Kia

Kia Sportage teszt: nehezen találnál jobbat nála

2022.12.30.

Egy hét alatt nem találtam fogást a koreai márka kompakt szabadidő-autóján. Jól megy, erős, takarékos, kényelmes és parádés a felszereltsége. Az ára ennek megfelelően borsos.

Hogy néz ki?

Ha furcsának és rendhagyónak találtuk a Hyundai Tucson formavilágát, akkor mit szóljunk a konszerntestvér Kia Sportage dizájnjához? Van, aki harcsát lát benne, van, aki tigrist, az biztos, hogy nagyon bámulják az utcán. Nekem nem szokta meg egy hét alatt sem a szemem ezt a kuszaságot, még utolsó nap is ízlelgettem, de sehogy sem tudom befogadni. Pedig az autó nagyszerű. Minden tekintetben. Kategóriájában az egyik legjobb, sőt, számos prémium szabadidő-autót is lepipál.

kia6

Hossza 4515 milliméter, szélessége 1865 milliméter, magassága 1645 milliméter, tengelyek közötti távolsága 2680 milliméter. Ahogy az utastér, a csomagtartó is bőséges, ebben a változatban 587 literes (a hibridséget teljesen nélkülöző változatban 591-1780 liter az űrtartalma), az osztottan (40:20:40 arányban) és síkba dönthető hátsó ülések lehajtásával 1,776 köbméteres a raktér, fektetve könnyedén befért a 26-os hegyi kerékpárom. Ha nem találja elsőre a hátsó ablaktörlőt, ne ijedjen meg, mint én, hogy úristen, elhagytam!? Ott van az, csak megbújt a tetőszpojler alatt.

kia7

A vezető előtti műszerfal egy, ívelt, végtelenített, tűéles, tükrözésmentes LCD-kijelző, majdnem olyan nagy, mint amilyent Mercedesekben láthatunk. Az információs többletet alig győzzük feldolgozni, az Apple Car Play csak vezetékkel működik, talán ez az egyetlen elavult technológia a kocsiban. A klímapanel elektronikus, ugyanaz, mint a felsőbb kategóriás EV6 villanyautóban. A hőfokszabályzó még hagyományos tekerőgombbal működtethető, a hőfok és minden más beállítása már érintőgombos. A furcsasága, hogy ugyanez a panel szolgál a médiavezérlő kezelésére. A Kia Sportage hangszigetelése kiváló.

A LED-fényszórók automatikus vezérlése nagyon jól sikerült, egyetlen autós sem villantott rám, hogy zavarom köreit, pedig sokat autóztam a Sportage-dzsel az éjszakában.

kia8

Hogy megy?

Klasszikus hibridet is jót csinál a Kia, a szlovákiai Zsolnán gyártott Sportage szemrevaló példája ennek. Az 1,6 literes, 180 lovas, 265 Nm forgatónyomatékú turbómotor társa egy 44,2 kW-os villanymotor (264 Nm), önálló hajtásra is képes (mi nem tudjuk kézzel kapcsolni) lítium-ion akkumulátora 1,49 kWh kapacitású. A két motor közös teljesítménye legfeljebb 230 lóerő, maximális forgatónyomatékuk 350 Nm, ami már 1500-as percenkénti fordulattól a rendelkezésünkre áll. A 4x4-es hibrid szabadidő-autó álló helyzetből 100 kilométer/óra sebességre 8 másodperc alatt gyorsul fel, végsebessége 193 kilométer/óra.

kia15

Milyen vezetni?

Szokni kell a tekerőtárcsás váltókezelést, a 12 órányi használat során előfordult, hogy rossz irányba tekertem, és hátrafele helyett előre indultam volna el, ha nem vagyok észnél. A hatfokozatú automatikus váltó észrevétlenül dolgozik, sport módban néha hektikus a viselkedése, viszont takarékos módban használva előszeretettel vitorlázik, illetve elektromos üzemben megy az autó.

kia10

Az elöl MacPherson, hátul multilink futóműve vajpuha. Technikája igen fejlett, elég csak a változtatható lengéscsillapítására gondolnunk. Még a kátyús utakat is finoman kirugózza. Sport módban a futómű feszesebbre változik, a közvetlen kormányzás ilyenkor élvezetesebb autózást tesz lehetővé, de én inkább a pénztárcabarát takarékos módban használtam az autót. Az 5,1 literes átlagfogyasztás (100 kilométerenként) miatt nem is bánom. Automatával, mechanikus összkerékhajtással nem is rossz, de nem ám!

kia17

Mennyibe kerül?

Az üresen közel 18 mázsás Kia Sportage Hybrid 230 GT Line kivitelt a létező minden extrával kitömték, elektronikus segédekből is bőven van: a sávtartó aktívan szól bele a kormányzásban (szerencsére könnyedén kikapcsolható), gyakran figyelmeztet vészfékezésre (jobb a békesség), hasznos a keresztirányú forgalomfigyelő. Ezeken kívül van még vontatmány stabilitási asszisztens, lejtmenetvezérlés, intelligens sebességkorlátozó, megállásig fékező adaptív sebességtartó, aktívan fékezni képes holttérfigyelő, 360 fokos kamerarendszer. A hétéves garancia (vagy 150 ezer kilométer) meggyőző, az ára azonban borsos. Legolcsóbban 10,399 millió forintért lehet Sportage-ünk, a hibrid alapára 13,999 millió forint, a tesztelt változatért pedig 17 millió forintot is elkérnek.

Kép és szöveg: Biró Csongor

 

 

Az oldal fő támogatója

 

2024.04.19
A debreceni autógyárát érintő társasági szerződést kötött a BMW Group a Lufthansa légitársasággal,....
2024.04.19
Koldus vagy királyfi, aki belépett? Örök dilemma ez ékszerüzletben, autókereskedésben,....
2024.04.19
Nagy esemény a MINI háza táján: a tisztán elektromos meghajtású MINI Aceman a 2024-es Pekingi....
2024.04.19
Ha ezt használja, megőrzi autója értékét.   ..
2024.04.19
A CX-60 után a vadonatúj Mazda CX-80 a második modell Európában, amelyet a Mazda nagy platformjára....
2024.04.19
Mostanában a szokásosnál is több szó esik a BMW legutóbbi 5-ös sorozatáról.  ..
2024.04.19
Az új BMW X3 a BMW Group dél-franciaországi, Miramasban működő tesztközpontjában a sorozatgyártás....
2024.04.19
A külső design alapján egy erőteljes és stílusos SUV rajzolódik ki, a frissítést követően a modell....
2024.04.19
Az idei első negyedévben megkötött teljes körű casco-szerződések átlagdíja 206 900 forint volt, 5,9....
2024.04.19
A kvalifikációt az első szakaszt követően negyedórára félbe kellett szakítani, mivel lángra kapott....