Stellantis

Kevesebb, de nagy kereskedővel dolgozna tovább a Stellantis

2021.06.04.

A Stellantis múlt héten bejelentette, hogy felmondja az európai kereskedői szerződéseit és újakat köt, kevesebb partnerrel. A terveik alapján arra lehet következtetni, hogy elsősorban több márkát egyszerre forgalmazó nagy kereskedői hálózatok maradnak velük, a kisebb kereskedők kieshetnek. 

Ez az átalakítás jól beleillik a Stellantis csoportnál és előtte a PSA-nál, Carlos Tavares vezetésével végbe ment változtatások sorozatába. Ahogy minden átalakításnak a franciáknál, ennek is elsősorban a költségcsökkentés az oka, amit általában igen hatékonyan csinálnak, hiszen az Opel-ből is nyereséges márkát csináltak mindössze 18 hónap alatt.

 

A gyártók és kereskedők kapcsolatát szabályozó Európai Uniós előírások éppen felülvizsgálat alatt állnak és 2022-től új szabályok lesznek érvényesek. Az ilyen felülvizsgálatokat gyakran követi a kereskedői szerződések felmondása és újakról való megállapodás, ilyen szempontból most sem történik semmi különös. A gyártók igyekeznek megfelelni az előírásoknak és kihasználni az új szabályozás adta lehetőségeket, így feltételezhetjük, hogy más gyártók is új szerződéseket kötnek majd.

Ami a Stellantis esetében más, az a kereskedőik jövőjéről szóló elképzeléseik. A Stellantis terve az, hogy elsősorban egyszerre több márkát forgalmazó kereskedéseket szeretnének létrehozni. Ez a folyamat egyébként már régen elindult a PSA és az FCA esetében is, de egy ilyen széles portfólióval nagy kihívás lehet a megvalósítás.

A másik meglepő terv, ami értelemszerűen következik az egyszerre több márkát forgalmazó kereskedések tervéből, az a kevesebb kereskedővel való együttműködés. A terv az, hogy egy régióban többnyire egy nagy kereskedői hálózat értékesíti majd a Stellantis termékeit. Persze sok kereskedő eddig is egyszerre több márkát Stellantis márkát forgalmazott, így bizonyos esetekben a Stellantis kénytelen lesz kiválasztani a nyertes kereskedői hálózatot.

Ez a több márkát egyszerre forgalmazó kereskedés nem ritka és az ICDP felmérései szerint igen népszerű a vásárlók körében. Magyarországon például a Duna Autó működik hasonlóan, aki jár már arra ismerheti azt a különleges környezetet, ahogy néhány utcában bármerre tekint az ember, autókereskedést talál. Bár a megvalósítás minden bizonnyal komoly befeketetéseket igényel, hosszú távon ezzel mind a Stellantis, mind a kereskedő spórolni fog.

Az igazán nagy kihívás a projektben a határidő. A Stellantis tervei szerint július közepére megszületnek a szándéknyilatkozatok, ami nem lehetetlen, ha az elképzelések azonosak, de abban biztosak lehetünk, hogy a projekt gyors megvalósításához képest az Opel 18 hónap alatti nyereségessé alakítása szinte sétagalopp volt.

További autós tartalmakért kövess minket Facebookon is!

 

Az oldal fő támogatója

 

2021.09.22
Váratlan, ám meggyőző formában léphet először európai földre a Peugeot fejlődő régiókba szánt....
2021.09.22
A Ford hétfőn bejelentette, hogy Elvira Schachermeiert nevezték ki a Ford Európa kommunikációs....
2021.09.22
A Mercedes-Benz elektromos haszongépjármű flottája és jövőképe. ..
2021.09.22
2021. szeptember 11-én a Sába királynője című operafilm zártkörű, vörösszőnyeges premier előtti....
2021.09.22
Munkatársunk fotózta ezekben a percekben az erősen lángoló kamiont az M1-es sztrádán, Bicskénél. ..
2021.09.22
Egy autó ütközött villamossal a XI. kerületben, a Karinthy Frigyes út és az Irinyi József utca....
2021.09.22
Megkérdőjelezhetően igényes megoldással vonzana be hagyományos autókat kedvelő tuningmániásokat a....
2021.09.22
Összeütközött egy kistehergépkocsi, egy traktor és egy nyerges vontató a vontató a 32-es főúton,....
2021.09.21
Messzire visz, és nagyon más, mint a többi, de biztosan megrázza az elektromosok mezőnyét. Vagy....
2021.09.21
Új háttér a NATO-gép alacsony magasságú repüléséhez Ausztriában címmel számol be az osztrák....