IAA 2013

Kétszeres Audi A3 Cabriolet-premier - Frankfurtból jelentjük

2013.09.11.

Kétszer is bemutatkozott Frankfurtban a győri Audi Hungaria Motor Kft. új járműgyárában készülő Audi A3 Cabriolet. Előbb hétfőn este a Fraport Arénában rendezett Volkswagen-csoport Night Eventen, majd kedden délelőtt az Audi-standján a Motor Show 2013 rendezvényen. Óriási érdeklődés kísérte a bemutatókat.

Helyszíni jelentés Frankfurtból

Az idei IAA-an 159 új modellt mutatnak be a gyártók, a VW-csoport ehhez jelentősen hozzájárul. A hétfő esti Fraport Arénában rendezett esten óriásokat és törpéket is felvonultatott a wolsburgi központ.

Öröm volt az örömben, hogy az estnek több magyar vonatkozása is volt. A Győrben készülő, s már említett A3-as Cabriolet mellett a VW prezentálta az új Lamborghini Gallardót, amelynek motorja ugyancsak Győrben készül. De a magyar szálat erősítette Leslie Mandoki, azaz Mándoki László, aki a VW és az Audi zenei igazgatójaként ezúttal is a zenéről gondoskodott.

A látványos, külsőségeiben is show-ra emlékeztető esten az elektromobilitás játszotta a főszerepet. Sokszor elhangzott a fenntartható fejlődés, a környezetvédelem és a Co2 kibocsátás csökkentésének fontossága. A konszern valóságos arzenált vonultatott fel e-autókból, s a már említett törpék és óriások egyaránt megtalálhatók voltak a kínálatban.

A törpék sorát a VW haszonjárműve, az E-load Up nyitotta, egy  köbméteres rakodóterével, rugalmasságával és tisztán elektromos hajtásával kiskereskedők, kisvállakozók autója lehet.  

Az e-load up - mely hamarosan kereskedelmi forgalomba kerül - kis méretű, fenntartása nem drága, rugalmasan alakítható és környezetkímélő.

Hajtására egy majdnem teljesen csendes, 60 kW/80 LE elektromos motor szolgál, melynek 201 nM-es nyomatéka az első fordulattól rendelkezésre áll, így az autó 12,4 másodperc alatt gyorsul 100 km/h sebességre, végsebessége pedig 130 km/h. Lítium-ion akkumulátorának tároló kapacitása 18,7 kWh, kis önsúlyának köszönhetően egy töltéssel 160 km-es utat tud teljesíteni. Töltő csatlakozója az e-up!-hoz hasonlóan az üzemanyag sapka alatt van, opcióként elérhető hozzá a Volkswagen és más gyártók által használt CSS kombinált töltőrendszer.

Nem kicsi, de elektromos a színpadra lépett vagy inkább hajtott Audi A3 e-tron, amely ugyan már ismert volt, szériagyártása azonban csak most indult, jelenlétét ez tette indokolttá. Az A3 sportback -e-tron Plug-in-Hybrid, 204 lőerővel, száz kilométeren mindössze másfél liter benzint fogyaszt, amit úgy ér el, hogy ötven kilométeres sebességig az elektromotor hajtja az autót. Végsebessége 222 km/óra.

 Aztán jöttek a nagyágyuk. Előbb a Porsche Panamera S E-Hybrid, 270 kilométeres végsebességgel, 3,1 literes fogyasztással, potom 110.000 euróért.

Majd az Audi design autója, amely még 110.000 euróért sem kapható, neve pedig nanuk quattró.Öt literes, V10-es motorral szerelve, 544 lóerővel 3,8 másodperc alatt éri el a százat.

Audi nanuk quattró

És persze jött a legnagyobb ágyú, a Bentley GT V8 S, a maga 308 kilométeres végsebességével, kétmillió euró feletti árával.

És nekünk a legnagyobb ágyú, mert nálunk készül Magyarországon, az Audi A3 Cabriolet, amelyen pár napja bemutattunk, sok képpel ezen a linken olvashat róla.

A rendezvényén végén Martin Winterkorn, a VW igazgatótanácsának elnöke mondott beszédet.

 - A Volkswagen-csoport elektromos mobilitási programjának célja, hogy a Csoport piacvezető pozíciót érjen el. "Megfelelő időben indítjuk útnak programunkat, és valamennyi gépjármű osztályban jelentkezünk elektromos hajtással, mely elérhetővé teszi, hogy 2018-ra valamennyi tekintetben piacvezető szerepet érjünk el, beleértve az elektromos autók kategóriáját is."-jelentette be dr. Martin Winterkorn, a Volkswagen AG. elnöke a Frankfurti Autókiállítás megnyitását megelőző estén sorra került rendezvényen.

