kínai autó
Négyszáz újdonsült autótulajdonos pertársaságot alapított, s jogi úton próbál elégtételt venni amiatt, hogy szerintük feleslegesen fizettek többet az SU7 Ultra csúcskategóriás modellhez kínált extra légbeömlőkért, mert azok diszfunkcionálisak, és semennyire sem növelik a hűtésrendszer teljesítményét.

A tulajdonosok 42 ezer jüannal (kb. kétmillió forint) nagyobb árat fizettek a február végén piacra dobott Ultra légbeömlős verziójáért az alapmodellhez képest. A gyártó úgy reklámozta a szénszálas motorháztetőbe épített dupla légcsatornát, hogy javítja az autó aerodinamikáját és hűtését, ezáltal pedig jobban használható ki az autó teljesítménye.
Az autótulajdonosok azonban vizsgálódni kezdtek, és azt tapasztalták, hogy a légbeömlők semmilyen szerkezeti különbséget nem mutatnak a standard verziókhoz képest, nincs is légáramlás a csatornákon keresztül, és a hőkamerást vizsgálatok sem mutatnak kézzelfogható hőelvonást. Az észrevételekre reagálva a Xiaomi bocsánatot kért, és el is ismerte, hogy nem volt egyértelmű a termékleírás. Kétezer jüant (kb. százezer forint) érő hűségpontot ajánlott a tulajdonosoknak, és azt is felajánlotta, hogy lecseréli a légbeömlős motorháztetőket hagyományos alumínium motorháztetőkre.

Sok tulajdonos elutasította az ajánlatot, arra hivatkozva, hogy erre túl sokat – állítólag 30-40 hetet – kéne várniuk, de eleve nem tartják méltányosnak a kártérítést. „Nem dekorációt, hanem teljesítményt akartam” – mondta egyikük.
A vállalat számára mindez azért is jelent problémát, mert az elmúlt három héten folyamatosan estek az autóeladások, amit autópiaci elemzők bizalomvesztéssel magyaráznak. A helyzetet bonyolítja, hogy a vállalat éppen arra készül, hogy piacra dobja a YU7 crossoverét, amely az EV-járművek felsőkategóriás piacát gazdagítaná.
Jogi szakértők szerint, amennyiben harmadik, független fél által végzett tesztek megerősítik, hogy a légcsatornák nem működnek, a Xiaomi büntetéseket kaphat a megtévesztő reklám miatt. A vállalat azonban egyelőre nem döntött arról, hogy kérjen-e független vizsgálatot, vagy zokszó nélkül eleget tegyen a pereskedni akarók követeléseinek, nem bonyolódva bele a hosszú jogi vitákba.

A tulajdonosok jogi képviselői szerint a gyártó megsértette a kínai fogyasztóvédelmi törvényt, de az illetékes pekingi szakhatóság nem talált bizonyítékot erre, és azt javasolta a fogyasztóknak, hogy bíróság előtt bizonyítsák az igazukat.
Az autóipar mezejére lépett technológiai és telefongyártó óriás február végén dobta piacra a hárommotoros elektromos, 1548 lóerős szuperautót, amely mindössze 1,98 másodperc alatt éri el a 100 km/órás sebességet.
Nemrég az ütötte ki a biztosítékot az autó újdönsült tulajdonosainál, hogy a Xiaomi olyan frissítést adott a jármű szoftverére, amely normál vezetési körülmények között 1548 lóerőről körülbelül 900 lóerőre korlátozta az autó maximális teljesítményét. A felháborodás miatt a Xiaomi a frissítés visszavonására kényszerült.