limitált széria

A MINI a Deus Ex Machina ruházati- és életmódmárkával együttműködve két exkluzív John Cooper Works modellről rántja le a leplet. A MINI John Cooper Works és a Deus Ex Machina partnersége a kézműves szaktudás, a kultúra és az ezeket formáló közösségek iránti mély tisztelet jegyében, két exkluzív négykerekű képében ölt testet – azon életstílus guruló nagyköveteiként, amelynek égisze alatt a sebesség iránti megszállott rajongás abszolút kreativitással és részletekbe menően átgondolt kialakítással egyesül. E két modell azoknak készült, akik nem csupán ismerik a teljesítményt, de meg is élik és szívükbe zárják minden aspektusát.
Mindkét modell műszaki alapját a MINI John Cooper Works adja: az első, tisztán elektromos meghajtású MINI JCW maximális teljesítménye 190 kW / 258 lóerő, a második, belsőégésű erőforrással szerelt MINI JCW maximális teljesítménye pedig 170 kW / 231 lóerő. A két négykerekűt a tetőkre fényezett nagyméretű, fehér „X” motívum köti össze, amely a közös megvalósítás, a MINI JCW x DEUS együttműködés szimbóluma is egyben.
A műszerfalak mechanikus jellegét látható varrások, élénk kontrasztok és tradicionális megoldások hangsúlyozzák, miközben az anyaghasználat és a színvilág merész párost alkot. A tökéletesség helyett az eredetiség áll a középpontban: a tervezők a „nyers, kézműves megközelítés” előnyeit közvetítik, a „tökéletlenség szépségét” ünnepelve. A karosszérián számokból, geometriai elemekből és élénk színekből álló, látványos grafikák tisztelegnek a MINI motorsport-karrierje előtt.
A Skeg – karcsú, elektromos és tengerparti
A tisztán elektromos meghajtású Skeg egy letisztult, minimalista és csendes lázadó, amely anyaghasználata, technológiái és filozófiája tekintetében is a szörfözés világából merít ihletet: üvegszál, gyorsulás és minimalizmus.
Karosszériáját első ránézésre az élénk sárga és az ezüst árnyalatok merész kölcsönhatása határozza meg – a MINI elektromos mobilitás iránti progresszív elköteleződése előtti főhajtásként. A jármű-sziluettet világító hűtőrács, tetőszárny és széles kerékívek nyomatékosítják, miközben a félig átlátszó üvegszál elemek 15 százalékkal csökkentik az autó saját tömegét és jelentős mértékben javítják a légellenállást.
A nagyméretű Flex Tip Surf tetőszárny úgy öleli körbe a légáramlatot, ahogyan egy szörfdeszka a tenger hullámait. Formája egy homorú deszka alsó feléből merít ihletet, amely a mozgásból felhajtóerőt varázsol és a formatervezést funkcióval ruházza fel.
A tetőn keresztbe feszített hevederek a szörfdeszkák bevált rögzítési megoldásaira utalnak, mialatt a MINI új modellcsaládjának jellegzetesen minimalista formatervezési részleteit is tovább fokozzák – miként a műszerfal kiegészítő megoldásaként, úgy a kormánykerék „6-órás” pántjaként is.
A tető, a frontrész, a hátsó kialakítás és az utastér egyedi gyártású üvegszálas elemei változatos fényjátékot hoznak létre: áttetszőek, erősek, reagálnak a napszakra és a környezetre, miközben a műszerfal egyértelműen egy szörfdeszka szerkezetét idézi: könnyű, rugalmas és jól megkülönböztethető.
A Machina – hangos, alacsony és belsőégésű
A Machina egy olyan John Cooper Works modell, amelynek kompakt méretei a nyers mechanizmust és a motorsport lüktető szívverését éltetik. A versenyzés élvonalában inspirált négykerekű a színtiszta szenvedély szimbóluma, hamisítatlan funkcionalitással felvértezve.
