tanulmányautó

A Lexus Micro LS egyszemélyes, teljesen elektromos, háromkerekű, autonóm városi kapszula – azaz nem is állhatna messzebb a márka jelenlegi palettájától. Sőt, a szó klasszikus értelemben a Micro LS nem is autó – és pontosan ez benne a lényeg. A japán márka az LS-családot újra pozícionálja: ahelyett, hogy a hagyományos zászlóshajó limuzinszerepét erősítené, különböző méretű és rendeltetésű „luxustereket” kínál, a hatkerekű MPV-szerű LS Concepttől egészen a Micro LS mikromobilitási kapszuláig. Ez a jövőkép teljesen felrúgja a korábbi szabályokat: a luxus nem a méretben vagy a lóerőkben rejlik, hanem abban, hogy az utas milyen nyugalomban, kényelemben és privát térben töltheti az utazást – még ha az utazás csupán néhány percig tart is.
A Micro LS feladata kifejezetten egy hosszabb út utolsó kilométereinek megtétele. A mind zsúfoltabb, sokszor az autóforgalomtól elzárt városrészekben a Lexus szerint a jövő mobilitása nem nagy, többtonnás gépekről szól majd, hanem hatékony, tiszta és elegáns mikromobilitási eszközökről. Olyanokról, amelyek beférnek a szűk utcákba, kis helyen megfordulnak, parkolóhelyet alig igényelnek, cserébe pedig maximális kényelmet adnak – igaz, csupán egyetlen utasnak.
A Micro LS működésének egyik legérdekesebb része a bejutás: a jármű eleje futurisztikus rámpaként lefelé billen, és feltárja a belső teret. Nincs hagyományos ajtó, nincs klasszikus küszöb. Ez a megoldás nemcsak látványos, hanem praktikus is: mikromobilitási eszköznél minden centiméter számít, a jármű orrán lévő ajtó pedig egyszerűvé teszi a ki- és beszállást.

A belső tér ennek megfelelően egyetlen, ám rendkívül kifinomult ülés köré épül. A Lexus szerint a „Luxury Space” filozófiában a tér minősége fontosabb, mint a mennyisége: az itt töltött percek ugyanolyan megnyugtatók, inspirálók és kényelmesek, mint egy nagy limuzin hátsó ülésén töltött félóra. A bambusz vagy fa ihlette felületek, a hangulatvilágítás, a hangtalan mozgás mind-mind ezt szolgálják.
A tanulmány a vezetés fogalmát is átírja. A Micro LS teljesen autonóm, nincs kormány, nincs pedálsor, nincsenek hagyományos kezelőszervek. Az utas nem vezet, hanem utazik – a mesterséges intelligencia pedig eldönti a legjobb útvonalat, tempót, manővereket. A Lexus célja az, hogy a városi közlekedés stresszét teljes egészében kiiktassa.
További autós tartalmakért kövess minket Facebookon is!