VW Night Event a Fraport Arenában

Martin Winterkorn hangsúlyozta meggyőződését, hogy "a Volkswagené a legátfogóbb megközelítés a jövő mobilitásának irányába, hiszen kínálata a leghatékonyabb és környezetkímélő dízel, benzines vagy földgáz hajtástól kezdve a klasszikus hibrid, elektromos hajtású vagy plug-in hibrid változatokig terjed - melyhez fogható palettát más gyártó nem tud felmutatni." A vállalat új vásárlókat akar magának megnyerni a műszakilag érett, hétköznapi használatban igen gyakorlatias, és elérhető elektromos járművekkel. Ezen az úton haladva mutatja be a teljesen elektromos hajtású e-up! és e-Golf változatokat, az Audi A3 e-tron plug-in hibridet vagy a Porsche Panamera S-E-Hybrid változatot a mai napon nyitó frankfurti kiállításon.

Winterkorn beszédében azt is aláhúzta, hogy " az elektromos autó nem lehet kerekeken járó "kompromisszum", mert annak valamennyi elemével meg kell győznie a vásárlókat. Jelenleg ugyanis a vevők első elvárása a kompatibilitás és a fenntarthatóság, így a nulla kibocsátású városi autótól a plug-in hibrid változatokig valamint a 3 literes sportautókig ennek kell megfelelni. Így a vásárlók döntik el számunkra, hogy milyen jellegű elektromos mobilitást akarnak." - jelentette ki a Volkswagen elnöke.

Első megközelítésben a Volkswagen-csoporthoz tartozó márkák 14 típusa lesz elérhető 2014 végéig elektromos vagy hibrid változatban, és amennyiben a kereslet megfelelőnek bizonyul, ez a szám a 40-et is elérheti. Winterkorn azt is kiemelte, hogy a "Volkswagen-csoportnál az elektromos mobilitás áll a középpontban. Kifejlesztettük a megfelelő motor know-how-kat, akkumulátor rendszereket, és termelési egységeinkbe 400 erre a területre képzett szakembert vettünk fel, illetve további 70.000, a termelésben és a szolgáltatásokban dolgozó munkatárs szerezte meg az erre vonatkozó minősítést. Ezzel az elektromos átállás legnagyobb ipari programját valósítjuk meg."-tette hozzá.

A győri Audi vezetői Frankfurtban

Kedden délben Thomas Faustmann, a győri Audi Hungaria Motor Kft. ügyvezetésének elnöke sajtótájékoztatót tartott Frankfurtban Gerd Walker járműgyártásért felelős ügyvezető igazgató  társaságában.Egyebek mellett elmondták, ősszel kezdődik Győrben a Cabriolet sorozatgyártása az új, június 12.-én felavatott járműgyárban. Mivel a Cabriolet idény jellegű autó, az első kiszállításokra tavasszal kerül sor. Lesz a járműnek egy S típusa, háromszáz lőerős motorral. Hogy lesz-e RS verzió is, erről még nem született döntés.

Thomas Faustmann, az Audi Hungaria ügyvezető igazgatója és Gerd Walker, járműgyártásért felelős ügyvezető igazgató az új Audi A3 Cabriolet frankfurti bemutatóján

Az Audi Hungaria már az elmúlt hat évben bizonyította kimagasló kompetenciáit az Audi A3 Cabriolet összeszerelésével. Az ingolstadti telephellyel kooperációs gyártás keretében 2007 novemberétől 2013 áprilisáig összesen 62 935 A3 Cabriolet hagyta el a szerelőcsarnokot. A jövőben a vállalatnál évente 125 000 autó készül majd. Hogy ebből mennyi lesz a limuzin és mennyi a cabriolet, azt a vásárlók, azaz a piaci igények döntik el.

Frankfurtból Koloszár Tamás tudósított.

 

Az oldal fő támogatója

 

2024.03.28
Második évtizede viselhetik a büszke jelzőt Győrben: az Audi Hungaria üzemelteti a világ legnagyobb....
2024.03.28
Az új Toyota Yaris a kifinomult technológia és a vezetési élmény legfrissebb példája, mely a hibrid....
2024.03.28
Az érintett útszakaszon forgalomkorlátozásra lehet számítani - írja a Katasztrófavédelem. ..
2024.03.28
Idén januártól elektromos Peugeot e-Partneren érkezik a segítség azokhoz a dél-ausztráliai....
2024.03.28
Dr. Szászi István, a Bosch csoport vezetője Magyarországon és az Adria régióban volt a vendége a....
2024.03.28
A jelenlegi Fiat 500-as modellt nem tervezik átalakítani a júliusi szabályzások szerint, az EV-....
2024.03.28
Halálra gázolta egy kisbusz sofőrje Nagykálló térségében nyírbátori mérnökségünk kollégáját, Tibort....
2024.03.28
Károkozás (25%), türelmetlenség és akadályoztatás (23%), fizetős, vagy ingyenes (10%) - leginkább....
2024.03.28
Nem csak a gyorsan hajtó autósok, hanem a motorosok is nagy kockázatot vállalnak – írja a Kronen....
2024.03.28
Kedden tragikus kimenetelű közúti baleset történt, amely során egy BMW és egy Nissan ütközött....