kínai autó

A tulajdonosok nyomásának engedve a Xiaomi feloldja a szuperszedán teljesítménykorlátozását

2025.06.21.

Engedve az autótulajdonosok nyomásának a Xiaomi nem fogja korlátozni az SU7 Ultra elektromos szuperszedánja teljesítményét – jelentette be a vállalat.  

A sportkocsi alig három hónapos múltra tekint vissza. Az autóipar mezejére lépett technológiai és telefongyártó-óriás február végén dobta piacra a hárommotoros elektromos, 1548 lóerős szuperautót, amely mindössze 1,98 másodperc alatt éri el a 100 km/órás sebességet, a végsebessége pedig 350 km/óra.

Az autót azzal a nem titkolt céllal alkották meg, hogy megdöntse a Porsche Taycan nürburgringi pályacsúcsát. A cél nem elrugaszkodott a valóságtól, hiszen az 1900 kilogrammos autó 465 kilogrammal könnyebb a Porsche Taycan Turbo GT-nél, miközben leszorítóereje meghaladhatja a két tonnát.

Az értékesítés kezdete után, másfél óra alatt tízezer Ultrára adtak le rendelést, lekötve az egész éves kvótát. A sportautó legalább olyan sikert aratott, mint a Xiaomi első, tavaly márciusban indított alapmodellje, az SU7-es, amely egész éves kvótáját alig 24 óra alatt kötötték le.

Az Ultra körüli viták az után bontakoztak ki, hogy a Xiaomi kiadta a járműszoftver 1.7.0-s frissítését, amely normál vezetési körülmények között 1548 lóerőről körülbelül 900 lóerőre – mintegy 58 százalékra - korlátozta az autó maximális teljesítményét. A vállalat kikötötte, hogy a teljes teljesítmény igénybe vételéhez a tulajdonosoknak vezetési teszten kell átesniük, amolyan időmérő vizsgán egy hitelesített versenypályán, bizonyítandó, hogy kordában tudják tartani a pokolian erős autót. A frissítés ráadásul holtidőt is beiktatott a rajthoz, megakadályozandó, hogy a hatalmas teljesítményű autó „kilőjön”, elindulva a közlekedési lámpánál. 

A világhódító útjára készülő vállalat szóvivője biztonsági okokkal indokolta a teljesítménykorlátozást, mondván, az extrém teljesítmény miatt az autó képességeinek teljes kihasználásához megfelelő vezetési tapasztalat és pályaviszonyok kellenek. A szóvivő magyarázata szerint a maximális teljesítményt megfelelő gumiabroncsokhoz és versenypályás használatra tervezték.  „Azt akarjuk biztosítani, hogy a tulajdonosok biztonságosan élvezhessék ezt a teljesítményt” – mondta.

A korlátozások azonban azonnal vitát váltottak ki az autótulajdonosok körében, akik kifejezetten a páratlan gyorsulási és teljesítményadatok miatt vásárolták meg az 529 900 jüanos alapáron (kb.25  mFt) kapható szedánt. Az online fórumokon és közösségi médiaplatformokon heves viták bontakoztak ki, egyes tulajdonosok azzal érveltek, hogy korlátlanul akarják használni az autó teljesítményét, ha már ennyit fizettek érte. Mások inkább a biztonságra helyezték a hangsúlyt, belátva, hogy ilyen bivalyerős autó komoly kockázatot jelent olyan tulajdonosok kezében, akiknek nincs elegendő tapasztalata nagy teljesítményű sportautók vezetésében.

A két tűz közé kerülve a Xiaomi végül engedett a teljesítménybolondok nyomásának, és  visszavonta a korlátozó szoftverfrissítést, fogadkozva, hogy a jövőben átláthatóbban fogja kommunikálni az effajta beavatkozásokat.  „Nagyra értékeljük közösségünk szenvedélyes visszajelzéseit, és a jövőben jobb átláthatóságot fogunk biztosítani” – így a vállalat képviselője.

Az eset mindenesetre rávilágít arra az ellentmondásra, amely kibontakozóban van az autóiparban, kiváltképpen a BEV szegmensben. Miközben az autógyártók – egymással versenyt futva, feszegetve a határokat – egyre nagyobb teljesítményű autókat gyártanak, a tulajdonosok vezetési képességei, reflexeik és rutinjuk nyilvánvalóan nem sokat változik. Az evolúció nem tart lépést a rohamos technológiai fejlődéssel. Ez a diszkrepancia egyre nagyobb kockázatokkal jár, amelyekre elsősorban a közlekedésbiztonsági hatóságoknak kell választ adniuk, másodsorban az autógyártóknak is megoldást kell találniuk a dilemmára úgy, hogy közben kielégítsék az ínyenc vásárlók teljesítményéhségét.

Könnyű belátni, hogy az ilyesfajta viták csak fokozzák a csecsemőkorban járó márka iránti érdeklődést, ingyenreklámot csinálva a vállalatnak, amely villámsikere amúgy is minden elismerést megérdemel. A techóriás első modelljét, a SU7-et alig egy éve kezdték forgalmazni Kínában, s az idén februárban már piacra került az Ultra. A márka harmadik autóját, a Yu7 crossovert nemrégiben mutatta be fotókon a forgalmazási engedélyt adó ipari minisztérium, és már tesztelik az utakon a Xiaomi SUV-ját.

Eközben az elmúlt két hónapban két olyan hangzatos baleset is történt az SU7 modellel, amely napokra-hetekre lekötötte az autók és az ágazat iránt érdeklődőket, és bizonyosan nem rontott a márka népszerűségén.

 

Az oldal fő támogatója

 

2025.07.13
Az első futamban rajt-cél győzelmet aratott, a másodikban pedig harmadikként ért célba a címvédő és....
2025.07.13
Szöveges és térképes figyelmeztető előrejelzést adott ki Magyarország területére 2025. 07. 13.....
2025.07.12
Az 1970-es években az IKARUS a világ egyik legnagyobb autóbusz gyára volt. Történetéhez számos....
2025.07.12
A balesetek megelőzése érdekében 42 balatoni vasúti átjáróban készült el a figyelmeztető....
2025.07.12
Kifizetődőbb a Kínában sikeres modellek európaisítani és onnan importálni őket még az extra vám....
2025.07.12
A Szlovák Vasutak (ŽSR) alkalmazottai pénteken arról tájékoztattak, hogy a következő hetekben....
2025.07.12
Az Xpeng is ugyanolyan álmokat szöveget, mint jó néhány autógyártó Kínában: le akarja taszítani a....
2025.07.12
Informatikai rendszerprobléma merült fel 2025. július 12-én 11 óra 30 perctől a közúti....
2025.07.12
Immár hatodik alkalommal díjazták Családbarát Munkahely címmel a tatabányai Bridgestone-t. A „....
2025.07.12
A HUMDA Országos Ralibajnokság márkakupája a Peugeot Kupa, melyet a Peugeot magyarországi....