Peugeot

Jól teljesít a PSA Peugeot Citroën SCR technikája

2016.01.25.

A PSA Peugeot Citroën örömmel üdvözölte azokat az első, a szabályozásnak és hitelesített értékeknek megfelelő eredményeket, amelyeket a Peugeot 208 és a Peugeot 508 ért el az Ökológiai, Fenntartható Fejlődési és Energiaügyi Minisztérium műszaki bizottsága által végzett teszteken.

Az eredmények megerősítik az egyedülálló BlueHDi kipufugógáz utókezelési technika hatékonyságát. A rendszer lelke a részecskeszűrő (FAP) előtt elhelyezett szelektív katalizátoros redukciós egység (SCR). Ez a megoldás akár 90 százalékig csökkenti a dízelmotor által kibocsátott kipufogógázban megtalálható nitrogén-oxid mennyiségét, és ezzel a benzinmotorok szintjére szorítja le a NOx-kibocsátást. A dízelmotorok előnye, hogy CO2-kibocsátásuk 15 százalékkal, üzemanyag-fogyasztásuk pedig 20 százalékkal kisebb, mint benzines társaiké. A szakma és a felügyelet jelenleg egyöntetűen a BlueHDi rendszert tartja a leghatékonyabbnak a nitrogén-oxidok kezelésében.


A rendszer sikerességébe vetett meggyőződés vezette a PSA Peugeot Citroënt azoknak a fejlesztéseknek és beruházásoknak a végrehajtásához, amelyeknek köszönhetően a csoport 2013 végétől, a szabályozásban előírthoz képest két évvel korábban, fokozatosan bevezette ezt a technikát az Euro 6 dízelmotorokkal felszerelt modelleknél. Az SCR rendszer kifejlesztéséhez vállalt beruházások összege több száz millió euróra rúgott. A PSA Peugeot Citroën a BlueHDi technika kifejlesztése során mintegy száz szabadalmat jegyeztetett be; a hatékonyság növelésére és a költségek csökkentésére irányuló fejlesztések folyamatosan zajlanak 2017. szeptemberig, az Euro6.2 norma bevezetésének időpontjáig.


A már eddig elért eredmények megerősítik a PSA Peugeot Citroën előnyét a dízel- és benzinmotorok terén, amely bizonyítja, hogy a csoport számos olyan műszaki megoldással rendelkezik, amely a változatos felhasználások eltérő igényeinek kielégítését szolgálja. A PSA Peugeot Citroën bizakodó a hamarosan érkező, újabb teszteredmények eredményeit illetően. Jelenleg a csoport az elektromos járművek második nemzedékének, valamint az újratölthető benzines hibrid járművek új kínálatának 2019-ig történő kifejlesztésén dolgozik.

 

 

Az oldal fő támogatója

 

2025.12.17
Ausztriában továbbra is egyre többen váltanak országos Klimaticketet – még annak ellenére is, hogy....
2025.12.17
A Renault a 2025-ös Solutrans 2025 szakkiállításon hivatalosan is bemutatta a Trafic legújabb,....
2025.12.17
Szöveges és térképes figyelmeztető előrejelzést adott ki Magyarország területére 2025. 12. 17.....
2025.12.16
Az Európai Unió enyhített kedden az új gyártású belső égésű motorok - benzin- vagy dízelüzemű autók....
2025.12.16
Pár hete minden média felületen találkozhattunk a szomorú hírrel, hogy milyen komoly baleset....
2025.12.16
Az AutoWallis kiskereskedelmi üzletága két új prémium kategóriás kínai autómárkát vezet be a magyar....
2025.12.16
Az ukrán hadsereg folyamatosan fejleszti védelmi- és támadó képességeit, és ezzel összefüggésben....
2025.12.16
A vadonatúj Mazda CX-5 új korszakot nyit a márka életében: az első modell, amely megkapja a Mazda E....
2025.12.16
Egy új brit–kínai kutatás szerint a fedélzeti hangasszisztensek aktív használata jelentősen....
2025.12.16
Visszakerül a Forma-1-es versenynaptárba a Portugál Nagydíj. ..