ICDP

Kellenek a kereskedők, csak nem úgy, mint ma

2018.09.24.

A vásárlók manapság elsősorban azzal a kereskedővel vannak kapcsolatban, amelyiktől az autójukat megvásárolták. Bármilyen problémájuk van, bármilyen segítségre van szükségük, a kereskedést keresik, a gyártó, amelyiknek a termékét megvásárolták, csak közvetetten van jelen. Az ICDP kutatóinak álláspontja szerint ez hamarosan változni fog, de a kereskedők jelenléte továbbra is létfontosságú marad.

Ugyanis bizonyos szolgáltatások esetében egyszerűen nem életszerű, hogy a gyártó továbbra is csak elméletben legyen jelen a vásárló „életében”. Online rendszerfrissítések, telemetriai adatok monitorozása és szükség esetén a probléma jelzése, vagy éppen egy vészhelyzet kezelése. Ezek mind olyan szolgáltatások, amiket a gyártók jobban és egyszerűbben tudnak nyújtani, mintha kiszerveznék őket a kereskedésekbe.

Mindez persze a XXI. századi vásárlói magatartásból következik.  Ahogy minden szolgáltatásnál, úgy már az autóipari szolgáltatások esetében is a „mindig elérhető” a cél. Bármilyen problémánk van, legyen az akár hajnali 1 órakor, azonnali megoldást kíván – legalábbis így érezzük. Ha belegondolunk a kereskedések munkaidejébe, ez egyszerűen megoldhatatlan, a kereskedelem pedig nem hoz akkora bevételt, hogy a gyártók lenyomhassák a kereskedők torkán: akkor innentől 0-24 rendelkezésre kell állni.

Az Ügynök-modell

Németországban a prémiumgyártók már jó ideje elhagyták a hagyományos kereskedelmi modellt, amikor is a kereskedő „nagybani” áron megvásárolja az autókat a gyártótól és ezután mint saját tulajdonát értékesíti tovább a vásárlók számára. Ehelyett az ún. „ügynök-modellt” alkalmazzák, mely során a kereskedő a gyártó képviselője, így csak lebonyolítja a tranzakciót, a szerződés a gyártó és a vásárló között jön létre, a kereskedő pedig díjazásban részesül az erőfeszítéseiért.

Az ICDP a nagy európai piacok számos kereskedőjének véleményét kikérte a számukra ideális üzleti modellről és gyakorlatilag egyetértettek abban, hogy ügynökként sokkal nagyobb biztonsággal tevékenykedhetnének. Ma egy kereskedés óriási befektetés, jelentős kockázattal, ami sokak kedvét elveszi az egésztől. Így tehát idővel várható, hogy amennyiben mindkét oldalról megvan az akarat, a hagyományos kereskedelmi modell idővel leváltásra kerülhet.

Vagyis kerülhetne, ugyanis bizonyos szempontokat figyelembe kell venni:

Kínában és az Egyesült Államokban a gyártók nem értékesíthetik termékeiket közvetlenül az ügyfelek számára, valamint Brazíliában is csak egy bizonyos limitált mennyiségig. Az autógyártók globális stratégiát követnek, két óriási piac bevonása nélkül pedig valószínűtlen, hogy leváltanák az aktuális gyakorlatot.

Az ügynök-modell azt jelentené, hogy a kockázatokat a gyártónak kell vállalni. A kereskedők nyilván támogatják, hiszen a költségek terhe nem az ő vállukat nyomná, de igen valószínűtlen, hogy a gyártók általános gyakorlatként átvállalnák a költségeket.

 

 

Az oldal fő támogatója

 

2020.09.26
Egy személyautó és egy segédmotor kerékpáros ütközött össze az 54121-es út egyik bekötőútján,....
2020.09.26
Három darab 3.000 köbcentis dízel Audi a terítéken ..
2020.09.26
Mintegy 411 millió forint értékben 33-35 ezer pár lábbelire írt ki nyílt közbeszerzést a MÁV Zrt.,....
2020.09.26
Antoniono Garci Mexikóból küldte rajzát az Autós Nagykoalíció és az autoszektor.hu karikatúra....
2020.09.26
Hamarosan törvényt fogadhatnak el, amely megtiltja, hogy magánszemélyek autóbuszt üzemeltessenek –....
2020.09.26
Az érintett útszakaszon forgalomkorlátozásra kell számítani - írja a BM Katasztrófavédelmi....
2020.09.26
A címvédő és hatszoros világbajnok Lewis Hamilton, a Mercedes brit versenyzője volt a leggyorsabb a....
2020.09.26
Még be sem jelentette kocsija eltűnését a tulajdonos, amikor az őt felkereső egyenruhások közölték....
2020.09.26
Az új ID.4 már nem csak fotókon, tekinthető meg: a Volkswagen videón mutatja be a legújabb, 100%-....
2020.09.26
Nem kevesebb, mint 145 pert indítottak hitelezői a súlyosan eladósodott Emerson Fittipaldi, a Forma....