Stellantis

Kevesebb, de nagy kereskedővel dolgozna tovább a Stellantis

2021.06.04.

A Stellantis múlt héten bejelentette, hogy felmondja az európai kereskedői szerződéseit és újakat köt, kevesebb partnerrel. A terveik alapján arra lehet következtetni, hogy elsősorban több márkát egyszerre forgalmazó nagy kereskedői hálózatok maradnak velük, a kisebb kereskedők kieshetnek. 

Ez az átalakítás jól beleillik a Stellantis csoportnál és előtte a PSA-nál, Carlos Tavares vezetésével végbe ment változtatások sorozatába. Ahogy minden átalakításnak a franciáknál, ennek is elsősorban a költségcsökkentés az oka, amit általában igen hatékonyan csinálnak, hiszen az Opel-ből is nyereséges márkát csináltak mindössze 18 hónap alatt.

 

A gyártók és kereskedők kapcsolatát szabályozó Európai Uniós előírások éppen felülvizsgálat alatt állnak és 2022-től új szabályok lesznek érvényesek. Az ilyen felülvizsgálatokat gyakran követi a kereskedői szerződések felmondása és újakról való megállapodás, ilyen szempontból most sem történik semmi különös. A gyártók igyekeznek megfelelni az előírásoknak és kihasználni az új szabályozás adta lehetőségeket, így feltételezhetjük, hogy más gyártók is új szerződéseket kötnek majd.

Ami a Stellantis esetében más, az a kereskedőik jövőjéről szóló elképzeléseik. A Stellantis terve az, hogy elsősorban egyszerre több márkát forgalmazó kereskedéseket szeretnének létrehozni. Ez a folyamat egyébként már régen elindult a PSA és az FCA esetében is, de egy ilyen széles portfólióval nagy kihívás lehet a megvalósítás.

A másik meglepő terv, ami értelemszerűen következik az egyszerre több márkát forgalmazó kereskedések tervéből, az a kevesebb kereskedővel való együttműködés. A terv az, hogy egy régióban többnyire egy nagy kereskedői hálózat értékesíti majd a Stellantis termékeit. Persze sok kereskedő eddig is egyszerre több márkát Stellantis márkát forgalmazott, így bizonyos esetekben a Stellantis kénytelen lesz kiválasztani a nyertes kereskedői hálózatot.

Ez a több márkát egyszerre forgalmazó kereskedés nem ritka és az ICDP felmérései szerint igen népszerű a vásárlók körében. Magyarországon például a Duna Autó működik hasonlóan, aki jár már arra ismerheti azt a különleges környezetet, ahogy néhány utcában bármerre tekint az ember, autókereskedést talál. Bár a megvalósítás minden bizonnyal komoly befeketetéseket igényel, hosszú távon ezzel mind a Stellantis, mind a kereskedő spórolni fog.

Az igazán nagy kihívás a projektben a határidő. A Stellantis tervei szerint július közepére megszületnek a szándéknyilatkozatok, ami nem lehetetlen, ha az elképzelések azonosak, de abban biztosak lehetünk, hogy a projekt gyors megvalósításához képest az Opel 18 hónap alatti nyereségessé alakítása szinte sétagalopp volt.

További autós tartalmakért kövess minket Facebookon is!

 

Az oldal fő támogatója

 

2022.09.30
Komolyan elgondolkoztató az Európai Unió ideológiavezérelt működése: megszavazták, hogy férfiak is....
2022.09.30
Az idei év futama nem csak az ország legjobb kamionsofőrjének megtalálásáról szólt, hanem ennél....
2022.09.30
A lényegi kérdések a hétvégén eldőltek: Kiss Norbert negyedszer is kamion Európa-bajnok, a....
2022.09.30
A GSe visszatér! Miután az Opel bejelentette, hogy GSe néven új, dinamikus, és villamosított....
2022.09.30
A háború elől Ukrajnából elmenekülteknek 24 óra elteltével újra jegyet kell venniük – írja az....
2022.09.29
Hiánypótló akciót indított a TATABÁNYAI RENDŐRKAPITÁNYSÁG, mert az 50 ccm.-is ként használt....
2022.09.29
Október 11-től újabb 35 ezer ingyenes vasúti bérletre pályázhatnak a 18 éves európai fiatalok a....
2022.09.29
A világ legnagyobb motorkerékpár-gyártója, a japán Honda 2025-ig legalább 10 új elektromos....
2022.09.29
Idén már közel kétszáz magyarországi település csatlakozott az Európai mobilitási héthez, így....
2022.09.29
Múlt héten bemutatták a legendás Ford Mustang hetedik generációját, amely 2024-től lesz elérhető a....