A modell karosszériája a MINI motorsport-öröksége előtt tiszteleg. A mérnökök minden egyes részletet a funkcionalitást és az érzelmi telítettséget szem előtt tartva terveztek meg.
A különleges négykerekű azonnal szembetűnő stílusjegye a merész kontrasztokkal tarkított, vörös, fehér és fekete trikolor-fényezés, valamint a csomagtérajtót díszítő „DEUS” felirat. A klasszikus stílusban szélesített kerékívek a formát funkcionalitással vegyítve idézik a motorsport élvonalát, miközben a motorháztetőre erősített négy plusz fényszóró a brit prémiummárka ralis gyökereit hozza vissza a jelenbe. Az egyedileg legyártott lámpatestek visszafogott Deus márkajelzést viselnek, garantálva a teljesítmény és a hamisítatlan megjelenés párosát.

A Machina hátsó diffúzor-vonalvezetését a Zöld Pokolban edzett MINI JCW versenyautóé ihlette, amely az agresszív megjelenés mellett a modell körüli légáramlatot és az autó menetstabilitását is optimalizálja. A középen tomboló kipufogórendszer egyszerre esztétikai és funkcionális megoldás, méltó orgánummal szólaltatva meg a belsőégésű erőforrást.
Az autó frontrésze teljesen egyedi hűtőrácsot kapott, a kör alakú első fényszórók helyén pedig két-két menetfénnyel díszített légbeömlő segíti az erőforrás hűtését. A MINI John Cooper Works ellentmondást nem tűrő menetteljesítményéről Can-Am stílusú tetőszárny is árulkodik, a motorsport azon korszakából, amikor az innovációk a mérnöki teljesítményt és a megjelenést egyaránt a végletekig maximalizálták.
A JCW modell utasterében szintén a vörös, fehér és fekete árnyalatok dominálnak – letisztult stílusban, célszerűséget éltetve, minden kétséget kizáróan a MINI John Cooper Works modellek örökségeként. A vezetőt ötpontos verseny biztonsági övek védik, aki így tökéletesen eggyé válhat a vezetés élményével.
Amellett, hogy kiváló tapadást biztosítanak, a nyers alumíniumból készült lábtérlemezek a Deus Ex Machina egyedi motorkerékpárokat készítő műhelyeinek esszenciáját is idézik – az abszolút teljesítmény és a kézműves szaktudás iránti kölcsönös szenvedélyt éltetve, Sydney-től, Los Angelesen át, egészen Canggu végeláthatatlan partszakaszáig.
A súlycsökkentés a modell minden felületét áthatja, legyen szó akár a lecsupaszított, fehér színű „X” motívumokkal díszített ajtókárpitokról, vagy a szövetből készült műszerfalról – könnyűszerkezetes, tartós és elegáns, amely a kézműves precizitás magával ragadó energiáját hirdeti. A látható bukókeret nem csupán magabiztos kiállást, de rendkívül merev vázszerkezetet is garantál – kétséget sem hagyva a modell szűretlen motorsport-génjei felől.
A Machina vezérlőelemei a funkcionalitást és a közvetlenséget éltetik. A mérnökök minden gombot és kapcsolót úgy terveztek meg, hogy azok még a legextrémebb vezetési szituációk közepette is megbízhatóan, intuitívan működtethetők legyenek.
A középkonzol alján elhelyezett kapcsolósor klasszikus elem – semmi komplex menürendszer, csak a közvetlen, mechanikus kapcsolat ember és gép között. Minden egyes kapcsoló külön funkciót aktivál. A hidraulikus kézifék nagyméretű karja például összetéveszthetetlen pontossággal adagolható.
A két különleges modell lendületes dizájnját és rendkívüli megoldásait Matt Willey grafikus művész, a MINI kreatív részlege, a Designworks szakemberei, valamint a Deus Ex Machina kreatív igazgatója, Carby Tuckwell vezette kreatív csapat közösen álmodta valóra.
További autós tartalmakért kövess minket Facebookon is!