátborzongató videót tett ki közösségi oldalára a Magyar Közút Nonprofit Zrt. Mondhatnánk,....
2022.07.06
A Stellantis gyártási igazgatójától hangzott el a baljós gondolat: a villamosítás az autóipar....
2022.07.06
Életbe lépett szerdán az az európai uniós rendelet, amely a közúti közlekedésbiztonság javítása....
2022.07.06
- Személygépkocsival ütközött és meghalt egy motoros az 56-os úton Várdomb közelében - közölte....
2022.07.06
A Hyundai története 1947-ben kezdődött, amikor Chung JuYung megalapította a Hyundai Engineering and....
2022.07.06
Duplázott az az autós, aki a 37-es számú főúton jelentősen túllépte a sebességhatárt, ott ahol a....
2022.07.06
- Kibővíti lakossági zajvédelmi programját a Budapest Airport szeptembertől, a következő három....
2022.07.06
Beszélgess utasoddal vagy a csapat többi tagjával, miközben motorozol, hallgassátok együtt a....