Citroën
Linda Jackson a Citroen ügyvezetőjének napokban tett bejelentése szerint a formabontó C4 Cactus eladásokat kiterjesztik olyan Európán kívüli országokra, mint például Ausztrália, Dél-Afrika, valamint a délkelet-ázsiai régió országaira, merthogy a várakozásokhoz képest sokkal nagyobb az érdeklődés iránta. Korábban azonban a C4 Cacatus szokatlan formája - az ún. „airbumps” protektorokkal ellátott oldalelemek és lökhárítók – miatt kételyeket ébresztett az ágazat szakértőiben, hogy vajon számíthatnak-e potenciális érdeklődőkre a mainstream autóvásárlók köréből. Jackson szerint az igényre vonatkozó visszajelzések szerint az eredetileg csak Európai értékesítést bővíteni kell és ennek megfelelően a gyártási volument is.
Kezdésnek csak 70 ezer darab autó eladását tervezték a tavaly júniusi bevezetéskor, ezt azonban máris sikerült négyezerrel túlszárnyalniuk, ergo 10 ezer egységgel megemelték a Madrid melletti (villaverde-i) gyáregység kapacitását. Szakértők előrejelzései szerint a C4 Cactus éves eladási volumene 50-100 ezer között lesz, hiszen a JATO Dinamics jelentése alapján csak áprilisban több, mint 28 ezer darab talált gazdára a konvenciókat figyelmen kívül hagyó modellből. Ezzel a darabszámmal a márka harmadik legnépszerűbb autójává avanzsált a C4 Cactus, melyet a C3 szubkompakt és a C4 Picasso előzött meg.
Jackson szerint az autó népszerűsége igazolja, hogy a terv – miszerint egy az uralkodó trendtől nagyban eltérő formavilágú autót kínáljanak – bevált. „Az autó határozott tetszést, vagy nem tetszést vált ki az emberekből, amire sokkal inkább szüksége van a márkának, mint arra, hogy a lista negyedik, vagy sokadik helyén szerepeljünk” – mondta nyilatkozatában az ügyvezető. Az autonews.com-nak adott interjúból az is kiderült, hogy a Cactus sikerén felbuzdulva további modellekhez kaptak inspirációt a Citroennél, ezáltal a shanghai autókiállításon bemutatott Aircross koncepcióra alapozva terveznek kompakt SUV-ket piacra dobni a jövőben.
Citroen Aircross Concept
Forrás: autonews.com