Lotus

Az Encor nevű restomod-építő startup az S1 Esprit bemutatkozásának 50. évfordulójának tiszteletére közzétett néhány képet első projektjéről, amelynek a klasszikus, ék alakú Esprit S1 volt az ihletője. Ezt a típust az 1977-es James Bond-filmben, a Kém, aki szeretett engem című filmben bemutatott autós üldözése és a tengeralattjáróvá alakulása tette egy csapásra híressé. Az Egyesült Királyságban működő Encor könnyű szénszálas karosszériával alkotja újra a legendás sportautót, és közben LED-technológiával modern technikát kölcsönöz a felugró bukólámpáknak.

Bár a stílus teljes mértékben az S1-et utánozza, a lemezek alatti technika jelentős részei sokkal későbbi Esprit modellekből származnak. Mindegyik szívdonorja egy Esprit V8-as, amelyet 1996-ban mutattak be, és a típus 2004-es nyugdíjazásáig gyártottak. Az Encor szerint a donor autó gerincvázát, motorját és sebességváltóját mind megtartották, hogy biztosítsák a „Lotus örökségével való folytonosságot”, bár azt is elismerik, hogy ezeket az alkatrészeket amúgy is meg is kellett tartaniuk, hogy az autók megőrizhessék eredeti forgalmi engedélyüket, és, hogy elkerüljék a költséges homologizációs folyamatokat.

A dupla turbós, 3,5 literes V8-as, amely a Lotus saját motorja volt, az 1996-os debütálásakor 355 lóerőt produkált, szemben a két évtizeddel korábbi S1 2,2 literes szívómotorjának 162 lóerejével. Az Encor azt állítja, hogy a feltöltott V8-as motorokat teljesen újjáépítették és korszerűsítették, hogy „nagyobb teljesítményt, jobb vezethetőséget és jobb mindennapi használhatóságot” biztosítsanak a leendő ügyfeleknek.
Belül az új Esprit S1 ugyanolyan űrkorszakinak tűnik, mint az 1970-es évek közepének közönsége számára, de az anyagok és a technológia jelentős fejlődésen ment át a bőrnek, az Alcantarának, a megmunkált alumíniumnak, az Apple CarPlay-nek, az automata klímaberendezésnek és a 360 fokos madártávlati kamerarendszernek köszönhetően. Bárki, aki valaha is ült Espritben, vagy próbált már tolatni vagy csak parkolni egy középmotoros kocsival, az tudja, milyen hasznos az utóbbi.
Az Encor korábbi Lotus és Aston Martin mérnökökből álló csapata 50 felújított Esprit építését tervezi, amelyek darabja 430 ezer fontba (191 millió forintba) kerül majd, az extrák, az adók és egy donor autó költsége nélkül. Az első kész autót a jövő hónapban láthatja először a nagyközönség kiállítva.